Nuffnang saya

Followers

Tuesday, January 8, 2013

Selamat Tinggal Transit

Selamat Tinggal Transit ...
Entry sebelum ini akak ada cerita pasal
yang Atikah akan tinggal di transit selepas sekolah agama
dan van akan ambil dia dari transit untuk ke sekolah kebangsaan..
 
Namun rezeki Atikah untuk tinggal di transit tiada..
Oleh kerana sesuatu sebab yang rasanya tidak patut
pihak transit membatalkan pendaftaran yang dibuat..
 
Sakit hati jugak mendengar alasan yang diberikan
tapi akak percaya banyak hikmah yang tersembunyi...
Kini akak kenalah kembali memasak seawal pagi
kerana dah tak sempat nak balik
hantar lauk yang dibeli dari kedai sebelah..
Dapatlah akak bekerja dengan lebih tekun lagikan...
tak leh meng"ulor" lagi...
 
Lagi.. lagi... duitpun tidaklah dikeluarkan untuk transit
jimat gak RM120.. transitjer kot...
Makanan yang disediakan datang dari hatini...
akakpun kini kenalah bangun awal untuk memasak..
 
Harap sangat Atikah mudah diuruskan..
kalau tidak peninglah mak mertuaku...
Ikutkan Atikah memang anak berdikari,,
semua kerja dia boleh buat sendiri, tapi kena berkerahler sikit.
Itu yang akak rasa nak hantar transit
tapi dah tak der rezeki redhakan jer...
 
Nasiblah kami ini bukanlah orang
dalam keadaan terdesak untuk tinggal di transit itu.
Akak membayangkan kalaulah kami sudah tidak punya pilihan lagi.
Mesti susahkan, mana pulak nak cari tempat transit yang baru
dalam masa yang suntuk ini.
Sebab dalam fikiran kalau pendaftaran serta bayaran telah dilunaskan
tentulah sudah ada tempat untuk anak kitakan..
Harap ini hanya satu kes terpencil..
 ~  "It's My Fault"~
Bye.. Bye... kenangan gambar majlis kawen cik  Cik Shu ..
Suka gambar ini ....

4 comments:

  1. mujur jugak kan..kalau tak mau nyer kelam kabut..

    ReplyDelete
  2. pttnyer xnboleh mcm tu kan.. klo bayaran dah dibuat maknanya tempat utk ank kt dh ada... tp pasti ada hikmahnya kan..

    ReplyDelete
  3. Kenapa pendaftaran tu dibatalkan,dah penuh sgt ke?

    ReplyDelete
  4. la kenape plak tu....patut tak leh macam tu kan

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang