Nuffnang saya

Followers

Monday, December 17, 2012

Jambatan Cempaka Sari

Jambatan Cempaka Sari ini menghubungkan Pekan Parit dengan kampung Belanja Kiri. Jambatan yang hanya boleh digunakan untuk pejalan kaki, penunggang basikal dan motosikal sahaja. Kalau dulu orang Belanja Kiri kena naik bot nak ke Parit kini dah makin mudah. Bukan takder jalan darat tapi jauhler sikit padahal seberang sungaijerkan.. Oh, Lupa Pekan Parit terletak di negeri Perak untuk yang bertanya..
Dulu Pulau Cempaka Sari yang terletak ditengah-tengahtu menjadi tempat rekreasi (tempat dating gak) untuk penduduk di daerah Perak Tengahni. Ingat masa dulu ada pesta air juga di sini.. tapi sekarang Pulau Cempaka Sari hanya pulau biasa sahaja. Harap dapatler dibangunkan nanti ..
Jom layan lagiler gambar di Pekan Parit akakni..
Berada ditengah jambatan, bawahtu Pulau Cempaka Sari
Berakhirlah sudah jelajah pekan Parit akak dalam masa yang singkattu banyak gak tempat yang akak terjah.. Esok nak cerita lawatan tempat bersejarah juga menarik di daerah Perak Tengah lak.. mengalahkan pegawai pelancongan lak akakni.. tuler dulu mintak keje ngan kerajaan Negeri tak nak bagi akak kot idak semua tempatni terpromosi ngan baik...ha.. ha.. sebenonya akak rindu ngan negeri Perak.. walaupun pada orang takder apa-apa tapi pada akak Perak ada segalanya.. promosi kena kuat sikitler....

14 comments:

  1. pepatah yang sesuai ...tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bermain..hee..

    ReplyDelete
  2. Assalam Cho,

    Kemer kalo balik Pulau Tiga, Kg Gajah singgah kat Parit. Di hujung geghotak dlm gambor tu ada surau, ada rumah kakak kemer. Abang ipor Bilal kat Surau tu.. Memang selalu kemer lepak kat parit nih. Lepas Paris kat Boston pulok....hehehe...

    ReplyDelete
  3. unik jambatan tue kan.. name kg pun pelik je...

    ReplyDelete
  4. ooo ada jgk nama kg belanja kiri ek..unik....

    ReplyDelete
  5. cantik jambatan tu.. suka sgt kalau ke bandar2 yg macam ni.. tak sibuk sangat.. nmpk tenteram sangat..

    ReplyDelete
  6. gigih model tu berposing yerk... hehe

    erm, ingat Pekan tu kat Pahang, Parit tu kat Perak..... hehe

    ReplyDelete
  7. wah posing atas jambatan..kelasss sgt hehehe

    ReplyDelete
  8. comei je tempat tu kak...suka tengok...

    ReplyDelete
  9. wah, MB Perak kena baca entry akak ni :)

    ReplyDelete
  10. best bersantai atas jambatan tu kak....

    ReplyDelete
  11. owhhhh..k'zila org Parit,ye?sy ada sorang bestie asal Parit ni :)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang