Nuffnang saya

Followers

Wednesday, March 12, 2014

Wordless Wednesday ~ Pesanan Ayah

Selamat harini rabukan...
Seawal pagi suruh budak dua orangtu mandi...
Kawasan rumah akakpun kena catuan air...
Tong besar takung air di luar...
Atikah kata sejuknyer...
Baru taukan, orang zaman dulu mandi telaga lagi...

Pagi lagi dah hantar Atikah ke sekolah...
Harinikan dia pergi ke Kidzania...
Takut dia kalau lambat katanya kena tinggal...
Ibu mertua akak sekarangni tinggal dengan adik ipar di Putrajaya...
Sekarangni anak-anak akak akan balik mandi dan tukar baju di rumah terlebih dahulu...
Lepas mandi dan bersiap diaorang akan makan tengahari dan tunggu van dari rumah jiran...
Itulah sebabnya ada surat pesanan dari seorang ayah untuk anak tercinta..


23 comments:

  1. Bagusnya ayah tu....
    Zila anak tinggal sendirian ke bila balik sekolah tu...

    ReplyDelete
  2. Falsya nie tgh nebes je kak ila..nebes kawasan umah masuk dlm list dicatu..;)

    Comel sgt note ayah utk anak2..hehehe

    ReplyDelete
  3. pesanan yg bagus tu. sy pon selalu dok pot pek pot pet pasal elektik & air. Membazir buat apa kan...ajar awal2 biar anak2 biasa. org tak rasa susah mmg tak tau apa.

    ReplyDelete
  4. Tulisan tangan ayah cantiknya. Pesanan yang bermakna ni apalagi dalam keadaan air dicatu. Kena jimat cermat. Ni mesti si ayah yang bertanggungjawab menguruskan bekalan air di rumah ketika dicatu :)

    ReplyDelete
  5. ahakss...comei je pesanan...ayah penyayang ni

    ReplyDelete
  6. comelnyer tulisan si ayah secomel pesanannya

    ReplyDelete
  7. p/s akk lahir bln berapa ya?
    nk msk kn dlm bloglist sy tu

    ReplyDelete
  8. jangan sesekali lupa apa yg ayah pesan tu ya adik2...

    ReplyDelete
  9. air xde kene guna berhemah..

    pesanan ayah utk anak²... jgn anak x baca sdh..nak cpt pg..

    ReplyDelete
  10. biasanya kalau verbal confirm anak lupa.. ni tulis tampal kat tempat yang biasa dia lalu/tengok.. insyaAllah dia tak lupa.. ;)

    ReplyDelete
  11. hehehehe.. comelnye pesanan camtu~
    nanti boleh cuba kaedah ini jugak lah kat rumah.

    ReplyDelete
  12. Mmg kena peringat anak2 ni kak walau dah besar & faham….huhu!!!kadang2 rasa setiap hari jadi kaset sbb kena rewind ayat yg sama je kak bebudak ni. pepepun mmg kena berjimat la ye time2 catuan air ni. harap u al bersabar & bertahan dgn dugaan ni

    ReplyDelete
  13. cantik handwriting ayah. heheh...

    ReplyDelete
  14. bagusnya ayah..
    kdg2 guna jg pesanan mcm ni dgn ank2

    ReplyDelete
  15. Cantik tulisan ayahnya ...
    Bebudak ni mmg kena ingatkan......bukan apa takut terlupa!

    ReplyDelete
  16. Wah bagusnya ayah tampal note...syok kan bila anak2 pandai berdikari...x perlu kita cari dan byr utk transit...derong dah tahu blk umah tkr bju, mkn dan kunci rmh :)

    ReplyDelete
  17. Bagusnya Atikah dan Azalia skrg dah berdikari sendiri bila dah blk sklh....

    ReplyDelete
  18. cantiknya tulisan ayah. hihi

    dulu waktu kecik2 ibu dgn abah pun selalu buat notes mcm ni kt kite

    selalu tempek kat peti ais. hihi

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang