Nuffnang saya

Followers

Friday, March 1, 2013

Lompat Tali mudahkan...

Lompat tali atau skipping adalah benda mudah yang boleh dilakukan di mana sahaja.Mengapa masih lagi memberikan alasan.. Tengoklah info cergas di bawah .
Boleh tahan manfaatnyerkan... apa lagi jom skipping...
 
Sekarang lupakan alasan hujan, tiada masa dan macam-macam lagi.. teruskan usaha untuk menjadi lebih sihat dan cergas... Jogging 30 minittu sama dengan skipping 10 minit. Tapi nak dapat kadar 120 pusingan seminittu cam tak bolehler pulak yerk.. Sekarangni nak dapat 50 pusingan tanpa hentipun jenuh. Tapi usaha tangga kejayaankan.. Lagi satu akak rasa senaman mudah yang efektif ialah lompat bintang.  
 
Teringat akak masa belajar taekwondo, memang kena buat lompat bintangni. Orang belajar taekwondo masa kecik, akak dah umur 25 tahun baru nak mula. Punyalah malu masa nak ambil periksatu, budak kecik dah tali pinggang hijau atau merah yang kitani juniorjer.. Serius cakap latihan dia memang baik untuk kesihatan. Akak nak suruh Atikah daftar tapi dia tak suka. mungkin nak suruh dik Ya ler nanti... Eh dari tajuk lompat tali boleh lompat bintang terus taekwondo lak.. 

27 comments:

  1. sy pulak skg guru penasihat karate. adehhh.. lompat2 ngn budak2. zmn sekolah dulu masuk taekwando. tp karate lg best sis

    ReplyDelete
  2. semoga hari2 anda bertambah ceria di awal march ini
    moning..

    ReplyDelete
  3. teringat dl masaa badan saya semnagat membulat,..hari2 dok lompat tali,..sekarang dah berjaya kurus..malas dah laa...

    ReplyDelete
  4. Selalu jugak buat skipping nie sbb senang jerk :)

    ReplyDelete
  5. Ohh... kakak skipping ada juga buat tapi tak tengok masa. Lepas ni nak buat timinglah...

    ReplyDelete
  6. waa baik skipping 10 mnt dah sama ngan joggging 30 min...

    ReplyDelete
  7. aduhhhh ahkak ni bila sebut eksesis jer terus rasa letih heheheheheheh...
    camna nak skipping ...
    mau semput terus...

    ni yg dikatakan....
    nak seribu daya, tak nak seribu dalih kaaannnnn ;)

    ReplyDelete
  8. kalau camni, nak beli tali skipping la.. ena memang suka sangat skipping... tp ena tak tahu ini kelebihannya.. ena ni tengah nak mantapkan lemak2 kat bndan ni.. huuuuuu

    ReplyDelete
  9. Saya mmg suka tali skipping ni. Dulu masa kecik2 memang hebat la berskipping. Tapi skrg badan dah berat mcm tak rajin je. Kalau main lompat2 yang 2 orang tolong pusingkan tali tu sama tak hasil dia? Haha.

    ReplyDelete
  10. nak lompat jugak ler.. hahahahaha

    ReplyDelete
  11. skipping saya tak berapa nak suka, lompat bintang tu boleh la try..hihihih..

    Betul, taekwondo bagus...saya tak belajar, tapi nak anak anak saya belajar...hihihi

    ReplyDelete
  12. akak saban hari mendaki anak2 tngga mnuju ke kelas...bisa lutut nie..

    semua anak2 akak hubby hntar kelas taekwando sejak umo 6 thn...seorg dh dpt black belt, 2 org dpt merah calit hitam n si kecik tu dpt hijau......

    ReplyDelete
  13. lama tak exercise gitu....berat dah badan ni

    ReplyDelete
  14. sy dulu kecik2 suka skipping.skang suh lompat,jap je da mengah

    iye?25taun.ok ar kak.dr saya lgsg x penah blaja seni ptahankn diri.hehe.

    ReplyDelete
  15. untuk jadi kurus..jangan makan nasi pada waktu malam

    ReplyDelete
  16. Dulu rajin gak skipping ngan lompat bintang, sekarang dah lemau..heheee

    ReplyDelete
  17. salam kak..sy pun sama,dulu rajin gak skipping2 ni.skrg, asyik skipping atas katil jer..hehe

    ReplyDelete
  18. lompat tali exercise paling mudah..nak sihat seribu daya..kena rajin2 la..:-)

    ReplyDelete
  19. hua... dah lame dah tak skipping... ntah pndai lagi ke tak main tak tahu lah... hehehe

    ReplyDelete
  20. a'ahkan,kak..skipping ni mmg xsusahkn...tp tula sy ni..pemalas,uhuhu!!

    ReplyDelete
  21. a'ahkan,kak..skipping ni mmg xsusahkn...tp tula sy ni..pemalas,uhuhu!!

    ReplyDelete
  22. a'ahkan,kak..skipping ni mmg xsusahkn...tp tula sy ni..pemalas,uhuhu!!

    ReplyDelete
  23. a'ahkan,kak..skipping ni mmg xsusahkn...tp tula sy ni..pemalas,uhuhu!!

    ReplyDelete
  24. skipping2 NI Kite sukaa.. tapi da besar2 ni segan pulak. hehe..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang