Nuffnang saya

Followers

Friday, January 4, 2013

Hari pertama Persekolahan Atikah

Hari pertama persekolahan Atikah baru nak tulis harini disebabkan kesibukan. Nak buat auto publish nyer entrypun dah tak sempat.  Di Bandar Kinrarani ada dua buah sekolah rendah, Sekolah Kebangsaan Seksyen 1 dan Sekolah Kebangsaan Seksyen 2. Oleh kerana kebanyakan anak-anak jiran bersekolah Kebangsaan Seksyen 1, Atikahpun akak hantarkan ke situ.

Tapi yang tak seronoknya ialah Tahun 1 di S.K. Sekseyen 1 adalah sessi petang. Rasa macam tak sukaler, maalumler akak sendiri pun tak pernah merasa sekolah waktu petang.  Teringat kisah dik Ya kelas sessi petang masa umur 4 tahun. Teacher dia komplen satujer, anak akak ok baik, bla.. bla.. tapi dia suka tidur dalam kelas.. ha.. ha.. Ituler yang akak takutkan,  nanti dia tidur dalam kelas walhal ini Atikah bukan dik Ya kan...

Jomler kita tengok gambar yang tak seberapa disebabkan kelam kabutnya akak di hari persekolahan dia haritu. Suami akak yang diharapkan mendengar taklimat masa hari suai kenaltu boleh tak dengar yang kena datang awal dan pergi ke dewan dahulu untuk dua minggu pertama ini. Dahler kami ingat masuk sekolah adalah 1.30 petang padahal murid diminta berkumpul di dewan pada pukul 1.00 tengahari. Nasibler akak yang tak sabar dengan jem yang teruk hari pertama persekolahantu, keluar dari kereta dan jalan kaki kalau idak entah pukul berapaler akak sampai gamaknyer..
Atikah di hari pertama persekolahan..
Kelas sementara 1 Berlian...
Harap dia akan menyesuaikan diri...
Kawan baru Atikah, namanya Dalili...

Kisah hari pertama Atikah dengan Lili...
Masa hari pertama akak tak pergi tengok dia rehat..
malamtu dia mengadu ibu tak temanpun Atikah kat kantin..
ramai emak kawan-kawan tunggu kat kantin..
" Ika makan ngan mak kawan Ika"..
adaker patut dia cakap ibu tak sayang Ika ker..
 
Hari keduatu kesianler pulak pergilah tengok dia rehat...
akak tengok dari jauh dulu ,
tengok Atikah dengan lajunya pergi membeli makanan,
dah habis beli baru akak dekat dia,
kiranya anak ibu ini boleh tahan beraninya..
 
Dia cakap Ika dah janji nak makan dengan kawan Ika..
akak dah datang, dia sibuk nak makan ngan kawankan..
jumpalah dengan emak Lili..
Baik orangnya, harap dapat jumpa lagi...
 
Ini gambar Atikah di dewan sebelum balik pada hari pertama sekolah...
macam tahujer mak dia yang gemar amek gambarkan... sempat jeling...
SEKOLAH KEBANGSAAN SEKSYEN 1 BANDAR KINRARA
47100 PUCHONG SELANGOR...  

8 comments:

  1. Ehehe!bijak atikah..moga jd pelajar yg baik n bijak :)

    ReplyDelete
  2. Gud girl...mcm tulh anak ibu yg bijak..
    Anak2 biar kita latih brdikari..InsyaAllah, kita juga yg senang nnti..
    SK akak mmg xbenarkan ibu/bapamurid2 thn 1 masuk kwsan sk...Syukur mrk faham..anak2 skrg pn dh berbeza..mrk lebih berani.

    ReplyDelete
  3. Bagus ika pandai berdikari bawa diri
    ibu nak ika berdikarilah sayang...
    Sedih hati bila anak anggap gitu kan

    ReplyDelete
  4. wah dah thn 1 ye thn depan giliran Sara hehee

    ReplyDelete
  5. betul..saya pun harni baru sempat update pasal ank pergi taska..bz memanjang walaupun surirumah..hehe
    harap2 atikah bole sesuaikan diri nati..

    ReplyDelete
  6. gud girl..atikah tau tu mamanya blogger,mesti mama nak amik gambar dia punya..hehe sbb tu sempat atikah jeling tu

    ReplyDelete
  7. budak sekarang nie....memang dah pandai berdikari dan cepat dapat kawan tu yang di orang menjadi berani....yang jenis tak nak berkawan tu...kena tunggu....susah kan...

    ReplyDelete
  8. hurmm..sebaya ank akk yg bongsu..c arina..ari pertama ayah dia jenguk jg sekejap..tp lps tu dah ok..bdk2 skrg dah advance dr kita dulu2..ank akk plk petang sklh agama..takut jgk dia tertelap plk dlm kelas..hehe

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang