Nuffnang saya

Followers

Tuesday, January 17, 2012

Kenduri di Taiping

Tarikh : 26/12/2011
Tempat : Taiping bandar banyak sejarah
Xtvt : Majlis menyambut menantu di Taiping

Ini adalah kenangan kami semasa menghantar adik bongsuku ke rumah mertuanya di Taman Kaya, Taiping. Kami bergerak dari kampung dan singgah terlebih dahulu di masjid untuk solat zohor sebelum pergi ke majlis tersebut. Seperti biasa gambar memang tak banyak tapi bolehler buat kenangan..

Ambik gambar di masjid sebelum bertolak ke rumah adik ipar terbaru akak.

Atikah yang senang untuk disuruh bergambar berbanding dengan adiknya Azalia buat masa sekarangni..

Masani budak dua orangni seronok main game kat handphone sepupunya.. walaupun jarang berjumpa Atikah dan Azalia sangat seronok kalau dapat jumpa dengan sepupunya.

Atikah lagilahkan sebab dia yang senang bergambar, masa makan kat meja pengantin. Oleh kerana rombongan dari Botani memang melampau ramainya maka agak susah pihak lelaki untuk mengatur tempat duduk.

Mak akak dengan adik iparnya sedang bercerita apalah gamaknyakan...

Inikah dinamakan makan beradap, tapi makan beradap sekarang dah tak macam dulu-dulukan. Teringat masa dulu-dulu masanilah orang-orang tua akan mengusik pengantin sampai tersipiu-sipu malu dibuatnya tapi itu dah tak berlaku lagi sekarangkan...

Gambar kenangan keluarga kami dengan pengantin tapi ada yang kurang sebab ada yang tiada seperti bapa akak, adik nombor dua akak, adik ipar akak dan dua orang anak saudara.. biasalah keluarga 69 kelam kabutjer...

17 comments:

  1. amboi cantik lesung pipit anak dara tuuu. hehe

    ReplyDelete
  2. cantik baju kurung anak dara berdua tu..

    ReplyDelete
  3. kty suka tgk baju kurung atikah..cantik!

    ReplyDelete
  4. selamat pengantin baru buat adik akak. Cantik adik akak. mesti kakaknya pun menawan... hehehe....

    ReplyDelete
  5. comel pengantin...hihi, teringat dulu makan beradap kat rumah husband, makcik2 dia buli mizah-sediakan cendol tanpa gula utk pengantin...hehehhehe

    ReplyDelete
  6. taman Kaya??

    oh, boleh la nak dikatakan berdektan dengan kaw rumah saya=)

    singgah sini n follow=)

    ReplyDelete
  7. selamat pengantin baru buat adik akak ye... yelah...cantik baju atikah..

    ReplyDelete
  8. salam kenal..wah meriah tu kenduri sambut menantu..Ayu pun..bulan 6 nie insyaallah..adik lelaki Ayu..mesti busy tu..

    ReplyDelete
  9. okeylaaaa... tak cukup korem pon x pe..janji ade gambar ramai2..hehehe

    ReplyDelete
  10. Pengantin skrg lapor main belasah je...hehee... comelnye anak dara tu :))

    ReplyDelete
  11. :) hehe selamat pengantin baru to yr adik :)

    ReplyDelete
  12. cantik pengantin..kaer pepel gelap baju tu mmg cantik =)

    slmt pengantin baru utk si adik =)

    ReplyDelete
  13. lawanya baju kurung=)mesti kain cotton.sesuai tuk budak sbb dia lincah..so mmg seap peluh=)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang