Nuffnang saya

Followers

Monday, September 3, 2012

Beraya di Kellie Castle Batu Gajah

Alamak cerita hari raya akak tak habis lagiler, layankan ajakan.. 3 Syawal kami sekeluarga balik ke Perak untuk berhari raya di kampung akakler pulak. Kali ini kami balik ikut lebuh raya PLUS sebab nak mengelakkan kesesakan kalau lalu jalan Kuala Selangor-Sabak Bernam- Seberang Perak- Bota. Maalumler ramai yang dah balik kampung yang pasti kampungpun mesti banyak kenderaan.

Pernah lalu jalan kampung masa raya tapi memang meriah sesangatler terutama di kawasan Tanjung Karang hingga Sabak Bernam. Semangat menziarahi itu memang menebal dikalangan penduduk kampung di situ.. Akak rasa macam nak join sekali baraantu...

Kalau dah ikut PLUS tentulah kami akan lalu Kellie Castle di Batu Gajah. Selalupun teringin nak singgah tapi tak berkesempatan. So kalini sempat singgah so jom layan gambar budak-budakni yang tak pakai baju raya...
Sibuk bertanya pasal Kellie Castle, jenuh nak melayan...
Lamatu...  lebih dari 100 tahun tu...
Peace dari kami di Kellie Castle
Peace dua tangan pulak dari Atikah...
Awat gaya samani... 
Gaya yang sama lagi.... 
Sibuk nak masuk ke dalam tapi husband akak dah kata jangan tak berani nak bantah.. 
Tengok gambarni teringin nak beli kamera DSLRni... beranganlah wahai Cho Zila...

Nampaknya raya tahunni bukannya sibuk melawat saudara mara tapi sibuk bergambar ditempat bersejarah. Bukan sengaja nak pergi tapi dalam perjalanan semuanya gitu...

24 comments:

  1. walaupun bukan DSLR, tapi gambar cantik...pandai tangkap gambar

    ReplyDelete
  2. menarik tempatnya. xpernah tahu pun psl tempat ni.

    ReplyDelete
  3. wah xpernah g sini..teringin nak pergi..=)

    p/s :selamat hari raya! =)

    ReplyDelete
  4. cheqna pun berjalan2 gak di hari raya ke5..nanti cheqna updated =)

    ReplyDelete
  5. cantik nye pemandangan kat sini..insyaAllah ada rezeki nak g jugak la..

    ReplyDelete
  6. Dah pernah pergi ke KC nie 2 tahun lepas masa kenduri anak buah..yg kawin ngan org Batu Gajah.. :)

    ReplyDelete
  7. wahh sejarah tu..teringin nk g melaka tak sampai lagi ni.hehe

    ReplyDelete
  8. Pernah lalu tapi tak pernah singgah. Nama je anak jati perak. Bila le nak singgah sini. ermmm

    ReplyDelete
  9. dua2 org nampak x bermaya nak bergambar..nape.?penat ke?

    ReplyDelete
  10. tmpang tgk dkt2 ye Cho he he ank perak jati yg jakun sb selalu dgr dan tgk dari kejauhan je. entah bila nk sampai sini

    ReplyDelete
  11. budak2 ni mmg pandai berposing..amik cam ne pun tetap cute kan..

    ReplyDelete
  12. penah gi Kelie Castle ni suatu mase dulu... tapi mase zaman selebet2 dulu, malu la nak tempek gambar lame, hehehe...

    Kak Cho, anak2 je ke bergambar, maknye takmo ke pose same, heee....

    ReplyDelete
  13. kg ayah sy kt tronoh, dulu tiap kali balik kg memang tengok je la castle ni, xpernah pn ke kellie castle.. skrg lagila xkan pegi dan xkan nmpk sbb dh lama xbalik perak...

    ReplyDelete
  14. kg ayah sy kt tronoh, dulu tiap kali balik kg memang tengok je la castle ni, xpernah pn ke kellie castle.. skrg lagila xkan pegi dan xkan nmpk sbb dh lama xbalik perak...

    ReplyDelete
  15. tempat y sangat cantek..
    cam kat oversea pon ade..

    selamat hari raya buat akak & family

    ReplyDelete
  16. dulu masa keje kt kampar rajin dtg sini ngan kawan-kawan..:)

    ReplyDelete
  17. teringat kisah seram di kelly castle.. hehe..

    ReplyDelete
  18. wah cntik gak tmpat tu...xpernah pergi lg

    ReplyDelete
  19. fini org perak gak..tp xpnh jejak sini..pernah lalu aje..

    ReplyDelete
  20. Cantik bangunan castle ni kan. Semoga satu hari saya pun dapat pergi ke sini. Cantik dah gambar yang diambil walaupun tidak menggunakan kamera DSLR...:D

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang