Nuffnang saya

Followers

Friday, December 14, 2012

Mustafa Sate Bota

Selalu balik kampung jarang beli Satay..
Tapi kali ini adik akak  kata teringin ...
Apa salahnyer orang dari jauh mencari Satayni..
Mustafa Sate Botani antara satay terawal di Bota..
Masa dulu-dulu susah nak makan satayni..
Selalunya kalau dapat mencapai sesuatu yang boleh dibanggakan
Barulah bapak akak akan belikan satay..
Itupun dah bilang siap-siap berapa cucuk yang boleh dimakan..
Rupanya Mustafa Sate Botani buka hanya dari Khamis hingga Ahad...
Baru tahu masa baca blog Maria Menado
Tu dia kena berbaris tau... ini akak datang awal dan hari khamis..
kalau hari sabtu atau ahad lagi panjang..
itulah salah satu sebab akak tak teringin nak beli sate di sini...
Antara bisnes yang maju di Bota ini..
Semoga terus berjaya...
Akak tak nak komen apakah rasanya tapi dengan harganya yang murahtu kira berbaloiler jugak. Tapi pada yang kurang gemar manis memang kurang nikmat macam suami akaklertu.. Dia jenis suka kuah pedas memang tak suka sesangat.. akakni pulak jenis makan satay tak suka kuah so okler boleh terima.. Kedai Sateni senangjer nak cari sebab terletak di Jalan Ipoh - Lumut. Kalau dari Ipohtu lepas jambatan yang merentasi Sungai Peraktu lepas simpang empattu bolehlah perlahankan kenderaan. Kedainya terletak disebelah kiri jalan, dan dari jauh dah nampak asapnyer... Selamat Mencuba.... 

18 comments:

  1. tekejut lieya tgk harga sate tu kak...ade lagi yg murah gini kan....skrang ni ade sate yg cecah singgit dah sebatang...dasat kan.....

    boleh tahan gak Q tu kak.....mungkin daya penariknye harga tu kot kak....

    ReplyDelete
  2. murahnya sate tu.. kt sini yg murah pun kt pasar mlm tp kurus2 je ayam n daging nya.. huhu

    ReplyDelete
  3. memang murah...sini satu cucuk dalam RM0.60-RM0.70....tak leh beli banyak...

    ReplyDelete
  4. tertojol bijik mata dana kak tgk harga sate kt kg akak... gile murah... kalu kt kg dana kt ayer baloi pun dh 60sen... kalu kt kl nih...

    ReplyDelete
  5. tertojol bijik mata dana kak tgk harga sate kt kg akak... gile murah... kalu kt kg dana kt ayer baloi pun dh 60sen... kalu kt kl nih...

    ReplyDelete
  6. patutlah ramai. murah rupanya. tapi kat kampung area saya ni msh ade lg sate harga 30 sen secucuk. cuma kuahnye kureng la

    ReplyDelete
  7. susah nak dpt harga sate yg murah skang ni. yg kat pasar mlm pun lebih kurang gak mahalnya

    ReplyDelete
  8. waaahhh...adew lagi satay murah cenggini..?hmm..malam ni balik ipoh, boleh try la kalau jmpe tmpat ni..hehehehe

    ReplyDelete
  9. Mak oiii, murahnya. Tapi, kenapa dia buka 4 hari jer seminggu?

    ReplyDelete
  10. mane gambau satay nye.. hihihi

    punch line xdela kaaakkk!!

    ReplyDelete
  11. Wahh...ramai orang q eh..
    Mmg sedap la ni..

    ReplyDelete
  12. tu dia.. sedap betul ni kalau Q pun panjang..

    ReplyDelete
  13. hrga pon ok tu..ramai plggn..msti sedapp..

    ReplyDelete
  14. bestnya, mesti sedap kan sebab tu que panjang

    ReplyDelete
  15. murahnya,kak??40 sen secucuk,jelessss tau!!!

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang