Nuffnang saya

Followers

Tuesday, May 7, 2013

Harapan Rakyat Seperti Saya

Selesai sudah hari 'raya' untuk satu Malaysia..
Mungkin inilah hari 'raya' yang dipunyai secara bersama semua rakyat Malaysia
Harapan rakyat seperti akak hanya ingin Malaysia yang hebat
dan sejahtera untuk kita hidup aman dan damai.
Sudah-sudahlah pasal politikkan... pilihanrayapun dah selesai....
Sibuk nak juga tunjuk jari dengan dakwat yang kontroversi
Suasana yang aman di Gombak Setia...
Akak datang awal sebelum pukul 8.00 pagi lagi..
Tengok sudah panjangpun barisan...
 Barisan yang inipun panjang..
Kebanyakannya adalah pengundi veteran...

Sebenarnya 5.5.2013tu kami sekeluarga sangat sibuk....
Sebabtulah akak pergi ke pusat mengundi seawal pagi...
Lepas habis mengundi di Gombak kami pergi pula ke Bestari Jaya...
Yang ini giliran mak mertua akak pula untuk mengundi..
Walaupun hanya satu undi rasa ralat pulak kalau tak mengundi...
Lepas selesai urusan undi, kami kena menghadiri kenduri kahwin...
Kenduri kahwin anak saudara kepada arwah bapa mertua..
Sepupu suami akaklertu dan kendurinya di Klang...
Kiranya haritu akak pusing separuh dari Selangorler juga...
Letih tapi gembira kerana akhirnya 5.5.2013 telah selesai....  

26 comments:

  1. Oo idak le jauh ye kak.. Ngundi dlm selangor jugak..
    Saya balik teluk intan ;)

    ReplyDelete
  2. Meriahnya. Saya gi mengundi petang. Tak ramai org pon.

    ReplyDelete
  3. Uih kak pusing selangor akak!! Sesekali kan kak....

    Kak panjangnye Q....sian org2 berumur kene Q panjang...lieya rase kalo pegi pagi mmg gini laa suasananye...pegi petang x perlu Q beriye kan kak....

    ReplyDelete
  4. sekolah falsyaaaaaaa!!!!!!!...hehehe

    ReplyDelete
  5. ohh kak cho org gombak yea...
    saya balik kg Abg kat Gemas, so tak ngundi le jwpnye, heee~

    ReplyDelete
  6. Walau pun penat pusing masa 5hb tu Zila tapi esoknya dapat cuti kan...

    ReplyDelete
  7. kalo ngundi pagi2 senang terus setel je. petang leh wat benda lain kan cho

    ReplyDelete
  8. berapa ribu lah yg mengundi kt situ ye kak awal2 pg lg dh beratur panjang gitu, dana kt kg beratur tak sampai 5min pun... maklum ada 700+ je pengundi kt kg tuh...

    ReplyDelete
  9. tak per..coz selangar bagi cuti heee

    ReplyDelete
  10. saya pegi petang ... tak yah beratur.. terus ja masukkk

    ReplyDelete
  11. tahniah sbb menjalankan tanggungjawab....
    letih memang letih tapi memang akan terasa rugi kan kalo tak mengundi....

    errrmmmm pengantin tu gi ngundi tak hehehehehehe...

    ReplyDelete
  12. aah kebanyakan saluran 1 & 2 kemain panjang que kan...kesian sangat siap ader yang nak pengsan...

    ReplyDelete
  13. sana sini tunjuk jari warna biru..
    lega dah undi...
    memang bizi hari tuh...

    ReplyDelete
  14. Keluar mengundi hanya 0.5km dari rumah pergi pagi takut petang hujan. Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah...selesai dah semuanya...

    ReplyDelete
  16. tunggu janji2 yg ditabur itu ditepati...

    ReplyDelete
  17. gambar kuku bercalit paling glamerlah..heee

    ReplyDelete
  18. saya pon lega bila PRU dah settle~
    tak kesah lah siapa pon yang menang, janji malaysia aman dan damai~

    ReplyDelete
  19. M pi waktu ptg so tak payah beratur panjang pun..he he..mudah sangat

    ReplyDelete
  20. jenuh gaks kan..dengan berpanas..demi mesia terchenta =)

    ReplyDelete
  21. Akak mengundi kat Gombak Setia? Mesti parlimen Gombak kan kak? satu parlimen lah kita kak :-)

    ReplyDelete
  22. akak... saya pon mengundi.. ngee.. dan kat tempat saya pon ada majlis kawen. jalan terus jam. yela,jln kampung kan.. hehehe....

    ReplyDelete
  23. Ya Allah ... Sama tempat kita mengundi ... Cam ner menang x calon yg diundi ? ... Saya x ngundi pun ...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang