Nuffnang saya

Followers

Tuesday, December 18, 2012

Rumah Jimi Asmara

Kalini akak balik kampung macam menunaikan hajat sendiri
Bergambar di tempat yang akak teringin dulu-dulu..
Kalau lalu jalan Bota Kanan ke Parit
kita akan nampak rumah ini...
Rumahni sangat ketara kerana reka bentuk
yang berbeza dengan rumah kampung yang lain..
Sejarah rumahni tau sikit-sikitler sebab
dekat dengan rumah bapak saudara akak di Padang Tenggala...
"
"
"
"
Oh Kome doyan dah berbunga
Moh kita pinang anak dara
Anak dara anak dara Bota
Duduknya di Padang Tenggala...
( Lagu Mr Os)
Glamertu nama Kampung Padang Tenggala...
Pergi masa matahari dah naik gituler gaya anak akak yerk...
Kalau nak tau rumah belakangni adalah rumah digunakan
untuk Filem Jimi Asmara lakonan Hani Mohsin..
Rumahni pun digunakan untuk rakaman Redah kasi Pecah..
Juga pernah masuk iklan dan lain-lain rancangan tv...
Kira sangat glemerler rumahni...
Marcella anak saudara akakni tinggal kampung
walaupun mak ayahnyer dah balik Shah Alam..
Dia nak ikut akak balik, suka ler Atikah ngan Azalia...
Tutup mata dah dik Ya... kah.. kah... 
Posing Atikah .. posing...
Akak terbaca kisah rumah ini  di blog:-   ezanygallery.blogspot . Bagusler diani rajin amek tau.. akakni suka bergambarjer.. Untuk pengetahuan juga rumahni sebenarnya terjaga sebab tuan rumahni upah orang kampung menjaga. Jadinyer persekitarannya memang sangat bersih... 

30 comments:

  1. jadinya sekarang rumah tu mmg kosong sahaja ke?

    ReplyDelete
  2. oooo rumah jimmy asmara yg lakon citer ada lagu ni.. ' Pakai baju kancing nya suasa ' kan kan.. ingat2 citer tu.. arwah hani mohsin ngan umi aida..

    ReplyDelete
  3. Klasik kan rumah nie. Ada orang tinggal tak rumah tu kak?

    ReplyDelete
  4. besar gak rumah ni yea.still ok lagi.

    ReplyDelete
  5. entry sis memang penuh dengan gambar anak2 sis ye.. memang seorang ibu yg penyayang.. i can feel it.. hehehe

    ReplyDelete
  6. cantik n klasik, umah tu ada orang duduk lagi ker?..... bestnyer kawasan dia...

    ReplyDelete
  7. Pernah tgk filem jimi asmara tu. Tapi tak perasan rumah ni. umah british lama kan?

    ReplyDelete
  8. tak boleh masuk dalam ke zila?

    ReplyDelete
  9. klasik gitu. rumah kampung sebelah tu pun cantik jugak. warna turqoise gitu :)

    ReplyDelete
  10. cantik rumah classic macam ni..kat bentong ada situ tapi rasanya tk pernah dibuat utk shooting :)

    ReplyDelete
  11. suka...satu hari nak gi lawat gaks la..

    wah..anak anak dara..ke main posing ya..

    ReplyDelete
  12. Klasik rumah nih. Bersih dan kemas plak tu.

    ReplyDelete
  13. Aina balik Bota rumah MIL selalunya ikut highway Spg Pulai/Gopeng terus Sri Iskandar. Jadinya tak pernah lalu rumah ni rasanya.

    ReplyDelete
  14. memang best kan..
    tengok pun dah tau

    ReplyDelete
  15. rumah ni nmpk unik..ada org duduk tak rmh ni..tp x pasan lak dlm JIMI ASMARA ada rmh gini..hehe

    ReplyDelete
  16. cantik sangat rumah2 tu....siap kaler tiffany blue lagi......

    ReplyDelete
  17. klasik betul rumah tue.. yg biru tue pun chantek... bhagian dlm mesti byk brg antik2 kan..

    ReplyDelete
  18. waa masih cntik dn terjaga kan..bertahun dh tuu..

    ReplyDelete
  19. cantik sungguh rumah tu..nampak klasik dan penuh nostalgia

    ReplyDelete
  20. wow cantiknye rumah tu..unik je kan rekaan rumah dulu2..:)

    ReplyDelete
  21. klasik rekaan umah tu...terbiar kosong mcm tu je ker

    ReplyDelete
  22. cantik umah ni...memang elok dipelihara umah2 macam ni...zaman skunk manew nak jumpe dah...

    ReplyDelete
  23. cantikkan rumah ni...terkenang2 cerita Jimi Asmara tukan?ape nama heroinnya tu..maizurah ye?

    ReplyDelete
  24. nampak so klasik patutlah kalu bikin film klasik kasi pinjam umah2

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang