Nuffnang saya

Followers

Friday, December 21, 2012

Adam dan Hawa

Habis dah cerita balik kampung kami ... Ni nak cerita pasal drama bersiri Adam dan Hawa yang sangat digemari ramaitu. Dah nak habispun ceritatukan baru ada masa nak tulis pasalni. Sebenarnya hati akakni geramjer ngan dak Hawatu. Kalaulah akak dapat orang yang macam Haristu, akak dah tak fikir masa lalu diapun. Kalau dia boleh tunggu bertahuntu tanda dia amat setia. Yang geramtu dia bolehjer pulak bercinta ngan si Johan "selengge"tu. Memangler dia boleh cakap ingatkan bukan isteri orangkan..
 
Tapi seingat akakler, ramaijer kes isteri yang digantung tak bertali. Maksudnya ramaijer isterini selagi tak dengar lafaz aku ceraikan dikau masih merasakan yang dia masih isteri orang. Ini boleh pulak dia bercinta. Tak patut.. tak patut.. Masa kat Mekahtu akak rasa awat kat Mekahni tak jadi yang tak baik kat Hawa @ Ain ni. Biar dia tahu balasan isteri orang yang bermain kayu tiga.. Ha.. ha.. akak emosional lak.
 
Akak tak fahamlah walau macamana burukpun perangai suami, ramaijer isteri yang redha dan menganggap inilah ujian dariNya. Inikan setakat ujian yang kecil gitu, nak marah sampai bertahun-tahun. Setakat dia marahkan si Adam Haristu okler juga tapi tak dipandangnya muka mak dan mak mertua dia yang baiktu. Cakap mak diapun tak nak dengarkan. Teringat kata bapak akak dulu hatitu jangan keras sangat sebab syaitan senang nak masuk..
 
Secara keseluruhan ceritani boleh tahan sebab pelakon dia memang bagus, cuma lakonan  Johantu cam tak bagus sangat. Lydiawatipun menjadi gak lakonan dia. Sudah tahukan bapak si Johan dalam Adam dan Hawatu sudah meninggal dunia!! Akak tahu sebab diatu kawan lama mak saudara suami akak.. Apa-apapun boleh kata akak ternanti-nanti apakah kesudahan cerita ini..
Ini Adam dan Hawa kecik-kecik.. ni Azalia masa kecik dulu ngan sepupu dia...

15 comments:

  1. hehehe.. cite tu menarik hati bonda sy.. tak jemu menonton.. tatau knp..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum:)
    Salam kenal :)
    Aduhaii..kdg2 tgk adam & hawa nii...slowwwww sgt jalan citerr...layan kerenah si Johan satu hal..si ain satu hal..si die sekian hal..huhuu...pe2 mmg tak sabar tunggu ke penghujung citer;)

    ReplyDelete
  3. Tak sabar nak tunggu kesudahan cerita ni..

    Tp minggu ni tak dapat layan, nak kena marathon nanti.. :D

    ReplyDelete
  4. comelnya..hehe..xsmpt lyn adam hawa

    ReplyDelete
  5. saya pon suke adam hawa. siap download full episod..hahaa

    ReplyDelete
  6. Wahh leh geng laa kita..kan.. Mmg saya peminat setia citer AH nie.. siap dload lagi..heheh leh ulang2 tgkkan..

    Adam Mukhriz..laa bukan Adam Hariz..nie mesti confurse ngan hariz ombak rindu yer.. :)

    ReplyDelete
  7. Tak pernah tgk pon kak citer adam dan hawa tu.

    ReplyDelete
  8. tak sempat lagi nak tgk adam dan hawa. dah nak abis dah yea..hehe

    ReplyDelete
  9. rinna.. adam haristu nama anak sedara kah.. kah.. kah..

    ReplyDelete
  10. Kakak tak mengikuti drama tapi kakak dah khatam baca novelnya.

    ReplyDelete
  11. Saya memang sangattt tak suka dengan Hawa dalam cerita nie. Even dalam novel pun. Macam orang x pergi sekolah, sebab dikuasai terlampau oleh emosi, tapi dia berpendidikan tinggi.

    ReplyDelete
  12. adam kecik tu hensem.. hehe hawa kecik lagi comel...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang