Nuffnang saya

Followers

Monday, February 18, 2013

Roti.. Roti...

Isnin yang biasanya mood kelaut tapi mesti ceriakan hati dengan layan kisah anak akak dan penjual roti yang bermotor.  Setiap petang pakwenilah ditunggu oleh anak-anak akak bersama kawan sepermainannya. Nenek dia kirim beli roti dan kaya tapi  menyelit gak jajan untuk diaorang.  Duit lebih diaorang simpan dalam purse esok kalau nenek tak pesan roti, diaorang masih ada duit nak beli jajan.. akal panjang...
Anak akak panggil si penjual roti Babun..
entahler mana diaorang dapat nama tu....
Tengok Babunni ramai peminatnyer... 
Setia menunggu.. tengoklah dah macam nak pergi supermarketjer...
Sebab minggu sudah akak cuti sekolah dapatlah dia menunggu Babun datang
kot idak tak merasalah...
 
 
Belum sempat lagi nak masukkan gambar dan karang cerita pasal Kidzania yang sangat mengembirakan hati Atikah, Azalia dan Naufal.. tunggu  tau... 

20 comments:

  1. kat kawasan umh saya ade lagi mamak motor ni :)

    ReplyDelete
  2. ank sy panggil babu.
    kedatangan babu mmg dinantikan..kang siaplah..jajan penuh kt tangan hehe..

    ReplyDelete
  3. Sama dengan anak2 jiran saya, panggil Babu jual roti = babun. Rasa mcm kelakar pun ada. Jangan nak kata budak2 je suka, saya pun suka beli roti bai ni. Paling suka roti patha. Atau roti krim.

    ReplyDelete
  4. kat kwsan taman umah nik pun ada mamak jual roti ni.penuh jajan dan roti kat moto

    ReplyDelete
  5. Jgn kata Azalia dan Atikah aje yg suka kakak pun suka Zila bila nyonya (tempat kakak nie) lalu depan rumah - macam-macam boleh pilih:)

    ReplyDelete
  6. beli roti planta kat mamak jual roti ni mesti best..hehehe...nanti wat entri kidzania tau

    ReplyDelete
  7. klu kt kampung mmg suka bli roti kaya kt mamak roti.hehe

    ReplyDelete
  8. babun? hihi..sy dlu panggil aney roti hihi

    ReplyDelete
  9. teringat zaman2 kechik...tahan mamak jual roti depan rumah....... depa pakai tangan...... kalau kena langgar baru tahu.....he3

    ReplyDelete
  10. Kiteorang panggey ini bai roti BABU hehe.. BABUN? Cam kejam je hahaha.... gelem babun tu masuk blogkan? Thee... Jemput singgah :)JJCM: Barracuda Cafe

    ReplyDelete
  11. My Dania panggil Anney...hehehehe...mcm2 nama kan...

    ReplyDelete
  12. alah kak!! rindu nak beli roti n jajan2 gini...dulu mase bujang dok umah sewa mmg tunggu uncle bawak roti gini datang...kene plak roti mase tu panas2...mmg borong le beli byk2 buat stok hehehehhe

    siap masing2 usung beg duit hah...comel jek tgk anak dare akak heheheehehhe

    ReplyDelete
  13. budak-budak memang suka betul beli roti macam ni. Anak buah saya panggil mamak roti. Suka betul jumpa mamak roti. Mana taknya, roti beli satu baru 3-4 hengget tapi jajan diorg yg lebih2...

    ReplyDelete
  14. Dulu masa skolah slalu tunggu BABU ni datang ☺☺

    ReplyDelete
  15. Hehe...teringat jaman kita kecik kecik dulu.roti ni lah sedaaaappppnya beli n. makan pepetang kan

    ReplyDelete
  16. ha..ha... lama tak beli roti yg babun jual ni..kat akawasan okje ni macam tak delah1

    ReplyDelete
  17. lame dah tak beli roti macam ni...dulu2 ade la.

    ReplyDelete
  18. kat sini susah dah nak jumpa roti yg babu jual mcm ni...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang