Nuffnang saya

Followers

Friday, September 21, 2012

Jamuan hari raya Genius Aulad

Cerita hari raya kini akan berakhir dengan kisah jamuan hari raya Atikah dan Azalia di Genius Aulad.. Ini kisah tak ingat bila ... Diaorang mintak pakai baju kurung  masa majlis perkahwinan Mak Su diaorang hujung tahun lepas tak nak pakai baju raya. Mintak juga akak buatkan kek batik untuk dibawa ke jamuan itu.

oleh kerana pagitu kelam kabut maka tiadalah gambar yang akak dapat abadikan kecuali satu gambar yang budak dua orangni dah masukpun dalam van.. alahai...
 
Rasanya semua orang tahu nak buat kek batik.. panggil kek ker?? entahlah.. Budak dua orangni sangat suka tapi husband akak kata jangan  buat selalu takut kencing manis ler pulak. Sebab diaorang request nak bawak sekolah masa jamuantu akak buatkanlah...

 
Atikah bawak balik kek batikni dengan alasan kawan dia tak suka. Dik Ya kata ibukan suruh bagi pada teacher sebabtu pakai bekas murah..Pandai dik Ya tapi kakak lagi pandai dia bawak balik jadi dia boleh makan semua...

Cerita KEK BATIK akak..

Ingat kek batik tentulah teringat dengan Kak Siti yang telah memperkenalkan kek batik ini pada akak. Kak Siti adalah kawan yang berasal dari Sabah. Kebiasaannya pelajar dari Sabah dan Sarawak tidak pulang berhari raya maka hidangan kek batik dah menjadi hidangan rasmi dibuat oleh kak Siti. Dia masak guna rice cooker ok... Kalau dah habis raya dia buatkan untuk kami pulak untuk majlis raya kecil-kecilan di asrama dulu.. alamak sangat merindui saat itu...

Sebab akak suka sangat selalu gak buat untuk adik-adik dan kini anak saudara pula suka dengan kek batik ini. Walaupun mak diaorang buat kek yang canggih dan sedap kek batik juga yang diaorang mintak.. bengangjer...

Akak guna mentega, milo, susu pekat dan biskut marie sahaja. Sekarangni biskut Julie ada keluarkan biskut marie yang comel bertambah senangler nak buat tak payah patah-patahkan biskut itu.. Main agak-agaknya yang penting kena tekankan lepas masaktu. Kalaulah semua masakan semudah ini alangkah bahagianya...


14 comments:

  1. kek batik mmg sedappp.. nani pun suka kak.. :)

    ReplyDelete
  2. suka makan.. tapi buat tak reti.. tak pernah belajar buat pon sebenarnye.. keh keh keh..

    ReplyDelete
  3. sy suka kek batik ni..lagi banyak milonye lagi best..mavelouss la..hehe

    ReplyDelete
  4. Dah lama tak buat ni. Last saya buat guna biskut telur bulat2. So, corak dia akan jadi polka dot. Comel. Heheh. *perasan*

    ReplyDelete
  5. SUKA KEK BATIK LEMAK MANIS PERGHHH..KALAU SEJUK LAGILAH

    ReplyDelete
  6. akak......sy dah lame takmakan kek batik tu..sedappplaaaaa

    ReplyDelete
  7. anak2 saya pulak tak berapa suka mkn kek batik...huhu...dorang lagi suka mkn dessert mcm puding/agar2...huhu...

    ReplyDelete
  8. sblm adik ipar Nur bersalin slalu minta Nur buatkan...sedap konon...
    tapi mmg sedap pun (terlebih puji he..he..)
    x suka ltak telur....

    ReplyDelete
  9. eB suker tapi x reti agks buat. hik3 :)

    ReplyDelete
  10. Teman pun suka gak...sebab masa kecik2 dulu..mmg peberet teman kek batik nie.

    Nak buat pun senang..simple jer..tak banyak pakai bahan.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang