Nuffnang saya

Followers

Friday, November 30, 2012

Istana Negara Jalan Duta

Sambungan alkisah tidur hotel Dynasty.. lepas keluar dari hotel suami akak dengan baik hatinya bawa kami anak beranak ke Istana Negara baru yang terletak di Jalan Duta. Nak amek gambar kat depan pintu masuk yang ada kudatu.. Kami sampai di situ rupanya ramainya pelancong asing yang datang, bas pelancongan keluar masuk di situ.
 
Istana Negara yang baruni lebih gah dan  sesuai dengan imej institusi di raja berbanding yang di Jalan Istana dulu. Tapi masa kami pergitu matahari menegak di atas kepala maka mood budak dua orangtu dah ke Laut China Selatan. Amek gambarpun terlari-lari, ayah dia yang selalu bagi arahan posing baik-baik pulak duduk dalam kereta maka tengoklah gambar yang seadanya.. Kalau ibu dia yang suruh memang tak jalan punya.
Sebab nak amek gak gambar di tulisan Istana Negarani tengokler aksi budak dua orangtu... 
Ramai kot orang  haritu..  kebetulan cuti Deepavali..
Atikah nak lari penakut kudatu punyalah jauh...

Suruh masuk ke dalam sikit takut pulak...
nak amek gambar ngan askarpun tak nak...
Bergambar depan pintujerler...
Dah nak menangis dah suruh  bergambar tengah panas...
cantikkan Istanatu...
Masih lagi gambar asalkan nampak KLCC 
Bawah pokokni redup senyumler nampak gigi kompangnyer...
Akakni asalkan nama belakangnyer ada Negara memang sangat teruja nak pergi. Muzium Negara (lama tak pergi), Pusat Sains Negara, Zoo Negara, Tugu Negara, Perpustakaan Negara (tak sampai lagi), Masjid Negara, Bank Negara (ni tak payahlerkan)... gituler akak ...

13 comments:

  1. Kalau negeri belakangnya tak nak ke zila. Kalau ke Johor belakangnya banyak Negeri Johor tau..

    ReplyDelete
  2. wahhh..ni betul2 semangat cintakan negara ni. hehehe

    ReplyDelete
  3. Yang belakangnya ada Negara saya baru gi Zoo je..huhuhu

    ReplyDelete
  4. bukan akak je..saya pun suka..hehe..tapi istana baru ni tak sampai lagi..pernah bergambar kat istana lama tu je..:)

    ReplyDelete
  5. berjalan sakan anak2 cuti sekolah ye kak...sy x dpt jalan sakan sgt sebab kursus dgn menimbun assg huuu =p

    ReplyDelete
  6. t'ingin nk amik gambar dgn askar naik kuda tuh! haish! bila la b'kesempatan nih? hu3..

    ReplyDelete
  7. Hihihihi...sampai nak menangis kena suruh posing..:)

    Takpe la, lain kali dtg time tak cuti umum/weekend, dan awal pagi...masa tu lagi best ..Saya istana negara ni, baik yg lama, mahupun yg baru, memang tak pernah berhenti lagi ambik gambar..lalu aja depan tu...

    ReplyDelete
  8. comel la 2 beradik ni.. pandai posing

    ReplyDelete
  9. eh boleh pergi kat sana rupanya.. ena ingat tak boleh pergi kat kawasan Istana.. hehehe btw, kenapa tak suruh anak akak tarik misai guard tu macam dalam cerita mr.bean??? hahahaha =P gurau je

    ReplyDelete
  10. bestnya..tak penah sampai sini lg,,kagum dgn askar berkuda tu..

    ReplyDelete
  11. kat sini mmg panas dia tahap tak boleh bukak mata..dah dtg hari tu bawak mak mertua jln2 sambil gambar2 :)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang