Nuffnang saya

Followers

Wednesday, January 16, 2013

Wordless Wednesday ~ 160113

Memang tak mahu cakap banyak...
Dari sebelum tidur lagi Atikah dah cakap tak nak sekolah lagi..
Tak nak sekolah sampai bila-bila...
Alamak! jenuh tanya kenapa dia kata cam gitu,
 dia kata takder apa..
Akhirnya akak rasa nak marah sesangat dengan dia...
Tapi tak nak cakap banyak...
Hanya mampu berdoa Allah lembutkanlah hati anak akak yang sorangni...
Gambar tahun sudah, masani dia tak marah lagi kalau pakai baju tak berlengan...
Sekarangni memang dia dah tak nak...
Masuk sekolahpun akak ingat tak bagi dia pakai tudung sebab dia darjah satu...
tapi dia berkeras nak pakai juga...
Harap dia jadi anak yang baik...

P/S : Sulaman tekat ini memang kepunyaan keluarga akak.. Emak akak simpan elok-elok. Opah akak dulu memang gemar menempah sulaman tekatni.. Rasa macam teringin lak nak sewakan pada orang sebab adik beradik akak semuanya dah kahwin. Set bilik tidur, tilam nikah, bantal kecil, tudung saji, banyaklah juga.. sebabtu masa di muzium Taiping ada sulaman tekatni anak-anak akak cakap rumah opah lagi banyak... 

19 comments:

  1. Cantiklah sulaman tekat ni... payah nak cari sekarang... elok juga jika ada cadangan utk disewa :D

    ReplyDelete
  2. Biasa la budak kecik ni ada la hal tu. Macam anak saya jugak, lama2 saya biarkan je. Cantik sulaman tekat tu memang betul zaman sekarang ni susah nak carik tau.

    ReplyDelete
  3. sulaman gaya lama tuh kak..old skool..hehe..nape kakak xnk gie sekolah kakak..ke ade bende jd kat sekolah smp wat anak akak mcm phobia..

    ReplyDelete
  4. dia penat sangat tu,sebab tu dia cakap macam tu,the whole day penuh aktiviti,ada anak kawan kat office ni pun darjah satu juga menangis setiap kali nak pergi sekolah Kafa,sebab dia penat,

    ReplyDelete
  5. tp dia pegi sekolah jgk ke tak kak? sian dia...agaknya ada la sebabnya tu...

    ReplyDelete
  6. napa dia tak mo gi sekolah..try tanya..macam anak saya takmo pi sekolah dulu sebab ada budak buli

    ReplyDelete
  7. cantek tekat tue.... ^_~

    Qalesya pun liat nak g sekolah hehe

    ReplyDelete
  8. nape pulak tak nak g sekolah tu??mesti ada la tu yang tak kene...
    memang cantik sulam tekat tu....

    ReplyDelete
  9. Laaa...napa atiqah tak nak skolah kak? Ada masalah ker? Harap2 tak berpanjangan lah.

    Kak, saya kerja kat UEM. Pasal saham tu ada juga minat nak beli tapi tak faham selok beloknya lah kak. HR ada terangkan tapi masih tak jelas...huhuhu...

    ReplyDelete
  10. alamak nape kak...risau plak kite kan kalo anak ckp tak mo pi sekolah nieh...akak pujuk atikah baik2 kak yeak...janji upah jalan2 pun takpe laaa heheeheheh

    kak sulaman tekat tu mmg khazanah yg bernilai kak...lagi lame lagi mahal nilainye kak....

    ReplyDelete
  11. adalah yg tak kena tu...
    kalau tak fasal kawan, mesti fasal cikgu..kena tanya pelan2...

    p/s seni tekat ni kena pelihara.. kalau tak, tak dipandang anak2 muda.

    ReplyDelete
  12. Nape taknak sekolah ni. Teruskan pujuk dia kak.

    ReplyDelete
  13. Nape taknak sekolah ni. Teruskan pujuk dia kak.

    ReplyDelete
  14. cantik juga selaman tekat ni kan?..ala.la.la..nape tak nak sekolah plak?? awal2 mcm tu kot..lama2 nti OK lah...:)

    ReplyDelete
  15. sulaman tekat tu memang nostalgia..... susah nak cari skrg.....

    ReplyDelete
  16. napa Atikah..?Harap² nanti ok lah dia..mesti ada sebab dia tu..

    ReplyDelete
  17. mcm perangai yat dlu je kak,mlas nak g sekolah sebab ape tau,sebab kat skolah dulu ade org suka buli yat...sbb tu xnak g skolah..ce akak tnya dia nape,mgkin ade sbab musebab tu kak..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang