Nuffnang saya

Followers

Friday, January 20, 2012

Muzium Taiping

Tempat : Muzium Taiping
Tarikh : 27/12/2011
Xtvt : Memperkenalkan kepada 2A tentang khazanah negara.


Muzium Taipingni Atikah dengan Azalia dah pergi tapi masatu Muzium dalam proses pembaikan maka tak banyakler yang dapat ditengok masatu. Jadi akak ajaklah suami akak pergi lagi ke Muzium Taipingni. Tapi rasanya Muziumni macam tak semeriah dulu-dulu entahler perasaan akak gamaknya.
Adik tertanya-tanya kenapa binatangni semua dah tinggal tulang, habis ditanya ini badan binatang apa yang ini binatang apa, akak hantamjerler sebab malas nak baca info...
Tengokler dik Ya yang kagum sebab dia ingat patungtu betul-betul orang, kelakar sangat. Dia cakap lagi orangni kena sumpah jadi batukan ibu sebab dia tak dengar cakap ibu dia kan...
Maalumler dah pandai membacakan jadinya semua bendapun dia nak baca. Kalau pergi next time kena bawak buku suruh dia buat karangan pulakkan....


Gembira bergambar dengan adat istiadat orang melayu semasa berkahwin, budak dua orangni cakap macam kat rumah opah sebab adik akak kahwinpun tempat beradunya guna tekat gak.
Kenali sejarah melayu dengan melihat peta yang besar ini, teringat masa belajar sejarah dulu-dulu..
I believe I can fly, I believe I can touch the sky, I think about it every night and day, spread my wings and fly away
Gambar yang sangat menyejukkan hati melihat kemesraan adik beradik yang akak berharap kekal sehingga akhir hayat.
Di depan bangunan muzium Taiping yang menempat bahan bersejarah untuk negeri akak yang tercinta Perak Darul Ridzuan.

11 comments:

  1. huhu zaman sekolah je pergi muzium, lepas tu tak pernah pergi dah

    ReplyDelete
  2. Kelakar nengok dikya tu nengok orang tu patung ke tak? hehe, comel je rasanya..saya pun tak penah lagi bawak anak g muzium, kecuali muzium kapal kat melaka..

    ReplyDelete
  3. seronok tgk kemesraan dorang kan,semoga berkekalan begitu hingga akhir hayat nnt ..budak2 sekarang mmg bijak2 belaka,ada je versi sendiri nak terangkan apa yg dia tgk..

    ReplyDelete
  4. Anak2 yg seronok pegi muzium nie,mesti byk semua benda nak ditanya merekakan.....

    ReplyDelete
  5. Sy mmg suke pegi muzium! Nak sgt ke sane...

    ReplyDelete
  6. dah lama tk pergi muzium..last pergi muzium negara masa pameran hantu..heheh..nak kena tunggu anak besar sket kak

    ReplyDelete
  7. Pandai nye budak berdua ni berposing. Tapi anak2 mmg byk bertanya kan? Lepas satu-satu soalan dia. Pengsan nak jawab.

    ReplyDelete
  8. x pernah masuk muzium taiping slalu g zoo dia ja :)

    ReplyDelete
  9. ala haritu masa gi taiping...
    memula tu plan nak gi gak...
    tapi tup tup tup...
    sibuk dgn aktiviti lain terlupa lak nak singgah...
    nie leh tengok ler apa ada kat situ :)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang