Nuffnang saya

Followers

Friday, March 7, 2014

Tanpa tajuk

Esok cuti syiokkkk oooo...
Esok juga apak, emak dan adik akak Insyaallah akan sampai di bumi Malaysia..
Rasa cepat sangat macam barujer tulis kat blogni masa diaorang pergi...
Memang bapak akak mintak adik akak carikan pakej yang tidak lama di sana..
Maalumler bapak bukanlah sihat sesangat...

Kiriman gambar dalam grup whatsapp keluarga kami untuk emak dan apak di sana..
Mak pesan tolong tengokkan rumah dan siram pokok bunga dia...
Jadi famili adik akak yang Manjung paling dekatlah kena datang menjenguk...
Rumah kampung yang selalu akak rindui...
Rumah kampungni masalah utama kalau tinggal lama ialah tahi cicak...
Masa kita ada taklah nampak banyak sangat cicak-cicaktu..
Tapi kalau tinggalkan sekejappun memang banyakler...
Ituler yang dipesan mak tolong bersihkan tahi cicak..

Ini pulak kisah Muhammad anak adik akak yang menemankan emak dan bapak ke Mekah...
Mungkinlah keadaan cuaca sekarang yang agak panas sebabkan dia di tahan di wad..
Lama jugalah kena tahan selama 4 hari ....
Tapi syukur dahpun keluar dan masih kena datang hari-hari utnuk cucuk antibiotik..
Muhammad moga sembuh sepenuhnya...
Esok Papapun dah balik...

27 comments:

  1. cantiknya rumah kg camni..suka3
    Semoga semua selamat sampai..:)

    ReplyDelete
  2. sejuk mata mandang rumah macam ni
    moga your parents selamat sampai nanti,amiin :)

    ReplyDelete
  3. Rumah kampung cantek kan~
    tenang dan nyaman jer.. rindu pulak tetiba kt kampung halaman..:)

    ReplyDelete
  4. rumah kg mesti luas.. taik cicak tu biasalah klu dah lama kene tgl.. padehal sehari pun mmg cukuplah dia org akan membuang..

    ReplyDelete
  5. Kesian muhammad demam..moga cepat sembuh..

    Cantik umah akak..falsya nie harapkan umah opah belah abah jer kalau tingin nak suasana kampung..belah mak kat temerloh semua umah batu..

    ReplyDelete
  6. salam kenal…cantik rumah kg ur parents. bersih je

    ReplyDelete
  7. saya duduk rumah kampung pun sama jugak kak. tinggal rumah sekejap pun taik cicak merata..huhuhu

    ReplyDelete
  8. selamat petang drop here
    pagi tadi bz sangat

    ReplyDelete
  9. esok keje ahad pun keje tah bila nk cuti T__T

    ReplyDelete
  10. Kakak ada cita-cita kalau dah tak kerja nak balik kg buat rumah macam ini. Ala-ala kayu dan batu nampak cooling kan... selesa sangat.

    Anakanda Muhammad rindu papa ye sayang.. cepat sembuhlah esok papa dah balik.

    ReplyDelete
  11. apa2 pun pasal kg mesti suka. cantik rumah kg. semoga semuanya dlm keadaan sihat...& adik Muhammad.

    ReplyDelete
  12. alahai get well soon

    semoga urusan parents akak dipermudahkan selamat sampai :)

    ReplyDelete
  13. alahai get well soon

    semoga urusan parents akak dipermudahkan selamat sampai :)

    ReplyDelete
  14. el suka rumah kampung cam ni..suka tgk suasana dlm rumah cam tu..soooo kampung sgt..hehehe

    haaa dah nak balik ea diorg tu...smoga slmt sampai

    ReplyDelete
  15. cantik.. kemas je rumah tu.. ;)
    Moga Muhammad cepat sembuh hendakNYA.

    ReplyDelete
  16. Kena cari racun cicak tu kakk...kalau tak mmg jenuh nak sentiasa bersihkan tahi cicak..hihihihih

    ReplyDelete
  17. best lah duduk rumah kg...bukan rumah je yg besar laman rumah juga besar..bila duduk di bandar aduh,..paham2 je la kan kak

    ReplyDelete
  18. ASSALAM CHO
    yeahhh cuti esok he hee

    cantik umah kampung makayah cho ni
    betul tu tahi cicak banyak kalu tinggal umah kan
    umah kg kita pun, pastu semut he hee masalah jg

    ReplyDelete
  19. selamat bercuti kak :)

    kite suka umah lama cemni. best

    nostalgia sangat hihi

    ReplyDelete
  20. alala...kesiannya Muhammad ...demam yer...takper nanti esok papa balik sehat lah tu...demam rindu sebenarnya tu..

    ReplyDelete
  21. bestnya rumah kampung.. saya suka... saya suka!!:D

    ReplyDelete
  22. muhammad tu demam rindu kot... semoga cepat sembuh... luas betul ruang dapo umh tu yerk..senang kalu time kenduri blh wat keje kt situ je..

    ReplyDelete
  23. luas nyer rumah...

    syafakallah muhammad

    ReplyDelete
  24. cntik rmah mak akak
    sian muhammad.cm na skrg dh baik ke? harap dah sembuh sepenuhnya dpt jumpa papa kan.

    kalau x salah yg dduk makan semeja tadi tu muhammad la kan kak

    ReplyDelete
  25. Rumah kpg mmg camtukan. Asal tgal je penuh la dgn tahi cicak. Cantik rumah tu. Besar. Akk suke

    ReplyDelete
  26. Bestkan rumah kampung macam ni. Sesekali balik memang mengimbau kenangan aje. Rumah mak saya pun dah lama kena tinggal sebab mak tinggal di KL sekarang ni. Sesekali balik, memang bersarang habis. Barang-barang pun dah banyak hilang. Rasanya dah 4,5 kali rumah masuk pencuri. Habis semua barang berharga.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang