Nuffnang saya

Followers

Thursday, January 17, 2013

Majlis Aqiqah Rizq Nazran

Xtvt : Majlis Aqiqah
Tempat : Kampung Seri Kaya, Perak
Tarikh : 12/1/2013

Hanya gambar untuk kenangan majlis aqiqah anak saudara baru akak di kampung pada minggu sudah.. Majlispun hanya jemput jiran dan saudara rapat sahaja. Sekarangni kenduri kecilpun emak dan apak akak akan panggil katering. Orang kampung akak ramai yang dah uzur jadinya payah nak buat gotong royong  macam dulu-dulu. Akak sekeluargapun sampai pagi sabtu memang takder masa nak menolongnya...
Paling best ialah masakan daging kambing bebiri kurma yang disajikan memenuhi selera. Rasa daging kambing yang lembut, tidak berbau dan rasa masakan yang sedap... Memang lengkaplah, katering yang dipilihni memang selalu tidak menghampakan...
Azalia dulu cukur jambul di Gombak tak merasalah pakai sulaman tekatni...
Atikah yang tak berapa nak bergambar sekarangni... 
Nampaktak bangku pelamin kat belakangtu,
 nostalgia bapak akak beli tahun 70-an@ 80-an
Yang baju pinktu emak Rizq Nazran (adik akak).
yang baju birutupun adik akak..
Ayah Rizq Nazran sedang mencari sudut yang cantik untuk gambar anaknya...
Orang kampung baru nak datang...
ramai yang duduk di belakang sebab ada hidangan bubur jagung...
Bacaan doa selamat
Bapak akak sedang memantau kalau-kalau lauk tak cukup...


23 comments:

  1. waaahhh..skunk dah jarang owg gune tekat tu kan...tradisi tu..

    ReplyDelete
  2. Wah... ramai jemput org kampung ye Zila. Syukurlah..


    psst: kerusi pengantin tu masa kak long kakak sanding guna kerusi macam itulah..

    ReplyDelete
  3. wahhh... dh byk info skang! ade Reits, bons & jgn lupe saham2 baru yea! keep it up sis...

    ReplyDelete
  4. simple je majlis nye tapi tetap meriah...

    ReplyDelete
  5. kat kampong kalau kenduri kendara meriah...sangat kan...?

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah..ramai yg datang...

    ReplyDelete
  7. sama la dekat kg nik skarang. org kampung yg selalu masak2 semua dah uzur. so pakai katering jea la skarang ni kalau nak buat majlis

    ReplyDelete
  8. meriahnya kak.. best kenduri ni..

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah.. selamat dah sudah... munna pun baru je pergi majlis cukur jambul adik ipar 2 minngu lepas... en abg munna jadi tukang masak lauk kambing

    ReplyDelete
  10. Bila tengok kerusi tu teringat saya.. zaman mak uda saya kahwin itu lah kerusinya...ialah zaman 70an :D

    ReplyDelete
  11. Tak penah makan kambing biri2. Sedap ek?

    ReplyDelete
  12. wah baby baring atas tilam tekat tu ker... bestnyer, bukan senang nak dapat skrg kan...

    ReplyDelete
  13. wah...kemah asing2 perempuan lelaki ek kak?!!

    ReplyDelete
  14. meriah..alhamdulillah majlis berjalan lancar. =)

    ReplyDelete
  15. meriahnya..alhamdulillah selamat kenduri tuh=)

    ReplyDelete
  16. semoga majlis diberkati...amin.....

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang