Nuffnang saya

Followers

Wednesday, December 19, 2012

Wordless Wednesday

W.O.R.D.L.E.S.S  W.E.D.N.E.S.D.A.Y
Gambar rumah jiran akak...
Teringat kecik-kecik dulu kami selalu main badminton di sini..
juga macam anak saudara kami sekarang kalau balik kampung...
Dulu masa kecik selalu kena marah sebab
keliling rumah kami ditanam dengan rumput "baldu"...
Jiran akaktu selau kata kalau jadi
macam keluarga Haji Sidek takperler..
Ini habis rumput aku...
Ala marah-marah sayang...
kami main jugak, tak takutpun...
Tapi sekarang dah tak berjaga...
nasiblah dapat jiran yang baik hati belaka..
dah lebih dari saudara sendiri..
anak saudara juga anak akak dengan tak malunyer
buat macam rumah opah sendiri...

17 comments:

  1. Terasa nyaman dan seronok suasananya.

    ReplyDelete
  2. rumah tinggi gitu susah nak jumpe dah kak....bawah rumah tu mcm2 leh letak kan...siap2 leh jadi parking heheeheheh....

    ReplyDelete
  3. org pun penah main kat situ dedulu.....ngan cucu2 arwah opah yam.

    ReplyDelete
  4. suke dgn suasana kampung..tenang je kan..

    alang2 jenguk sini follow skali la..hehe

    ReplyDelete
  5. LAPANG JE TENGOK SUASANA NI... :)

    ReplyDelete
  6. kag kg suasana nye cantik kan....
    kecik2 memang tak takut kena marah..hehehhe

    ReplyDelete
  7. bestnye rumah kampung ni lamannye besor2... sonok anak main kan.. :)

    ReplyDelete
  8. Zaman kita dulu, rumah kampung, lamannya besar. Main keluar peluh...La ni, dok pekan, anak2 "kena kurung" dalam rumah. Kesian kan?

    ReplyDelete
  9. Rindunya suasana kampung.. jiran2 semua baik kan~

    ReplyDelete
  10. luasnyakan kawasan umah kat kampung..bleh main duduk kat daun upih=)

    ReplyDelete
  11. hehe..tempat jatuh lagi dikenang...inikan tempat bermain kan..

    rindu rasa bila kenangkan...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang