Nuffnang saya

Followers

Thursday, June 6, 2013

KEENAM HCMC ::: Pemandangan biasa di HCMC

::::: SAMBUNGAN CERITA HCMC LAGI ::::::
Tak habis lagi sebab tengok stok gambar banyakler pulakkan...
Hanya untuk kenangan belaka...
Pemandangan yang biasa kita lihat kalau berada di HCMC, Vietnam.
Jom kita tengok... .
Makan di tepi jalan begini menjadi perkara biasa...
Mat Salleh ramaijer akak tengok makan kat tempat begini..
Mat Sallehkan suka benda-benda unik cam gini....

Bandaraya motor... sangat ketara...
Cayalah cara diaorang bawak motor...
Lain kali kalau datang sini akak teringin mencuba
menunggang motorsikal di HCMC... 
Deretan motosikal yang diletakkan....
Bisnes merata-rata orang Vietnamni.

Syiok... syiok... kat manajer ada orang menjual...
Satu pemandangan biasa di sana... 
Lorong cam ginipun banyak di sana...
Tapi tak singgahpun sebab tak cukup masa ...
Lagi satu malas nak bertanya nanti kena paksa beli...
So tengokjerler dari jauh....

Satu kedai tapi jual macam-macam...
kedai serbaneka kekdahnyer....
Akakni memang bukan kaki shopping suka tengokjer... 
Beg comel lagunipun jual tepi jalan...
Kalau kat Malaysia beg cam gini tentulah kat tempat yang lebih selesa...
Ramai lak orang beli, maalumler beg dibawak dah tak muat....
Kenalah beli beg baru yang lebih besar....

Dalam Ben Thant korang rembat tepi jalanpun korang rembat gak...
Beli jangan tak beli.... jadikan kenangan bila balik nanti...
Memang menjadi kebiasaan orang sana mengandar barang jualanni...
Harga lebih murah kot dari pasar Ben Thanhtu...

Ingatkan dah habis cerita shopping tapi pemandangan biasa di sana juga
berkaitan dengan shopping juga..
Dah jadi budaya diaorang agaknya berniaga....

16 comments:

  1. Kalau tempat kita kena serbu dgn pihak majlis bandaraya jual macam itu zila..

    ReplyDelete
  2. yes..saya pun buat en3 mcm ni
    tapi entri cho zila lebih menarik sbb gambaranya cantik

    sy idam beg boleh pusing 360 darjah tu.kat mesia takde 3/4 ratus xleh beli

    ReplyDelete
  3. gambar dlm entri ni sgt cantik.i like.tingin juga nk jln ke sana tp entah bila...

    ReplyDelete
  4. ramai orang ke vietnam skang kan.. entah bila la giliran saya pulak..

    ReplyDelete
  5. Kaler beg tu menggoda sangatlah. Terasa dan2 ni jugak nak booking tiket...hahahaa...

    ReplyDelete
  6. kire mcm jln tar jugak lah kak kan... kt situ banyak pilihan n murah2 dibandingkan ngn kt pasaraya

    ReplyDelete
  7. itu lah sumber pendapatan dorang...
    sampai kita tourist rambang mata...
    tingin nak ke sana....
    hopefully one day dpt lah pegi...

    ReplyDelete
  8. teringin jugak nak pg one day..
    nak tgk negara org n shopping hehehe

    ReplyDelete
  9. kalu lg murah, mmg patut la purse semakin mengecil hehehehe


    salam isra ' mi'raj

    ReplyDelete
  10. perghhhhh...mau pokai teruk klau sy yg pegi ni..klau dh kira kanan depan blakang penuh ngna brg jaulankan,kak,eheheh!!

    ReplyDelete
  11. rakyat malaysia suka shopping kat sini..murah rasanya..

    ReplyDelete
  12. Akak pun bukan kaki shopping ekk? Samalah kita. Kalau saya, mungkin saya terus hilang mood nak shopping bila tengok tempat shopping dan barang banyak sangat.

    ReplyDelete
  13. Kak...nanti bawak saya gi sini...hahaha...

    Mesti akk pakai camera mahal kan. Cantik2 lah gambar.

    ReplyDelete
  14. Berpa habis agaknya yeh CZ pergi shopping kat sini?

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang