Nuffnang saya

Followers

Tuesday, January 15, 2013

Kalau hidup semanis ABC

Hidup itu adalah ABC
pelbagai warna, pelbagai cerita
cuma hidup tidaklah semanis ABC
kehidupan ini ada manis, masin dan pahitnya..
moga kita kuat menghadapinya..
Susah nak dapat ABC yang sedap sekarangni...
dulu di Ipoh akak suka beno ABC Taman kanak-kanaktu...
Dik Ya dengan rela nak bergambar dengan ABC ni..

27 comments:

  1. kalau semanis abc boleh kencing manis dibuatnya kak.. hehehe.. teringin betul saya makan ais kepal macam org zaman dulu.. tetiba! hahaha..

    ReplyDelete
  2. haha.. comel sgt muka Dik Ya.. suka air jagung...~

    ReplyDelete
  3. aah kan...kalaula hidup semanis abc...alangkah bestnya

    ReplyDelete
  4. akak... tadi singgah umah ratu kebaya.. asben dia wat abc.. skrg kat sini pun nampak abc gak.. huhhhh.. dugaan...

    ReplyDelete
  5. sedapnya...terliur la pulak.

    ReplyDelete
  6. Dah lama tak makan ABC..Sedap jer tgk ABC ni...

    ReplyDelete
  7. manis2 abc...kalu semua air mencair...tawar juga akhirnya kan....he3

    ReplyDelete
  8. sedapnye abc tu.,...kalo yat mkn mesti naik gula yat nanti..hehe

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Kalau manis je sepanjang masa, tak ada warna kehidupan kita kan. Kadang kala kita memerlukan kepahitan jua untuk mematangkan diri :-)
    Abc memang sedap. Kalau kat jb, abc yang sedap ada kat kg melayu. :-)

    ReplyDelete
  12. dulu2 suker ABC tp bila meningkat usia he he kurang minat pada ais dah kecuali tgk yg betul2 mengoda dgn pelbagai tu..
    bestkan kalu kehidupan kita sentiasa manis tp itulah kadangkala kena tambah masam pahit jg supaya lebih menhargai kehidupan kan kannn

    ReplyDelete
  13. sebab tu Allah sediakan syurga dan neraka...hidup ada ujian, ada kesukaran. kalau tak mana nak jumpa sabar, tabah dan redha, itulah kunci ke syurga..

    ReplyDelete
  14. sekali sekala makan ABC memang sedap, lebih2 lagi waktu hari panas. Lama juga tak makan ABC ni.

    ReplyDelete
  15. sedapnyer abc.dah lama tak makan. teringin nak makan abc dan cendol sebenarnya ni..huhu

    ReplyDelete
  16. menarik nye abc tu kak...tak best gak kak kalau hidup ni asyik manis je, tak ada variasi pulak...

    ReplyDelete
  17. sapalh tak suke abc kak, sume ada kt situ, sume rasa ada hehehe... tp paling tak suke kt abc yg kedekut isi nyer...

    ReplyDelete
  18. tanpa pahit, masin...
    tak menarik hidup ni sis....
    harus campur2 baru menarik kannnn...

    lama tak pekena ABC....
    macam nakkkkk mencari je hehehehe

    ReplyDelete
  19. ya Allah kak...terliur lieya kak...lieya antu ABC2 ni...tapi payah nak cari yg betul2 menepati citarase....tgk yg akak punye ni nampak sedap nieh....cukup kalerpulnyer...

    ReplyDelete
  20. sedapnyaaaaaaaaaaaaa.. betul kata akak, sekarang ni susah nk jumpa ABC sedap2... sy selalu makan kat Giant Shah Alam.. sana sedap...

    ReplyDelete
  21. as salam semua,

    tp kalu tk de masam manis,x mencabar gak kan.......

    jom ke blog saya juga....

    http://yatdhamid.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. feveret Qalesya tu ABC.. Tp ABC pak uda dia yg dia suka.. lain2 semua dia tk layan.. hehe

    ReplyDelete
  23. wew~ tangkap leleh tengok ABC tuh~

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang