Nuffnang saya

Followers

Friday, June 21, 2013

Rombongan ke kilang coklat Beryl's

Seronoknya harini jumaatkan... walaupun esok akak kena pergi kursus hati tetap gembira... Masih lagi cerita cuti sekolah yang lepas... Kali ini kita tengok aktiviti dik Ya dan kawan-kawan Genius Auladnya...
 
Aktiviti lawatan Genius Aulad Bandar Kinrara pada cuti sekolah lepas adalah melawat kilang coklat Beryl's di Seri Kembangan dan juga melawat rumah anak yatim.. Dik Ya cuma dapat ikut rombongan ke kilang coklat sahaja sebab planning balik kampung kami dah tak betul... Kot idak akak nak suruh dik Ya pergi ke rumah anak yatim juga...

Jom kita intai dik Ya dan kawan-kawan yang teruja untuk melawat kilang coklat...
Wajah mula tiba.. kami sampai nak dekat jam 9.00 pagi.
Kawan dia dah ramai yang sampai... 
Bilang dulu anak murid, takut nanti ada yang tertinggal.. 
Budak-budakni tak riuh rendahpun semuapun ikut peraturan... 
Ramai juga yang pergi ikut rombongan ini... 
Bersembang punya pasal tak perasan bila entah dik Ya keluar dari sekolah...
Seronokjer dik Ya dapat naik bas lagi...
2 biji bas rombongan dari Genius Aulad... 
Anak-anak kecil turun dari bas dan bersedia untuk memulakan lawatan... 
 Hanya boleh tengok dik Ya dan kawan-kawan sampai di sini sahaja...
Inilah yang dik Ya dapat balik dari sekolah...
Akak bagi dia RM10 dan duittu dia bagi pada gurunya,
inilah coklat yang dibeli oleh dik Ya....
 
Ini merupakan pengalaman baru untuk Dik Ya...
banyak juga cerita dari dia, nampak menyeronokkan....
Akak kata pada dia betapa bertuahnya dia dapat melaluinya
sedangkan ibu dik Ya pun tak pernah melawat kilang coklat...
Makan coklat bolehler...

23 comments:

  1. aah kan bukan main suke adik ya ..
    aduhhh time2 sek dulu kalau ada rombongan ke kilang2 nie cukup suka .. dpt tgk macam mana buat itu dan ini .. akhirnya berhasil seperti yg ada di pasaran ..
    mcam x caya ..
    kalau dulu kita teruja , anak2 skrg lagilah kan ;)

    ReplyDelete
  2. bestnyer kak, bkn bdk2 je yg suke kalu mak pak boleh ikut sekali comfirm ramai yg ikut... msti sedap je bau kt kilang tuh kan, bau coklat di sana sini...

    ReplyDelete
  3. anak-anak kalo dapat pi rombongan gini memang seronok sangat...adik ya
    heppi sangat dapat belicoklat...

    ReplyDelete
  4. alahai bestnya dia pgi rombongan ye...kilang cekelat lgi tuh..! best2....
    dlu klau g rombongan msti zoo...zoo2....x de la tmpt lain pun...hahaha....

    ReplyDelete
  5. best nye g kilang ceklet..tu ari anak buah zila pun g jgk..tp kilang cadbury kt shah alam..kita dulu2 xde kan kak..asik g zoo,.

    ReplyDelete
  6. seronok kan kalau dpt pegi kilang2 ni. mcm2 yg dpt kita belajar

    ReplyDelete
  7. Akak selalu jugak pergi yang kat Bangi bila ada sale lah tapi kalau tak dak sale pun butik coklat tu buka je hari2.

    ReplyDelete
  8. Pandailah Dik Ya pilih coklat. Auntie tak pernah makan nenas coated coklat tu. Mesti sedap. Sebenarnya auntie ni hantu coklat hihi...

    ReplyDelete
  9. bestnya dik ya...dpt melawat kilang coklat..acik pun tak pernah melawat tauuu...

    ReplyDelete
  10. Kilang ni la yg saya dah lama nak pergi tp tak pergi2 lagi. Biasanya kirim je kat kawan saya suh beli coklat beryl kat kilang ni.

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum kak..
    dulu time hakimi skolah tadika.. mmg ada rombongan gini jugak.. seronok budak2 bila bawa gi tengok kilang coklat.. :)

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum kak..
    dedulu time hakimi tadika.. mmg lawat kilang coklat ni jugak.. seronok bukan main.. bagi duit poket rm10, soh dia beli coklat.. :)

    ReplyDelete
  13. salam jumaat ..

    wah pengalaman dik ya g rombongan la ye ..best tu dpt g melawat kilang coklat...n x lp buah tgn utk mama ye..nmpk teruja bdk tu semua..

    ReplyDelete
  14. boleh dibayangkan mesti Dik Ya hepi sangat dapat folo rombongan tu kan...
    iyelah naik bas, keluar dgn kengkawan...
    gi kilang coklat lak tu...
    dapat duit leh shopping lak tu....
    mau tak hepi hehehehehehehe

    ReplyDelete
  15. GA ni mmg bgus lah selalu bt lawatan..

    ReplyDelete
  16. pergi kilang coklat.est la..apatah lg rombongan dengan kawan2..mesti tambah meriah

    ReplyDelete
  17. Budak budak sekarang mmg beruntung... Lawatan saja....kan CZ

    ReplyDelete
  18. masa dulu pun p sna,memang borong habis gak disana..murah2..

    ReplyDelete
  19. wah..syoknye smpai dua bas ke sana yer..

    ReplyDelete
  20. besnya pg kilan coklat, mesti beli coklat banyak... anak sy minggu dpn pg jusco jer.. belajar kenal makanan halal

    ReplyDelete
  21. Ada urusan di Shah Alam/Klang/USJ Subang Jaya i.e Summit USJ, Sunway, Alam Sentral, Kota Kemuning, SACC Mall, I-City, Wet World, ADTEC, CIAST, WISMA GM, UITM, UNISEL, MSU, POLITEKNIK Shah Alam atau sebagainya. Tempahlah homestay kami yang berdekatan dengan harga murah & berpatutan (RM180/semalam) dan boleh layari INTERNET @ UNIFI percuma. Layari blog kami untuk info terkini di http://onlinebookinghomestay.blogspot.com

    p/s: perkhidmatan sewa harian juga disediakan

    ‪#‎abahomestay‬
    ‪#‎homestayfreeunifi‬
    ‪#‎homestaydishahalam‬
    ‪#‎homestaydiklang‬
    ‪#‎homestaydiusj‬

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

    Contact person :
    RIKO ADRYANSYAH

    Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
    E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com

    Wassalam

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang