Nuffnang saya

Followers

Tuesday, February 19, 2013

Cendol Durian Borhan Kuala Selangor

Singgah sini lepas balik dari majlis perkahwinan ..
Selalu nak singgah sini kalau balik dari kampung..
Tapi suami akak kata ramai sangat orang, lain kalilah...
Jadi masa kami lalu sini tengok tempat letak kereta banyak yang kosong...
Rezeki akakler dapat merasa cendol durian Borhan...
Perut akak masatu memang tersangatlah penuh ...
tapi sebab teringin nak merasa punya pasal order 3 juga cendoltu...
Padahal dah tau Atikah memang alergik kalau ada durian...
Order laksa lagi.. ingat macam tak habislerni...



Sekali cendul masuk mulut... ehm!! sangat sedap ok..
Memang diakuiler sangat sedap... tu perut dah kenyang tau..
Akak memang nak test makanan sedapker tak pergi pada waktu perut kenyang..
kalau perut akak boleh menerimanya lagi maknanya sangat sedaplertu..
Laksanyapun boleh tahan, untuk tekak akakler...
Kalau masih ada lain kali lagi akak mesti singgah kedaini..
Tapi yang tak bestnyer ialah tak boleh bungkus..
Ingat nak bungkus mi kari sebab suami akak kata sedap.
Tak tauler polisi kedaini tak boleh bungkus atau
hanya haritu jer yang makanan hanya kena makan dikedai...
Nak cari kedai inipun sangatlah senang.
Kalau dari Kuala Selangor kedaitu di sebelah kanan.
Memang banyak papan tanda nak ke sini...
Sekarangni kalau akak balik kampung ikut jalan
Kuala Selangor - Sungai Besar  memang banyak kedai makan boleh dicuba...
Itulah antara sebab akak suka ikut jalan ini.
Pada akak jalan ini sangat meriah dengan kehidupan orang Malaysia..
Cubalah sekali ikut jalan ni kalau nak pergi Pangkor..
Memang sangat meriah dan kita merasakan betapa bertuahnya
kita menjadi rakyat Malaysia...

Tengok cendol yang sangat sangat berwarna warni.. laksa yang nampak pekatkan... 
Rasa duriannya sangat asli, rasa cendul dan kacangnya lembut... aisnya juga halus...
Akak memang hantu laksa.. sedap tau laksa dia...  
Gambar kedainya yang akak ambil dari jauh...
tengoklah berderet keretanya... 

18 comments:

  1. sedapnye kak..pastu falsya dgr kat situ femes cendol bakar..bkn sbb cendol tuh dibakar tp nama owner tuh bakar..hehehe

    ReplyDelete
  2. huhuhu..terliur sue dibuatnya kak. hehehe

    ReplyDelete
  3. Alahaii...terliur juga. Laaa, tak boleh bungkus.

    ReplyDelete
  4. amboiiii,,,akak terliur laaa,,,cendol warna warni laa,,

    ReplyDelete
  5. saya lalu je waktu minggu lalu pergi sana, tak singgahpun,kereta banyak..cuma sempat singgah kat cendol bakar je...nanti memang satu hari nak pegi sana lagi,memang banyak tempat makan nak singgah...

    ReplyDelete
  6. tak jauh dari situ ada warung soto dan pecal yg terkenalkan zila?

    ReplyDelete
  7. laksa dan cendol...perfect match!!!!

    ReplyDelete
  8. Sedap betul cendol durian tu,selalu penuh je
    memang wajib sunggah kalau kami lalu jalan sana

    ReplyDelete
  9. Teringinnyaaa saya nak rasa. Saya bukan peminat laksa, tapi laksa tu memang nampak sedap.

    ReplyDelete
  10. Sedapnye cendol tu..laksa tu pun nampak sedap....^^

    ReplyDelete
  11. Wowww!!Memang nmpak sgt sedap dan menyelerakan

    ReplyDelete
  12. Alamak terliur... sedap nmpknya tu... patutla kereta berderet... Sbb xboleh bungkus... hm... first time dgr kedai mkn x leh bungkus...

    ReplyDelete
  13. masyaAllah kak!! dah la baca blog akk ni tgh2 pagi buta.. memang perut tgh kosong ni.. huaaaaaaaaa nak juga!! bukan nk blnje sy XD

    ReplyDelete
  14. waaaaaaaaa ni yg meronta2 nk ajak edy gi jln2 kt sg besar n kuala selangor...

    ReplyDelete
  15. nyumm..nyummm sangat nie.. pernah gak dengar pasal cendol durian kuala selangor nie..

    sedapppppppnyaaaaaaaa......

    ReplyDelete
  16. nyumm..nyummm sangat nie.. pernah gak dengar pasal cendol durian kuala selangor nie..

    sedapppppppnyaaaaaaaa......

    ReplyDelete
  17. pegi juga balik dr pangkor hari ahad lepas..laksa dia umphhh sgt..hubby kata boleh pegi lagi

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang