Nuffnang saya

Followers

Thursday, June 13, 2013

Restoran nostalgia ~ Restoran Khassmier Ayer Tawar

Kisah balik kampung tak habis lagi... Layanjerler yerk...
Di perkenalkan Restoran Khassmier Pekan Ayer Tawar yang sungguh nostalgia...
<<<<<<<<<>>>>>>>>>>
Mestilah nostalgia sebab Restoranni dah lama ada di situ, sejak akak kecik2 lagi..
Kalau balik kampong jarang singgah sini, tapi kali ini  tersinggah..
 
Pergi pulak dengan adik akak tentulah kami teringat kisah kami kecil dulu..
Keluarga akak atau mungkin keluarga orang dulu jarang makan di kedai..
Dulu bapak akak ada mengusahakan kebun koko untuk menambahkan pendapatan.
Kalau bapak akak jual hasil kokonya mesti bapak ajak kami singgah Restoran Khassmier..
Pada masatu dapat makan mi goreng dengan ais sirappun dah rasa bangga semacam..
Isyh alahai kedai mamakjer kot...
 
Ingat kenangan dulu rasa sedih di hati ini...
Semangat bapak akak yang kuat untuk menyekolahkan kami adik beradik...
Selepas habis mengajar di sekolah, dia akan pergi ke kebun koko pulak..
Kami hanya dapat menolong di hujung minggu sahaja.
Terima kasih apak walaupun hanya dapat singgah Restoran Khassmierni,
kami tahu apak telah buat yang terbaik dalam hidup kami...
Dapat minum ais sirap macam  minum ais blended untuk anak zaman sekarang...
Harga masih berpatutan... 
Suasana kedai tak banyak berubah..
Ingat dulu ada kek buah potong yang diletakkan dimeja...
Rasa teringin tapi tak pernah mintak bapak belikan... 

21 comments:

  1. kenangan selalunya datang dengan kerinduan kak. terutamanya bila ada kenangan dengan orang yg kita sayang yg dah takde kat dunia lagi. dulu kalau arwah abah ada jual getah mesti ada duit lebih nak beli sate. sedihnyaaa. rasa mcm susah sgt kehidupan dulu. jauh sgt beza dgn sekrng.

    ReplyDelete
  2. Mcm suami sy. Restoran tu die selalu dtg mkn mi grg mamak n sirap ais segelas. Time2 sekolah. Haritu, dibawaknye kami ke sana. Somewhere in Bahau. Not so special tp sentimental value tu yg bt die touching. Heheheheh...

    ReplyDelete
  3. alahai kak..sayu bace kisah bapak akak tu...mcm bapak lieya jugak la kak...dulu gaji askar tak besar mane, tapi abah berusaha nak hepi kan anak2 kan kak...

    wahh kak mmg lame betul laa restoren tuuu...dari akak kecik dah ade....boleh lieya bayangkan betapa byk nostalgia manis akak kat situ....

    ReplyDelete
  4. OKje masa kecik kecik tak pernah makan restoren CZ...pandai makan ni pun sejak dah kerja sendiri hehe...sebab tulah macm kemaruk makan luar je sekarang ni haha!

    ReplyDelete
  5. nama kedai macam berada di india lak kan ;)

    ReplyDelete
  6. akk pun suka mkn kedai mamak..terutamanya air dia..bila wat air mesti kaw punya..

    ReplyDelete
  7. Wah...masih bertahan lagi kedai ni yer. Memang nostalgia lah.

    ReplyDelete
  8. lama jugak kan kedai nie..sedih falsya baca kisah akak..

    ReplyDelete
  9. lamanya..memang sungguh menggamit memori ni...=)

    ReplyDelete
  10. bila kenangan dtg menjelma, rasa sedih pun ye jugak kan..

    ReplyDelete
  11. At least kebun koko sekadar sampingan sebab ayah Zila seorg guru, macam akak ni adik-beradik totally anak pekebun. Memang tak adalah makan kedai bagai...

    Lama betul kira mamak tu berniaga di sana sampai Zila dah ada 2 anak dara comel..

    ReplyDelete
  12. kenangan bersama parents mmg sangat membahagiakan kan akak?!

    ReplyDelete
  13. assalam,

    kiranya kenangan manis la ni yer..

    ReplyDelete
  14. byk kenangan akk tu ngn bapak.. nostalgia betul tu kak..

    ReplyDelete
  15. huhu...sedihnya...dah la Father's Day nak dekat ni...huhu...

    ReplyDelete
  16. semua itu kenangan indah kan kak~

    ReplyDelete
  17. memang kenangan terindah kan kak?nak minta bapa belikan takut kesiankan?cer tanya tokey kedai kot2 dia boleh buat..hehe

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang