Nuffnang saya

Followers

Friday, December 14, 2012

Bubur Perak

Akak tak pergipun kedai Bubur Perak di Titi Gantungtu cuma singgah dikedai sebelahnya. Adik akak beli jagung dan ubi yang sangat segar di sebelah kedai Bubur Perak. Sepanjang bisnes Bubur Perakni  tak pernahpun beli bubur sebab mak akak memang suka masak bubur sendiri, lebih puas katanya.
Gambar di bawah pulak akak ambil dari gerai sementara yang terletak berhadapan dengan kedai Bubur Perak. Adalah kena mengena ngan tajuk kan...
Besar sesangatler cik Tedtu.. 
Peace yo.. banyak gak pilihan... 
Saya tak pilih yangni... saya pilih yang warna pink...
Ha... ha.. inilah kedai Bubur Perak yang menjual seaneka bubur...
Terjumpa artikel ini :- utusan @ 12-jenis-bubur-di-Titi-Gantung-Bota .. 12 jenis buburtu.. iaitu bubur lambuk, bubur jagung, bubur kacang hijau, bubur pulut hitam, bubur gandum, bubur caca marba, bubur sagu bandung, bubur pengat pisang, bubur pengat ubi keledek, bubur pengat ubi keladi, bubur kacang merah dan bubur pengat nangka. Semoga maju jaya perniagaan ini..  Kedaini terletak dijalan Ipoh - Lumut juga dan tak jauh selepas satay Bota.

Teringat lak kalau dulu lepas pantangjer mesti orang buat bubur anak lebah, glamerkan nama dia.. tapi tuler dah lama tak rasa buburni... harapnyer adik akak punya kenduri akikah plus lepas pantang nanti adalah mak buat buburni..



16 comments:

  1. lieya penah terbace kak pasal kedai nie...mmg menarik sebab semua bubur ade kat sini....

    ReplyDelete
  2. bestnya, dpt memang x lalu sana

    ReplyDelete
  3. tak penah sampai bota.. tu tak tau pasal kedai bubur aneka ni.. kalau balik kg.. lalu je.. tak singgah bota.. sbb ikut Kg Gajah..

    syok tengok bantal2 tu.. suka yg flower tu..

    ReplyDelete
  4. Baru dengar bubur anak lebah,khas buat org berpantang ke?

    ReplyDelete
  5. Menarik tuh.. kat Bota ker.. kalau raya2 selalu laa ke Bota.. tapi tak pernah plak lalu kat sini..

    Comel Cik Ted tuh.. :)

    ReplyDelete
  6. macam2 jenis betul bubur yg dia jual!

    bubur anak lebah tu, mmg ada guna anak lebah ke? hihi

    ReplyDelete
  7. craving for bubur jagung. nak buat mmg x lalu nak ke dapur, confirm bluweekkk. huhuhu

    ReplyDelete
  8. oh, tmpt ni la kot abah ada pnh ajak p..hihi.

    ReplyDelete
  9. Namanya kakcik orang Perak, tapi tak tahu ada kedai Bubur Perak! ;-)

    ReplyDelete
  10. bubur anak lebah? biar betul zila.. adakah lebah ramuan utama? hee

    ReplyDelete
  11. bubur caca marba pun ada kak? hahaha..

    ReplyDelete
  12. aaa???bubur anak lebah,k'zila?cmna la gaknya rasanya tu..tringin nk try :)

    ReplyDelete
  13. tak pernah sampai lagi...... nanti balik perak nak try cari lah......

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang