Nuffnang saya

Followers

Monday, December 17, 2012

Mengimbau Nostalgia di pekan Parit

Oleh kerana balik kampung seminggu jadinya blog akak banyak kisah kami di kampunglah dua tiga harini..Layan ajalah sebab akak mengimbau nostalgia lama di Pekan Parit. Tempat jatuh lagikan dikenang inikan pula tempat bermanja.
Akak pergi ke Pekan Parit seawal pagi hanya bawa Azalia sebab yang lain belum bangun tidur lagi. Tujuan asal hanya nak pergi ke pasar membeli barang basah dan adik akak nak beli taucu timbang. Terus teringat nak ambil gambar jam besar Pekan Parit tapi sebab malu nak bergambar dekat-dekat singgah di tepi tebingni. Dulu ada kedai mi hailam kepunyaan orang cina yang sangat femes di sini tapi macam dah takder, atau akak tak ingat dah kat mana kedaitu.  
Pekan Paritni  adalah pusat pentadbiran daerah Perak Tengah masa dulu tapi sekarang dah berpindah di Bandar Seri Iskandar. Kiranya dulu kalau dapat pergi Pekan Parittu suka bebeno. Masa nak ambil SPM dulu akakpun ambil tuisyen di surau merah Pekan Parit. Banyaklah kenangan masatu...
Tebing sungai Perak.. rasanya dulu ada tambang kat sini..
tua sangat rasanya sebab dah lupa banyak benda... 
Tengoklah pokok kat belakangtu boleh buat cerita hantu... 
Sengaja di buat gambar begini mengambarkan nostalgia.. 

24 comments:

  1. bila pergi tempat2 yang dah lama kita tak jejak, pasti mengundang pelbagai nostalgia lama...saya suka!

    ReplyDelete
  2. memang nostalgia pon...tgk pokok pon da seram kak..

    ReplyDelete
  3. betul tu...pandai akak edit gini...mmg nampak kenostalgiaannye kak...cantik...

    org kate tempat jatuh lagi dikenang, ini kan plek tempat kite membesar kan kak..sure byk kenangan manis....lieya pun kalo balik kampung rajin jek cite kat anak2 kalo lalo kat tempat2 yg nostalgia bagi kite heheheeh

    model cilik yg comel heheheeh

    ReplyDelete
  4. saya xpernah sampai..walau keluarga belah mertua mmg asal ctu...

    ReplyDelete
  5. Memang tak boleh nafikan Zila bila kita balik kg kemudian jenjalan tempat yg pernah kita lalui nostalgia lama pasti menerjah kotak fikran kita semula..

    ReplyDelete
  6. kenangan tu kan kak...
    cantik effect gambar tu, memang nostalgik..

    ReplyDelete
  7. Memang nampak macam gambar lama2 je..
    Nostalgia terimbas ;D

    ReplyDelete
  8. comel model tebi sungai tuh.. hehe.. sesekali imbas nostalgia mmg sonokkan kak.. :)

    ReplyDelete
  9. mmg mengimbas sungguh nostalgia kan kak...

    tapi agak scary tgk pokok kat belakang tu...

    ReplyDelete
  10. imbas kenangan dolu2 memang besh kan...

    ReplyDelete
  11. sama lah.. kalo balik kampung suka gi tempat2 yang banyak kenangan.. hehehe.. sonok!

    ReplyDelete
  12. ada masa mmg kita malu nak ambil gambar di tempat2 tertentu tapi bila dah balik, rasa ralat pulak.."kalaulah aku tebal muka tadi.."

    ReplyDelete
  13. Mmg menjadi la efek gmbr tu nampak nostalgia kak. Dik Ya sorang je ke yg bergambar?

    ReplyDelete
  14. semuanya jadi kenangan kan
    akak suke ke tmpt lama2 kita nie .. imbau kenangan .. nak2 kalau ada kejadian yg terkesan di hati ..
    lagilah kita akan ingat ;)

    ReplyDelete
  15. Ohhh..Parit ni mmg dekat dgn kawasan Sg Perak la ya...saya tak pernah sampai sini...tempat di Perak yg saya pernah masuk ialah Taiping, Kuala Kangsar & Ipoh aja...teringin juga nak gi tgk kawasan2 lain macam Parit..Bota tu semua

    ReplyDelete
  16. gambar tu klasik la mcm gambar lama2..terimbau nostalgia dulu2 kan

    ReplyDelete
  17. parit? dekat kt tmpat saya ni kak.. sy duk kg gajah.. byk kali gak g parit hantar adik ipar skolah asrama hehe

    ReplyDelete
  18. bila sebut pekan parit..... setelah hampir sepuluh tahun nak pekena Parit Fried chicken...akhirnya minggu lepas dapat jugak...... he3
    lepas tu teringin nak mkn mee hailam parit yg tepi sungai tu.....
    ada lagi ke?

    ReplyDelete
  19. alololo tomeynyaaaa!!modelnya berbaju barbie wrna pink lg...Eechaa pun sibuk asyik nk beli baju barbie :)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang