Nuffnang saya

Wednesday, November 21, 2018

Gambar di Dataran Masjid Putrajaya

Throwback ... 
baling belakang... 
hanya kenangan....


Belakang bangunan pejabat Perdana Menteri
Masjid Putra
Mak pun teringin... 
Bergambar bersama bendera Perak...
Bendera Selangor pulak...
Sweet...
Mengalahkan pelancong kami di sini...
Selamat datang ke Putrajaya
 I ♥ PUTRAJAYA....

bYE... bYe...
you too..

Monday, November 19, 2018

PJK

Sekadar gambar untuk di kenang.....








Teruskan berusaha  untuk menjadi lebih baik..... 

Sunday, November 18, 2018

Pemandangan indah Sungai Dorani....

Hanya gambar dari lensa Atikah...
remang senja..
 sukanya awak...
sawah padi memang sinonim di sini..
 Sunset.. 
Sementara menunggu aktiviti malam.... 
Sawah seluas mata memandang....
Kenangan indah dengan kawan-kawan....
Macam-macamlah ..

Saturday, November 17, 2018

Lawatan SRA ke Homestay Sungai Dorani

Ini kisah Atikah dan kawan-kawan SRA ke Homestay Sungai Dorani. Syukur program ini sangat berbeza dari kebiasaan kerana anak-anak bandar tidak biasa dengan suasana kampung.. Jadi pengalaman ini sangat berharga untuk anak-anak ini... 


 Gembira anak-anak
Peserta lelaki tidak ramai sangat....
Atikah dan kawan baik dia Dalili...
Ketibaan di Sungai Dorani...
Taklimat sebelum diserahkan kepada keluarga angkat....
Gambar peserta .....
Buat layang-layang....
Kusyuk semuanya....
Melukis batikpun ada...
Usaha untuk terbangkan layang-layang dibuat sendiri..
Aktiviti tangkap ikan.. 
Sebelum balik singgah kedai Nata De Coco..
Dengar bersungguh-sungguh...
Atikah beli juga nata de coco untuk ibu dia...

Singgah ke Bukit Melawati, Kuala Selangor...
Berani jugak, kot akak tak beraniler....
 Macam gengjer....
 Tahniah dah sampai awak ke sini....
Kenangan Atikah dan kawan-kawan... 

Friday, November 16, 2018

Aktiviti Sekolah Agama

Selepas habis PSRA susah sangat Atikah nak pergi ke sekolah agama... disuruhpun dia buat tak tahu... aktiviti sekolah agampun macam sekolah kebangsaan ada juga sukan, masak-masak dan belajar sembelihan...

Seronok tengok kiriman gambar dari ustazah.... terima kasih .. minggu depan keputusan PSRA dan UPSR akan menyusul, Atikah selamba jer... Akak juga redha dengan apa juga keputusan yang keluar.... 
Dulu bapak akak yang ajar anak-anak...
Sekarangni rasanya ramai yang tidak tahu nak buat....
Kerja-kerja..
Alah comel-comel belaka.. 
Happy dapat makan.. 
Anak kita mestilah kita tepek kat sini....
Harini projek anak-anak masak....
Grup Atikah buat spageti karbonarajer....

Semua gambar ini menjadi kenangan yang terindah untuk kamu semua wahai anak... laluilah kehidupan ini dengan penuh hati-hati.... 

Nuffnang oh Nuffnang