Nuffnang saya

Followers

Saturday, February 16, 2013

KidZania Kuala Lumpur

Harini akak nak bawak Atikah dan Azalia bersama sepupu diaorang Naufal melawat KidZania di Curve Damansara. Al-kisahnya akak telah berjanji dengan Naufal nak datang sini.. Ingatkan sempatlah nak pergi awal bulan Januari tapi disebabkan banyak hal yang tak boleh dielakkan maka harapnya hari ini tertunailah impian Naufal.

Tiket akak dah beli online.. Harga untuk kanak-kanak (4-17 tahun) adalah RM60.00 seorang dan untuk dewasa (18 - 59 tahun) adalah RM35.00. Pelikkan harga tiket kanak-kanak lebih mahal dari orang dewasakan. Jawapannya ialah KidZania adalah taman tema yang istimewa untuk kanak-kanak. Kita orang dewasa yang masuk cuma menjadi peneman sahaja.

Ikutkan memang tak seronoklah pergi hujung minggu sebab takut ramai orang tapi takkan Atikah dan Naufal kena ponteng sekolah semata-mata nak pergi KidZania. Kalau hari biasa Isnin - Jumaat waktu masuk Kidzania adalah dari pukul 10.00pagi hingga 5 petang. Manakala hari minggu pula ada dua sessi, pagi dari pukul 10 pagi hingga 3 petang dan petang dari pukul 4 petang hingga 9 malam. Harap dipermudahkanlah hendaknya..

Ikutkan Atikah dan Azalia pernah pergi KidZaniani ikut rombongan Genius Aulad tahun lepas. Masalahnya akak yang tak seronok sebab tak dapat tengok gambar diaorang di sana. Walaupun ikutkan kata kawan akak bukannya boleh ambil gambar disetengah tempat tapi akak tetap nak juga pergikan. Mesti suami akak kata gini ibunya yang lebih.
  Di Perbadanan Putrajayanilah akak berjanji nak bawak Naufal ke KidZania..
Cuaca masa nak balik dari konsert Atikah ngan Azalia sangat panas...
alkisahnya si Naufalni teringin nak pergi ke Legoland sebab tengok sepupu dia dah pergi...
Yang Mak Longnya (akaklertu) pi kutuk dia ala panas cam ginipun tak tahan..
Tak usahlah gi Legolandtu, jom kita pergi KidZania lagi best sejukjer..
Ha.. lepas dari itu sampai tak laratler mak, abah dan abang-abang dia dengar
pasal dia nak pergi ke KidZania..
Sebab mingguni rasanya tak kemana bolehler kami bawa dia...

21 comments:

  1. tapi pndai jugak depa nikan sbb mesti yg teringin ke sana kanak2...mmg berbaloilah depa buat mcm tu......

    Kat dalam tu ada apa ek????

    ReplyDelete
  2. Anak anak saya pun haritu.. sibuk nak pergi kidzania.. kebetulan plak sekolah buat lawatan kesana.. so bg diaorang join rombongan sekolah jerk..

    ReplyDelete
  3. best nyer...mesri seronok depa masuk dlm kidzania tu.....
    apa yg dieorg teringin nak jadi kat dlm tu.....

    ReplyDelete
  4. Ehehe!moga trcapaila hasratnya..kidzania mmg best kak :)

    ReplyDelete
  5. Bestnye..mesti diorang seronokkan kak..teringin juga nak bawa Qis p sana satu hari nanti..

    ReplyDelete
  6. mesti mereka tgh happy tuh..bestnya..

    ReplyDelete
  7. Teringin nak nawa 2 Abdul g situ. Legoland pun tak berkesempatan lagi...

    ReplyDelete
  8. hihi akak dah janji dgn dia msti dia tuntut. bdk2 ni igt janji2 ni. hehe.

    ReplyDelete
  9. mesti seronok Naufal ari ni, dapat masuk KidZania akhirnya

    ReplyDelete
  10. Hello Dear :) .
    Great blog. Interesting post.
    Have a nice weekend.
    Welcome to my blog.
    http://photographyismyexistence.blogspot.com/

    Like me on Facebook. I will be extremely grateful.
    https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856

    ReplyDelete
  11. memang bagus kalau sekolah buat lawatan tempat camni..

    ReplyDelete
  12. Bestkan kak...
    mesti atikah dan azalia hepi sgt tu.

    saya mmg teringin nak masuk dalam tgk sendiri,tapi aleesya baru 3 4 tahun,so tak baloi coz belum boleh main apa yang atikah and azalia main.hehe

    tak sabar tggu umur die besar sket.

    kak,takde gambo ke dalam tu?update =) pls

    ReplyDelete
  13. tu la..Kidzania tu ok la jg..mmg ssuai utk budk2 kan..xpenh p tp tgok lam tv..hehe
    untk budk2 boleh la..ngeeee

    ReplyDelete
  14. salam perkenalan.. jom follow saya jugak! :)

    ReplyDelete
  15. Mesti depa enjoy sakan... seronok kan bila tengok budak2 happy...

    ReplyDelete
  16. tak berkesempatan lg nk bawa alya pegi kidzania gak..
    perancangan ada tp itulah.. salu jadual penuh.. hehehe

    ReplyDelete
  17. seronoknya... nanti boleh la war2kan kat kami apa yang ada dalam kidzania tu... tiket pun macam ok je.. .tak de la melampau2 macam Legoland..

    ReplyDelete
  18. sy belum bkesempatan nk ke sana... salam kenal n done folow sini jugak. jemput2 jenguk blog sy.

    ReplyDelete
  19. best budak2 skang kan sis..dpt exposure mcm nii....budak2 skang bijak2..

    ReplyDelete
  20. nanti cerita ya macam mana kat kidszania tu...

    ReplyDelete
  21. Anak-anak okje pun teringin nak gi Kidzania ni... tapi macam mahal je tiket tu ... so nanti-nantilah...hehe tunggu diskaun 70 % agak2nya berlaku tak CZ..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang