Nuffnang saya

Followers

Wednesday, April 24, 2013

Kanak-kanak memang begini

Jalan-jalan di Paradigm memang best..
Maalumler tempat barukan....
Tapi satu bendapun kami tak beli bolehtu...
Hasilnya tengoklah gambar di bawah ini...
Muka sedih sebab nak beli 'hand bag' warna hijau tak dilayan ...
Masuk H&M memang celaru fikiran tengok kasut, handbag budak2pun comel...
Rasanya tak perlu lagi dah nak hari raya nanti kita cari boleh!!!!!
Cuba bawak diri di air pancut ini... 
Dari dalam keadan sedih dah mula gembira... 
Dah melompat sana sini...
ramai lak orang yang layan air pancuttu .. lagiler happening...
Dah macam bukan dia yang 'monyok' taditu..
 
Budak-budak memang begini... dia akan cuba tarik perhatian kita dengan muka sedihnya... Kalau masatu ibu diani tak kisah, oklah dapat jugalah. Tapi ada masa ibunyani jadi berkira sikit alamatler korang buatlah muka camner ada ibu kisah.. Anak-anak akakni bukanlah tahap guling-guling kalau tak dapat beli barang. Oklahkan...
 
Beginilah kisah budak-budak dari sedih boleh sekejapan gembira... Kalau pagi berbaik tengahari dah bergaduh, petang nanti baik balik. Itulah kanak-kanak.. masa kita sekolah dulu orang selalu cakap zaman belajarni paling best tau.. kita cakap dalam hati, adaker seronok? kena ambil periksa, takder duit pulaktu... seronokler kalau dah kerja.. sekali dah kerja memang kenangan masa sekolah aka zaman kanak-kanak adalah paling gembira... Tidak perlu risau apa-apa... 

25 comments:

  1. Hehe. Budak2 memang mcm tu. Kejap je hanginnn. Pastu ok semula :)

    ReplyDelete
  2. gitulah budak2 kan kak. kita masa sekolah dulu pun camtu gak. kejap gaduh, kejap baik. moment yg indah tu

    ReplyDelete
  3. budak2 mmg camtu..gaduh kejap je..pastu baik balik..hehe

    ReplyDelete
  4. habis la.. kalau ada air pancut gini.. bawa budak kecil kena bawa baju salin skali.. adoiii la.. terbayang haikal nanti lari2 kat sana sini main air sampai basah.. hahahahahahahaaha..
    siannye dia... muka monyok tapi kejap je..

    ReplyDelete
  5. Alahai!!!
    Monyok2 pn still comel lg kak..
    Hik3!!!
    Kalo Aqil dia ikut angin dia..
    Kalo bleh berkompromi dia ok..
    Kalo x leh huh siap ler..
    Adoiii pening ina.

    ReplyDelete
  6. sama la macam anak saya.. kalau tak dapat mesti nangis pastu ulang2 cakap benda yang sama.. hehe.. mama kudukut.. huhu

    ReplyDelete
  7. sonok jd kanak2..

    betul dah tu apa kak komen kat GA =)

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum...besttttttt...:)

    ReplyDelete
  9. Kalau akak dah cair tu nengok muka anak cam gitu...hati mak cam ais...

    ReplyDelete
  10. buat muka sedih tu yg tak tahan tu :-)

    ReplyDelete
  11. tu la kak, dunia kanak2 ni indah...tak perlu pikir masalah mcm kite org dewasa ni heheheeheh...kalo boleh pilih mmg nak rase jadi kanak2 balik ....

    ReplyDelete
  12. 2 Abdul saya pun 2x5 zila..
    selain muka sedih, kadang2 keluar ayat.."kita TAK PERNAH pergi situ..oergi sini" walhal dia dah p merata tempat cuma tak pergi ke tempat itu saja...

    ReplyDelete
  13. klu kita pun begitu kan best..cepat melupakan apa yang menggangu fikiran..

    ReplyDelete
  14. best ler dieorg main air kat situ.... tak pernah pi lagi...lalu jer depan tu.....

    ReplyDelete
  15. Best kan jadi bebudak...sedih kejap aje...bile dah dah happy lupe dah sedih yg tadi tu....tak macam org dewasa..pk je...hehheheh

    ReplyDelete
  16. betul tu kak..zaman sekolah pening masa nak exam je,skrg ni mcm2 yg nak dipeningkan..

    ReplyDelete
  17. Eh ni kat atas Paradigm Mall tu ke? tak pnh lg smpi ke atas ni..huhu
    betul tu kak zmn knk2 plg sonok xperlu pk pape2..tp bg sy zmn duk asrama penuh plg sonok..hehehe

    ReplyDelete
  18. betol tuh~ anak2 wat muka sedih sebab nak saiko mama dia jer..
    sama cam zura.. kalo bende yg dia nak tuh x penting..memang malas nak layan~

    ReplyDelete
  19. hehe..kan kan..geram je masuk h&m..tapi saya pun sama..pk..tunggu raya je lah kalau nak beli mahai sket..lawa sket... =p bankrap mak pak kalau nak anak melarammmm je kan..

    samalah kita..hehe

    ReplyDelete
  20. biasa la kak..budak2 tp kalau kene gaya mau merajuk lama depa ni kan...tp kalo ade jumpa sesuatu yg lebih menarik trus yg diminta tadi dilupakan...

    ReplyDelete
  21. budak-budak.. lg2 zaman moden.. kita tuka perhatian dia.. yg benda menarik.. ok la.. hehehe

    ReplyDelete
  22. haha...marah budak2 ni sekejap je...marak mak ye lama hehe...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang