Nuffnang saya

Followers

Tuesday, February 19, 2013

Sebalik Majlis Perkahwinan

Disebalik tabir kenduri kahwin di bendang...
Keriangan anak-anak berlari berkejaran di atas batas bendang..
Tiupan angin sepoi-sepoi bahasa terasa masa sangat cepat berlalu...
nasiblah kot idak budak-budak mesti meragam nak balik cepat..
Suami akak nak juga tunggu pengantin baru nak balik...

Sebab kawasannya luas dan cuaca juga amat menyenangkan...
anak-anak akak ditemani oleh anak kawan suami seronok berlari-lari...  
Lari di atas batas sawah....
Ingin memetik pucuk ubiker dik Ya...
Sedang melihat dari dekat rupa pokok padi...
Gaya dari seorang bernama Atikah...
Akak nampak macam budak besar..
 Kami adik beradik yang hebat....
Buai laju-laju dik Ya nak kahwen ngan anak raja..
Peace Yo....
 Dua beradik yang seronok di sini...
 Seronok lagi sebab ramai kawan-kawan...
Atikah memang mintak untuk bertudung kalau keluar..
sebenarnya ikut akak tunggulah dulu,
tapi benda baik takkan nak dihalangkan... 
Kawan baru saya... Dik Ya memang mudah dapat kawan...

12 comments:

  1. akak..serius ckp..izwa tak pernah dpt jejak ke bendang.....huhuhuuu..teringin!

    ReplyDelete
  2. bagusnya atikah..kecik2 dah nak pakai tudung.
    seronok nampaknya dikelilingi sawah padi,sangat cantik

    ReplyDelete
  3. cantiknya permandangan kat situ.... teringin juga nak lari2 tepi bendang mcm tu... tapi tak pernah jejak lagi kaki ni kat mana2 bendang

    ReplyDelete
  4. Comel comel diaorang tu,seronok ye dapat kenal sawah padi

    ReplyDelete
  5. sy suka sgt tgk bendang..jakun giler kalau jumpa..hahaha

    ReplyDelete
  6. cantiknya pemandangan di sawah tu...sejuk mata memandang.....

    ReplyDelete
  7. cantiknye kakkkkk..tennag je rase...

    ReplyDelete
  8. Cantiknya.....hijau yg sungguh sedap mata memandang.

    ReplyDelete
  9. cantiknya pemandangan......
    luas saujana terbentang kehijauan.....

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang