Nuffnang saya

Followers

Tuesday, September 25, 2012

Majlis Perkahwinan Dewan Gemilang UKM

Pada hari Malaysia bersamaan 16hb September kami sekeluarga menghadiri majlis perkahwinan di Dewan Gemilang UKM. Hari yang sama dengan reunion kawan sekolah yang akak tak dapat hadir. ... Jom tengok gambar hari kejadian...
Gambar budak nama Atikah dengan poster pengantin 
Semoga berkekalan hubungan kalian selamanya...
 Pecal yang sangat sedap.. akak suka.. bertambah-tambah...
Sambal goreng jawa yang menjadi kegemaran keluarga suami akak ,
menu wajib ada kalau hari raya... Sambal goreng ini ada pelbagai sebenarnya...
Azalia yang tak berhenti makan.. sampai kata dahler dik Ya kita balik dulu...
Ha.. ha .. si gigi kompang kesayangan ibu....
Dik Ya yang bersedia untuk balik dah dapat buah tangan....

Bab makan kenduri kahwin akak memang sangat suka kenduri orang Jawa memang macam-macam ada. Akak doakan semoga pasangan pengantin baru ini akan berjaya mengharungi suka duka perkahwinan. Semoga cepat-cepat menjadi ibu dan ayah.. Kekal bahagia selamanya... 

18 comments:

  1. sambal goreng kegemaranku jugak...alahai sedapnya

    ReplyDelete
  2. akk kalau ada pechal tuu , makan tuu aje .. amik nasi sikit jee ..
    ratah pechal je lahh ;))

    ReplyDelete
  3. Sambal goreng (tahu+tempe+kacang panjang+kobis+udang+hati+pedal+suhun dsb) memang tak boleh miss kalau kenduri org Jawa Zila.

    Kami hari raya pun mesti buat tau..

    ReplyDelete
  4. my hubby minat giler la ngan sambal tu. hehehe

    ReplyDelete
  5. saya pun suka makan makan lauk kenduri kahwin...lagi2 nasi minyak & ayam masak merah...nyummmy...

    ReplyDelete
  6. terliur ngn pecal tu..
    sy x biasa ngn masakan jawa..pecal kenal pon sbb junior ms belajar dulu suka bwk pecal..hehe

    ReplyDelete
  7. lama tak kena pecal ni.. ades sedapnya

    ReplyDelete
  8. anak2 KA pown masa kecik2 dulu siap kata ikut pg kenduri sbb nak collect cenderahati tu je hehehe

    ReplyDelete
  9. kalau jawa mesti ada tempe kan... :P

    salam kenal ye kak..

    ReplyDelete
  10. Mmg nmpk meraih! Dan... SEDAP! beb, aku x mkn tempe...

    p/s: aah.. beli lps raye you! tp bkn FAREEDA nyer! aku beli yg murah jerrrr. Lawo ker? waa weee

    ReplyDelete
  11. Makchaq yg tak dak kena mengena dengan orang jawa pun minat sangat sambal goreng, yg hitam kicap tu pun suka, yang campur kacang pajang tu pun suka..

    ReplyDelete
  12. saya pun datang sini juga...kenduri kawan kepada kawan...hehe

    ReplyDelete
  13. selamat pgantin baru buat mereka..smoga mahligai dibina kekal hingga ke jannah..amin..

    ReplyDelete
  14. sedap2 :)yela k'cho..kt sapura school :) drjh brpa ank buah akak tu?ntah2 student saya :)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang