Nuffnang saya

Followers

Thursday, June 20, 2013

Muzium Diraja Istana Negara Lama

Harini khamis seronok ler pulak sebab esok dah jumaat...
Jom layan cerita masa cuti sekolahtu lagi...
Lepas 'check out' dari hotel akak mintak suami akak hantarkan kami ke sini..
Moh kita berkujung ke Istana Negara yang lama yang kini telah menjadi Muzium Diraja.
Suami akak tunggu di parking katanya dia dah pernah pergi dulu dengan kawan opis..
Jadi dibawah matahari yang terik kami 3 beranak mendaki bukit kecil...
Dulu dapat tengok dari jauh kini dah dapat masuk dalam, seronok rasa di hati...
Jom layan aksi anak akak yang tak berapa nak  bergambar sebab panas...

Bergambar dari sinipun cantik jugakan....
Semangat berkobar-kobar nak masuk istana...
Memang seronok dan teruja tapi tak seronoknya tidak boleh ambil gambar..
CCTV juga berada di mana-mana... anda sedang diperhatikan...
Kot dapat bergambar memang meriah akak punya entry kali ini...

SUMBER GAMBAR :::: UTUSAN MALAYSIA 
Akak dah tengok sendiri bilik ini...
Ruang Pejabat Untuk Seri Paduka menjalankan urusan rasmi...  
SUMBER GAMBAR ::: KOSMO
Bestnya dapat beradu disitukan..
Di KOSMO ni lagi banyak gambar yang boleh ditengok...
Memang terpesonalah akak masa kat dalamtu...
Paling best tengok bilik air yang cantik, ada klinik gigi, dan macam-macam lagi.
Korang kena pergi sendiri... 
Sebab tak boleh ambil gambar di dalam bergambar di luar pintu istana...

Mahal gakler kan... Ini untuk pelancong asingler gamaknyer...
Istana lamani kecil rasanya memang perlu untuk dapat Istana Negara yang lebih besar.
Model akak dah penat duduk kat situjer...
Ramai tau orang  berkunjung ke sini..
jangan lepaskan peluang untuk berada di sini... 
Cantik pintunikan..
Ini baru istana lama kalau istana baru mesti lagi cantik...
CIK BEDAH boleh tak akak singgah istana sekejap...
Muka dah tak berapa nak senyum... 
Muka monyok sebab dah  panas..
siap membebel cakap ibu dia tak bawak payung,
tengok orang lain semua pakai payung...
Ha.. ha.. soriler dapat ibu yang memang tak reti berpayungni...
Nanti ibu korang akan lebih alert lagi hal begini...
Ada ker patut kat sini baru dia suruh ambil gambar... 
Belakangtu hotel kita tidur semalamler ibu... 
Bergambar di sini pula... senyum....
 Adik dapat pegang tombak tau...
Harga tiket masuk, murahjerkan...
Anak-anak akak teramat gembira masa kat dalamtu... 
Ikutlah etika melawat Muzium...
Ini bukan Muzium biasa tapi Muzium Diraja...
Kalau ada kelapangan bawalah keluarga berkunjung
ke Muzium Diraja di Istana Negara yang lama ini...
Muzium Diraja ini dibuka dari pukul 9 pagi ke 5 petang...

15 comments:

  1. Thanks for the info kak. Bley lah terjah nanti. Rajin akk bawa anak2 jalan kan.

    ReplyDelete
  2. hritu turun kl...ada gak lalu dpn istana ni....x pgi pun..sbb cuaca panas...ada bby lgi...agak leceh gak kan...insyallah nak bwak anak2 ke sini gak 1 hri nnti.....

    ReplyDelete
  3. amboi bilik tu mmg best


    mcm dah tak mau bangun dah hihi

    ReplyDelete
  4. Masa mula-mula buka tu boleh ambil gambar kan Zila sebab ramai teman blogger yg tunjuk dlm N3. Lepas tu tak lama baru tak boleh.

    Kakak tak pernah sampai sini..

    ReplyDelete
  5. aah la kan kak cho. mcm kak zakie kata, dulu rasanya boleh ambil gambar. mcm pernah bc entry dlm blog lain je. mungkin sbb dh ramai yg dtg, takleh nak tgkp gmbr lg dah

    ReplyDelete
  6. kemain cantik tempat beradu raja...mesti lena tidurnyertu...

    ReplyDelete
  7. tak berkesempatan lagi.. InsyaAllah.. 1 hari nanti nak pergi juga ke situ..

    ReplyDelete
  8. bagus model 2 orang tu
    hihihi
    panas2 pun tetap diredah ye

    ReplyDelete
  9. alololo..
    sampai sepet2 mata kena posing tgh panas..
    ehehehe..

    ReplyDelete
  10. wahhh.. syok jugak kalo boleh datang sini kan~ nanti nak ajak cik abg pergi lah~

    ReplyDelete
  11. Murah je nak masuk. Bleh la dtg sini nanti. Dalam tu ada apa kak? Citer la skit.

    ReplyDelete
  12. teringat satu masa dulu pegi dgn bebudak , dia pi kacau guard tu . dh la member tu x leh gerak . tapi dia senyum lah . nasib baik guard tu hensum ...hahahaaa

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang