Followers

Wednesday, April 17, 2013

Harga emas jatuh

W.O.R.D.L.E.S.S. W.E.D.N.E.S.D.A.Y.
 
Masa harga emas tinggi dulu rasa ruginya tak beli masa harga emas rendah. Sekarangni harga emas turun dan kalau kita ada duittu bolehlah membeli emas pada harga yang mampu milik ini.  Opah dan emak akak dulu kalau ada duit beli emas katanya nanti kalau sesak bolehlah digadaikan ( tak pernahpun, mungkin tak pernah sesak). Zaman sekarangni banyak cabang pelaburan sampai tak tahu nak pilih yang mana satu. Pelaburan emas sekarangpun semakin moden tidaklah macam dulu hanya membeli di kedai emas. Kalau tengok di internetpun macam-macam ada. Namun pilihan ditangan anda juga........Opps wordless wednesday rupanya..
 GAMBAR : akak ambil gambarni dari surat khabar 'The Star' hari ini.. Apa pilihan anda???
 

20 comments :

  1. Salam ChoZila...pada yg mampu tu la membeli ngah harga emas dah turun ni:D

    ReplyDelete
  2. penggemar emas mesti suka ni kan kak kan? saya ni kurang gemar emas...hehehehe...kelakarkan? kalau pakai pun bila gi kenduri kawn je tu pun sbb takut kena marah ngan mak sebab 'kosong' jer...hehehehee

    ReplyDelete
  3. assalam cho zila..masih mahal dibandingkan dengan harga masa acik muda2 dulu.

    ReplyDelete
  4. nak juga tambah emas kat badan... kat anak2.. rezeki2 moga bertambah2 la kita yea...

    ReplyDelete
  5. so siape nak kahwin ke nak beli ke untung beli sekarang kan

    ReplyDelete
  6. bagus ni..kalau ada duit x guna boleh beli seketui buat aset ;)

    ReplyDelete
  7. mem kat ofis ni pun dah sebok nak gi bank beli emas... nanti leh jual mahal katanya...

    ReplyDelete
  8. Dah turun pun harga tapi rasanya masih tinggi lagi tuh.. hehehe..

    ReplyDelete
  9. Oh agaknya sebab apa dia dropkan harga tu?

    ReplyDelete
  10. jom borong emas.. hahaha byk duit.. XD

    ReplyDelete
  11. Malam ni nak gosok2 che abang lebih2 boleh pujuk beli rantai besau...hehehee...

    Paling penting sebelum melabur dlm apa juga pelaburan adalah ilmu.

    ReplyDelete
  12. Bestnya pada mereka2 yg mampu tu...

    ReplyDelete
  13. Kak pd yg belum melabur dlm emas ms skrg adalah telat tp pd yg sedia melabur emas..ms ni rugiii ooo...so kena bersabar lerr kan..

    ReplyDelete
  14. salam Cho Zila,dh lama follow dan baca blog ni, hari ni baru berani nk komen...tetiba je kan heee

    mak aih murah betul klsu dpt harga RM139 tu tuk 1 gram

    ReplyDelete
  15. murah nyer...kalau tak hampir rm 180 kan......

    ReplyDelete
  16. KA x brpa gemar emas2 ni!. beli simpan je ada pakai juga jarang2 hehehe

    ReplyDelete
  17. Untuk pelabur emas, inilah masa nak membeli emas ;D

    ReplyDelete
  18. napa jatuh erkk... tgh terpikir².. zulian pun mahal skrgkan..

    ReplyDelete
  19. zaman okje kawen dulu emas baru RM39.00 per gram...huhu..
    Dapatlah jugak OKje kaut untung emas ni...tapi banyaknya tukar pesen hehe

    ReplyDelete
  20. oh turun da.. hehe. kite tak pernah beli emas kak. ada satu rantai mak abah beli sorang satu masa kite umur 5 tahun.. dan cincin incik tunang kasi. hehe.. tapi syukurlah. ade jugak. hehe..

    ReplyDelete