Nuffnang saya

Monday, November 5, 2012

Azalia yang lucu

Kisah lucu di pagi hari... Rumah akak masih lagi gunakan cerek yang berbunyitu walaupun lebih mudah gunakan cerek elektrik. Kalau dah gunakan cerektu yang menjadi masalahnya masa dia dah berbunyi. Kalau kita ada kerja mesti nak suruh budak-budak tolong tutupkan. Selalunya akak lebih suka suruh Azalia sebab dia lebih pantas  bergerak dari kakaknya.  Tapi satu perangai dik Ya yang kami perasan ialah suka mengelat. Contoh kalau suruh kemas mainan mesti banyak alasan, tiba-tibajer sakit tangan, sakit perut,  nak pergi toiletler, memang tau dah... Panjang akal Azaliani.. Alkisahnya pagi tadi masa air jerangan dah masak dan berbunyi macam biasa dia boleh kata, cerektu bunyi Atikah.. Atikah.. Atikah... memang kelakar tengok muka dan aksi dia.. Padahal masatu kakak dia tengah pakai baju..  Gituler perangai Azalia, nak dimarah lucu tengok dia, tapi nak tak nak kena gak suruh dia... alahai anak-anak... kalaulah racun kalaulah penawar...
Suami akak nak beli cerek baru kalau dapat yang warna merah cam gini cantik yerk...

31 comments:

  1. bestnya kalau dpt warna mcm nie

    ReplyDelete
  2. hhahahaha.. bijak sungguh dia.. ade jek alasan dorang yg buat kita gelak + geram kan~

    ReplyDelete
  3. budak2 mmg banyak hal... mcm2 alasan.. sama je ngan haikal.. tapi bab2 tutup api dapor tu selalunya hakimi no.2 tu yg wat... tapi haikal tu banyak alasan kalau di suruh dia mandi, or wat keje sekolah.. mcm2 hal dia.. naik geram gak lah.. :P

    >> cantek kalau dapat wane merah.. biasa metal chrome tu je.. :D

    ReplyDelete
  4. mmg..sy pun malas kalau cerek bunyi..hehe tp nak harap sapa lg kalau sendiri yg tak bangun tutup..

    ReplyDelete
  5. pandai dia lak yg suh kakak dia tutup air masak tu ek, hehehehe...

    ReplyDelete
  6. panjang akal dia suh kakak tutup api.. :)

    ReplyDelete
  7. akk pun guna cerek tu lagi w/p ada cerek lektrik tp jrg guna..mudah bila dah mendidih dia menjerit2 suh tutup..leh tinggal wat keje lain..huhu

    ReplyDelete
  8. Yg letrik simple2 rege dlm 30-50 pun ok beb cume... cepat nooo abis! or.. byk kali ko kene nasak air! hihihi

    p/s: yg botol ECPI tu... per cer? air utk kurus ker? share ler skettt

    ReplyDelete
  9. hahahaa...lawaklaa die kak..tergelak2 sy baca hehe

    ReplyDelete
  10. Hahahahhahaha
    Comel jer Azalia..
    Lawak je dia..
    Mst bnyk akal ni.. Hi3!!

    ReplyDelete
  11. kita mmg suka suruh org yg boleh buat keja dgn lebih fast action kan? Ada plak idea dia nak ckp mcm tu. Heheh. Lawak la jugak.

    Kak, cerek jernih mcm kaca pun cantik gak. Mcm dlm filem korea.

    ReplyDelete
  12. sama cam rmh kami guna cerek bunyi..lagi jimat dari cerek elektrk =)

    ReplyDelete
  13. pandai azalia nak ngelat ye..tp kene kat dia gak kan..

    ReplyDelete
  14. hihi pandai ye azalia ni :), wow cerek idaman ;)

    ReplyDelete
  15. saya memang berkawan dgn lelaki yg fanatik-merah..ish..ish...

    ReplyDelete
  16. budak2 skrg memang cerdik2 belaka ;)

    ReplyDelete
  17. hihi..pandai dia bgelat erk.....
    sama la cam asya.. kdg2 bila mood mls dia dtg..mcm2 alasan..dg2 tu mcm kelakar sgt

    ReplyDelete
  18. Pandai dia ngelat yer... Beli Tefal nyer, lawa gak. :)

    ReplyDelete
  19. ngelat azalia nih=)hehe cerdik dia=)warna merah?rasnya cerek baba n nyonya ada kot..hehe

    ReplyDelete
  20. salam jejak sini...

    dah lama tak masak air manual... hehehe

    ReplyDelete
  21. Hahahaha.. banyak tul alasanya yer.. sama ler..ngan anak saya kalau nak mintak tolong mmg byk tul alasan.. tapi last2 buatnya jugak.. :)

    ReplyDelete
  22. hahahah bijak.. bijak.. sama cam Iqbal ada je alasan nak ngelak..

    ***saya pun guna cerek bising tu juga :)

    ReplyDelete
  23. HAHAHAHAH...lawak la alasan tu kak oiii.....ade2 ajek akal nak ngelat yeak...

    lieya dulu pun pakai cerek ni kak....srkagn dah pakai coway senang main picit ajek ekekeekek

    ReplyDelete
  24. bijak betul.. dia suh kakak dia plak.. hehehe

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang