Nuffnang saya

Followers

Thursday, January 26, 2012

Aktiviti di Ipoh

Saki baki gambar akak semasa cuti bulan Disember hari itu iaitu xtvt makan-makan dan jalan-jalan sampai lebam akak. Bapa akak selalu marahni sebab kalau akak balik Perak selalunya memang jarang lekat dirumah, dia akan cakap gini "dari muda sampai dah tuani asyik nyongketjer kojenyer".. alahai. Memang banyak ngat tempat nak dipergi kalau tak belipun nak gak singgah, lastnya terbeli gak sikit-sikit gituler akak. Dik Ya dan akak kat Laman Santai di tepi tebing sungai Kinta, tempat baru pada akaklerkan. Masa bujang dulu akak duduk di Taman Istana dan kalau nak tunggu bas pergi pejabat memang lalu tepi tebing sungai inilah.. kira nostalgialah tempatni.. Makanan okler kot boleh tahan tapi sebab perut akak sebenarnya dah teramat kenyang semasa sarapan sebelum itu maka tak larat sangat nak makan... Air dia memang sangat best ok, tuler pasal dahler perut kenyang akak minum punyaler banyak memang tak terasa nak makan langsung lepastu... Kuetiaw dia yang penuh ngan taugeh dan bestnyer taugeh dia sangat ranggup bukan macam taugeh yang akak selalu belitu tak bermaya... Malamtu sempat lagi singgah Gerbang Malam yang masa akak bujang dulu takder lagi, tapi takler sedasyat uptown Danau Kotatu tapi bolehler kot.. Akak semangat nak membeli tapi beli apapun malamtu... Gerai makan di Dataran Ipoh yang menyediakan bermacam-macam jenis makanan, masa digerai itu akak makan laksa asam stail cina yang dah lama akak tak makan. Masa akak tinggal di Ipoh dulu Greentown business Centreni baru sangat dibangun taklah semeriah sekarang. Kalau masa zaman akak sekolah dulu lagiler kawasan ini adalah perumahan kakitangan kerajaan dan adik ipar akak dulu memang tinggal di sini masa zaman kanak-kanak.

11 comments:

  1. Mengimbau nostalgia lama ada kala membuat hati terusik terharu tapi gembira...

    ReplyDelete
  2. masa balik ipoh minggu lpas kami ramai2 makan kat greentown nih...

    ReplyDelete
  3. seronok kalau pergi tempat yang nostalgia kan..

    ReplyDelete
  4. KAt Ipoh byk jgk tmpt menarik eh..penah pg Ipoh 2 thn lps tapi tak dan nak ronda2..hehe

    ReplyDelete
  5. As salam...terima kasih sudi mengunjungi blog kak ham....atenya deme pun org perak ke? same le teman pun...

    ReplyDelete
  6. wah sakan berjalan nampaknye kak....lieya pun baru baru ni cuti cny ke perak jugak kak....takde laa bejalan sgt...tapi boleh le dikatekan berjalan jugak wakkaakakak.... he he he

    ReplyDelete
  7. kenangan yang indah utnk diingati

    ReplyDelete
  8. salam kak..jaja singgah jenguk2 blog akak kat sini..

    ReplyDelete
  9. sedapnye nampak koey teow tuuu...yummiessss

    ReplyDelete
  10. Ermm dah lama tak merayau2 kat ipoh sbb la ni kalau balik kg ikut jalan ikut beruas je.

    ReplyDelete
  11. banyak2 tempat, ke ipoh la saya tak pernah terjah jenjalan lagi. nak kena tuntut janji ngan cik asben ni.. hehee

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang