Nuffnang saya

Followers

Friday, November 30, 2012

Memorial Tunku Abdul Rahman

 
Ambil dari  www.malaysiavacationguide.com/Tunku-Abdul-Rahman

Tunku Abdul Rahman Putra Memorial
This Memorial is located at Jalan Dato' Onn near Bank Negara Malaysia. It was set up in honour of the late Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj, Malaysia's first Prime Minister who was instrumental in bringing independence to Malaysia. The Residency Exhibition area used to be Tunku's residence and office from 1956 to 1970 when he was the Chief Minister of the Federation of Malaya and subsequently as Prime Minister of Malaysia. Tunku is also known as the Father of Independence.
Block A of the building shows the permanent display on Tunku's Biography. Newspaper coverage of the late Tunku was also highlighted here. Block B cosnsists of a library with materials that relate to the late Tunku Abdul Rahman Putra as well as the collection of books and publications relating to Tunku
Jom tengok aksi dua orang budak
yang sangat teruja masa sampai sini..
Diaorang kata kita dah pergi..
Eh bila masa pulakni..
rupanya di Genius Aulad
diaorang dah tengok slide pasal
Memorial Tunku Abdul Rahmanni..
 
Atikah dan Azalia memang suka tempat macam ini..
Masuk percuma sahaja..
Macam-macam maklumat boleh kita dapat dalam ini..
Akakpun teruja sama...
Pernah sampai sini berpuluh tahun yang sudah
masa rombongan sekolah...

Kalau ikutkan disitu terpampang papan tanda
 tak boleh bergambar...
Tapi sebab tak ramai orang bergambarler kitaorang...
Cantik suka di sini... 

MERDEKA>>>
MERDEKA>>>>
MERDEKA>>>>




Kalau tak pernah pergi sini... kena pergi untuk anak-anak kita kenal bapa kemerdekaan negara Malaysia. Banyak juga ilmu yang boleh kita dapat di sini...  Masuk adalah PERCUMA. Waktu melawatpun panjang dari 10.00 pagi - 5.30 petang (Sabtu - ahad & Selasa - Khamis) tapi hari jumaat pula ada tutup waktu tengahari isninjer tutup....  opps  Selamat cuti-cuti Kuala Lumpur ...

21 comments:

  1. sunyikan memorial ni...
    kalau tempat free, memang macam tulah zila..

    ReplyDelete
  2. seronok anak2 dpt cuti2 jalan2 ... munna je takde kemana2 lagi ni.....

    ReplyDelete
  3. bagus mmperknlkn anak-anak sejarah mcm ni... hihi

    ReplyDelete
  4. wahhh bertuah anak2 akk, kecil2 dah di ajar bawa ke tempat macam ni.. bgus2... jdi pedoman pd ena.. nanti dah ada anak, ena nak buat camni lah

    ReplyDelete
  5. ceria je dua org tu ye...oh lupe mereka suke yg klasik tp bervisi kan kak..

    ReplyDelete
  6. syok cuti skolh masa nila nk jln.. lg2 tmpt mcm ni kasik pndedahan pd anak2

    ReplyDelete
  7. Seronok bawak ank2 cuti berjalan..hehe..

    ReplyDelete
  8. erm, hari sabtu ahad buka x?....

    nama jerk dok KL 5 taun, tapi x pernah sampai.. huhu

    ReplyDelete
  9. bagus juga ni tapi bawa ammar mau dia lari2 je dalam tu hihi

    qema pun masa sekolah dulu je pergi huhu

    ReplyDelete
  10. selalu lalu kt sini ..tp sekali pun tak pernah masuk..hmm one day mmg nak kena masuk juga..saja menambahkan pengetahuan :)

    ReplyDelete
  11. M x pernah sampai lagi..bestnya kl bleh pi..banyak pengetahuan yg bleh ditimba

    ReplyDelete
  12. cuti sekolah ni mmg bagus kan...kan..bawa anak2 dtg sini..

    ReplyDelete
  13. salah satu tempat yang berada di dalam perancangan akak untuk bawak anak anak berjalan cuti cuti sekolah ini.

    ReplyDelete
  14. nik teringin nak pi tempat2 mcm ni. nak kena ajak hubby pi la ni :)

    ReplyDelete
  15. seronok juga bawa anak2 ke tempat mcm ni...boleh tanam kan semangat patriotik sekaligus...:)

    ReplyDelete
  16. hehe..hari tu sy buat assg ttg tunku abd rahman..

    ReplyDelete
  17. baguskan bawak kat tempat2 bersejarah ni

    ReplyDelete
  18. bagus la akak cuti2 sek ni bawa anak2 tempat2 mcm tu...sekurangnya anak2 dpt juga tau sejarah negara kita ni

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang