Nuffnang saya

Followers

Thursday, April 4, 2013

Bukit Fraser part 1 ~ Empangan Sungai Selangor

Permulaan cerita kami ke Bukit Fraser...
Oleh kerana cuti sekolah kami ambil kesempatan pergi pada hari isnin...
Kami bersarapan di TTDI Shah Alam sebelum meneruskan perjalanan...
Budak dua orangtu tak berani nak tanya lebih-lebih takut nanti ayah dia pusing balik...
Dalam hati Allah jer yang tahu kemanalah ibu ngan ayah nak bawakni...
Saja tak nak heboh-heboh sebab nanti tak larat nak jawab...
Kami keluar dari lebuh raya PLUS di simpang Bukit Beruntung...
Sampai ke pekan Kuala Kubu Bharu yang penuh dengan bangunan lama..
Jangan tak tahu akak suka bangunan lama....
Tempat pertama persinggahan kami ialah 
Empangan Sungai Selangor Kuala Kubu Bharu...
Cantik tau mesti singgah sini untuk bergambar..
Tempatni hanya 6km sahaja dari pekan Kuala Kubu Bharu..
Empangan ini di punyai oleh Syarikat Pengeluar Air
Sungai Selangor Sdn Bhd (SPLASH) untuk membekalkan
air terawat kepada SYABAS...
Ingat nak singgah ambil gambar di Pusat Informasi .....
Rupanya tempatni dibuka dari hari Selasa hingga Ahad
dari pukul 9.30pagi - 4.30petang.
Hari Isnin tutup...
Untuk tidak menghampakan diri,
ambil juga gambar dari tepi jalan ...
Bolehlah cantik jugakan...
Alah suka ngat kalau dua beradik ambil gambar mesra gini...
Cantiknyer pemandangan di sini Subhanallah... 
Syiok tau kalau nak bergambar manja-manja gini...
Masa sampai sini dah pukul 10.30 pagi,
cuaca redup lagi...
Apahal nak buka bajutu dik Ya.... 
Yang kat belakangtulah Pusat informasi....
tengok kat blog orang nampak lebih cantik kalau bergambar di sana...
Depan sikit dari Empangan Sungai Selangorni ada ramai orang yang tadah air semulajadi
di tepi jalan.. Kalau kita memang nak bersantai bolehler singgah ke Air Terjun Sg Chiling depan sikit dari Empangan ini. Info pasal air terjun ini boleh dapat di sini :- http://waterfallsofmalaysia.com/51chiling.php .
Macam menarik tertarik jugaklah...

18 comments:

  1. assalamualaikum kak cho..
    tadi singgah kat waterfallsofmalaysia.com.. mmg cantek air terjun sana... teringin nak ke situ.. tapi tak tau la bila...
    cantek betul permandangan tasik kat belakang dgn kabus dan gunung ganang tu kak.. seronok amik gambar ni..
    cer kita set 1 date kak.. leh jumpa ke..

    ReplyDelete
  2. cantik pemandangan kat situ yee...
    tak pernah sampai lagi...

    ReplyDelete
  3. Cantiknya..

    Kak...byk citer cuti2 akk saya tak khatam lagi. Rajin betul akk bercuti yer ☺☺

    ReplyDelete
  4. Besarnya empangan tuuu. Mcm dkt hulu selangor

    ReplyDelete
  5. Empangan tu mmg cantik, best buat penggemar fotografi, boleh ambik gambar cantik2..:)

    Bukit Fraser saya tak pernah sampai lagi..dan saya tahu, mesti saya muntah naik atas tu( sebab naik CH saya muntah kalau ikut jalan lama yg macam ular kena palu tu!) haha

    ReplyDelete
  6. ms lalu tuh nmpk... mmg nmpk best kan?... subhannalah :)

    ReplyDelete
  7. cantik suasana tasik kat situ... tasik ni la kot kawan sy cakap dlu, masa dia naik ke bukit fraser.. wahhhhh nyaman je tengok gambar

    ReplyDelete
  8. wah..manyak syok dtg tempat nih...dua org budak kecik berpeluk manja ade makna ke kak..heee

    ReplyDelete
  9. saya suka p tasik, sungai, empangan. ada satu kedamaian bila memandangnya. tak pernah tiba sini.. tak tau pulak secantik ini

    ReplyDelete
  10. cantik tempat ni.. x pernah sampai lg..

    ReplyDelete
  11. mmg cantik kak. aritu pegi fraser's hill x sempat nak singgah sini. huhuhu

    ReplyDelete
  12. besnya jalan kak...saya tak pernah sampai fraser hills lagi :-(

    ReplyDelete
  13. Cantiknya view sini....
    Camtu jugalah klu Nurul nak bawa anak2 berjln memang xnak beritahu dulu ke mana sbb nanti byk tanya plk diorg nie.

    ReplyDelete
  14. Cantiknyer view..kabus ket tuu..sure sejukk

    ReplyDelete
  15. time we oll pegi bukit fraser stop kat sini dulu.. amik gambar..cantik kan.

    ReplyDelete
  16. sangat cantik kak..subhanallah..
    baru tengok gambar je...

    akak yang da sampai lagi kagum kan..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang