Nuffnang saya

Followers

Tuesday, February 26, 2013

Hidup Sihat amalan kita

Kesihatan adalah harta yang berharga... chewah..
Banyak duit tapi tak sihat, nanti habis gak duittu...
Itu kalau banyak duit, kalau akak yang tak berduitni,
Tak sihat dan Tak der duit, alahai sangat kasihan..
Ambil Perlindungan Takafulpun bukannya banyak...
Jadi Kena Hidup Sihat... Kena berubah...
 
Janganlah jemu baca sebab akak selalu bercerita pasal ini..
Akak belum dapat berubah ke tahap yang lebih baik,
jadi akak menulisni hanya bebelan untuk diri sendiri..
Supaya Sedar Diri..
Basikal yang dah lama tidak berfungsi, nak dekat setahun belini..... mulakan kayuhan...
Aiskrim yang masih menjadi idaman kalbu.. alahai...
Makanan yang tidak sihat... katakan bye-bye....

P/S: Hari yang sangat pening... , akan melawat blog kengkawan semua pelan-pelan...

21 comments:

  1. Betul tu kak...sebelum terlambat baik ade kesedaran dulu...makan pun keje jage tu...x leh amik sebarangan skrang nih...penyakit skrang takut lieya tgk...tau2 je dah tahap teruk....harap2 keluarga kite sihat2 selalu hendaknye....

    ReplyDelete
  2. betul2..setuju sangat dengan entry n..

    ReplyDelete
  3. babai!!! babai makanan tak sihat.. hehe. tp kalau sekali sekali xpe kan?? huuuu

    ReplyDelete
  4. Bagus ni kak..walaupun tuk diri sendiri,tapi dapat gaks ingatkan kekami yang terlupa..hehe

    ReplyDelete
  5. kenapa susah nak jauhi dari makanan yg tidak sihat ni

    ReplyDelete
  6. betul tu kak. peringatan buat semua. saya pun dah lama x naik basikal, tp dah preggy ni mmg x dptlah nak naik basikal kan. kalau tak dulu, selalu jugak join kwn2 g tryout/jelajah

    ReplyDelete
  7. dh lama xmengayuh basikal..mau semput dibuatnya..huhu..

    ReplyDelete
  8. Kena amal kan cara hidup sihat..kurang kan gula dlm minuman, tambah kan manis dlm senyuman.:)

    ReplyDelete
  9. saya tak suka makanan ringan..aiskrim sebulan sekali pun jarang tapi saya sangat kuat makan nasi..kalau ada lauk peberet lagi laju saya makan huhu..kayuhlah basikal tu...saya nk kayuh tapi takde basikal pulak hehe

    ReplyDelete
  10. yang best2 yang sedap2 kenapala korang sume bahayaaaa...huk huk huk

    ReplyDelete
  11. nak makan sekali sekala tak mngape, tapi jangan selalu.. =D... sedapnyaaaaaaaaaaa tyngok aiskrim tuuu, mngidam BR lak.. huuuuuu

    ReplyDelete
  12. aduhai kak...nak kurus tp azam x kuat mana...=(taun lepas turun 3kg je...taun ni azam nak turun 10 kg..huaaaahuaaa

    ReplyDelete
  13. memang susah kan kak nak tukar life syle kita ni. badan kita ni dah manja sangat kan. tu yg nak bersenam pun liat. huhuhuhuhuhuu....kena kuatkan semangat kan kak....jom kita usaha...demi kesihatan kita

    ReplyDelete
  14. Kakak aiskrim tak kisah Zila tapi kalau macam burger/donut/roti semua tu kakak suka. Susah betul nak lupakan...

    ReplyDelete
  15. akak..chayok2...mulakan kayuhan..tinggalkan makanan x berkhasiat..sy sokong akak...

    ReplyDelete
  16. betul tukn, k'zila..samala kita ni..payah betul nk disiplinkan diri,sobsosob...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang