Followers

Wednesday, April 17, 2013

Harga emas jatuh

W.O.R.D.L.E.S.S. W.E.D.N.E.S.D.A.Y.
 
Masa harga emas tinggi dulu rasa ruginya tak beli masa harga emas rendah. Sekarangni harga emas turun dan kalau kita ada duittu bolehlah membeli emas pada harga yang mampu milik ini.  Opah dan emak akak dulu kalau ada duit beli emas katanya nanti kalau sesak bolehlah digadaikan ( tak pernahpun, mungkin tak pernah sesak). Zaman sekarangni banyak cabang pelaburan sampai tak tahu nak pilih yang mana satu. Pelaburan emas sekarangpun semakin moden tidaklah macam dulu hanya membeli di kedai emas. Kalau tengok di internetpun macam-macam ada. Namun pilihan ditangan anda juga........Opps wordless wednesday rupanya..
 GAMBAR : akak ambil gambarni dari surat khabar 'The Star' hari ini.. Apa pilihan anda???
 

20 comments :

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam ChoZila...pada yg mampu tu la membeli ngah harga emas dah turun ni:D

Aida Salleh said...

penggemar emas mesti suka ni kan kak kan? saya ni kurang gemar emas...hehehehe...kelakarkan? kalau pakai pun bila gi kenduri kawn je tu pun sbb takut kena marah ngan mak sebab 'kosong' jer...hehehehee

Acik Erna said...

assalam cho zila..masih mahal dibandingkan dengan harga masa acik muda2 dulu.

eMMe said...

nak juga tambah emas kat badan... kat anak2.. rezeki2 moga bertambah2 la kita yea...

Nurzakiah Hanum said...

so siape nak kahwin ke nak beli ke untung beli sekarang kan

Irfa said...

bagus ni..kalau ada duit x guna boleh beli seketui buat aset ;)

JaSSNaNi said...

mem kat ofis ni pun dah sebok nak gi bank beli emas... nanti leh jual mahal katanya...

Rinna said...

Dah turun pun harga tapi rasanya masih tinggi lagi tuh.. hehehe..

Condoriano said...

Oh agaknya sebab apa dia dropkan harga tu?

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

jom borong emas.. hahaha byk duit.. XD

JunAina said...

Malam ni nak gosok2 che abang lebih2 boleh pujuk beli rantai besau...hehehee...

Paling penting sebelum melabur dlm apa juga pelaburan adalah ilmu.

Si Matatajam said...

Bestnya pada mereka2 yg mampu tu...

aLyNnZ said...

Kak pd yg belum melabur dlm emas ms skrg adalah telat tp pd yg sedia melabur emas..ms ni rugiii ooo...so kena bersabar lerr kan..

jarimanis said...

salam Cho Zila,dh lama follow dan baca blog ni, hari ni baru berani nk komen...tetiba je kan heee

mak aih murah betul klsu dpt harga RM139 tu tuk 1 gram

Remy hazza said...

murah nyer...kalau tak hampir rm 180 kan......

Kesuma Angsana said...

KA x brpa gemar emas2 ni!. beli simpan je ada pakai juga jarang2 hehehe

Myra Jay said...

Untuk pelabur emas, inilah masa nak membeli emas ;D

Masya said...

napa jatuh erkk... tgh terpikir².. zulian pun mahal skrgkan..

hainom OKje said...

zaman okje kawen dulu emas baru RM39.00 per gram...huhu..
Dapatlah jugak OKje kaut untung emas ni...tapi banyaknya tukar pesen hehe

Maria Menado~ said...

oh turun da.. hehe. kite tak pernah beli emas kak. ada satu rantai mak abah beli sorang satu masa kite umur 5 tahun.. dan cincin incik tunang kasi. hehe.. tapi syukurlah. ade jugak. hehe..