Nuffnang saya

Followers

Monday, March 17, 2014

Rumah Keluarga Sidek Badminton

Rumah kampung biasa tapi mempunyai sejarah yang membanggakan negara...
Di sinilah lahir pemain badminton ternama Malaysia..
Yang mengharumkan nama negara di persada dunia...
Lagipun rumahni femes sebab ada cerita Anak Sidek...
Sebenarnya rumah ini boleh jadi tarikan pelancong tahunnikan Tahun Melawat Malaysia..

Akakni setiap minggu lalu rumah Keluarga Sidekni untuk pergi hantar mertua berurut di Morib..
Jadi tiap kali lalu mesti akak menoleh...
Akak kata mesti ambik gambar rumahni untuk kenangan..
Ikutkan hati nakjer akak parking kat depan rumahtu ambik gambar kat tugutu.....
Tapi macam maluler pulak ni rumah persendirian kot!!...
Rupanya akak google adajer orang yang bergambar di tugu badminton tu...
 Rumahni betul-betul tepi simpangtu sebab boleh ambik gambar sebab masani lampu merah...
Nampak tak belakangtu der cam lampu untuk gelanggang badminton...
Pernah baca artikel wawancara dengan Haji Sidek, memang bangga betullah dengan usahanya...
Kalau akak berani tentu akak dah bergambar di situ... ha.. ha...

Jom melawat Banting yang menyimpan pelbagai sejarah negeri Selangor...
Pekan Bantingpun boleh tahan dengan deretan kedai yang bermacam-macam...
Rasanya kalau nak bershopping untuk harirayapun macam sesuaijer...

24 comments:

  1. Menarik.. kalau saya pun malu melainkan kalau ada keta lain yg berhenti.. baru le berani nak join ambik gambar kat situ.. :)

    ReplyDelete
  2. betul tu...bleh dijadikan tempat lawatan sejarah negara yg melahirkan pemain2 kebangsaan n mengharumkan nama m'sia...

    ReplyDelete
  3. Salam ChoZila...bergambar buat kennagan..mana tau akan dtg tugu tu dah xder...

    ReplyDelete
  4. Bestnye kalo dpt bergambarnkat situ. Dulu pernah lalu gak depan rumah hj sidek tuh. Cuma x pernah stop utk amik gambar. Hehehe

    ReplyDelete
  5. Tak pe zilla nak bergambar kat situ sbb dah dibuat tugu tu kan. kalau akak pegi jer bergambar ehe ;).

    ReplyDelete
  6. Last pi Banting masa SA berusia 19thn...hehehhe...lepas tu sampai sekarang x pernah jejak dah...

    ReplyDelete
  7. Sekali pandang sama permandangan dlm kartun anak2 sidek..memori.

    ReplyDelete
  8. banggakan..semua anak-anaknya berjaya dalam bidang badminton.

    ReplyDelete
  9. Untuk orang yang tak pernah sampai ke Banting ni, cukuplah sekadar gambar. Kalau tak tengok di sini, tak tahu pun ini rumah keluarga Sidek walaupun ada tugu badminton kat depan rumah. Agak-agak kalau saya lalu dan muka tak berapa nak malu, leh kot posing maut satu, dua shot kat sini :)

    ReplyDelete
  10. Rumah x berpagar pastu ada kereta 2 buah kt umah siapa yg stay kat sana kak, ye lah nk masuk kaw umah tu mestilsh segan kan so curi2 ambil gambo lah ni ek

    ReplyDelete
  11. Menarik.. tp itulah mcm segan pulak kan nak beriya ambil gambar..hee.. eina ari tu lalu pun curi2 snap jer..kbtln lampu merah :-)

    ReplyDelete
  12. Sempat ambil gambar di lampu merah ya? Saya pernah juga perasan rumah ni, tapi yak sempat nak ambil gambar. Nampak je.. dia kekalkan keaslian nampaknya kan?

    ReplyDelete
  13. terus teringat kat komik anak2 sidek...adik lelaki saya, ada semua koleksi. semua tersusun rapi..bila baca..memang bole bayangkan kat mana gelanggang dia, kat mana reban ayam dia... tak silapnya, memang rumah dia warna biru sejak dulu lagi....

    ReplyDelete
  14. mmg lagenda badminton sungguh keluarga depa ni

    ReplyDelete
  15. Nampak sunyi je kan... teringat zmn remaja dulu mmg suke baca komik anak2 sidek nyer ngn katun nyer kt tv

    ReplyDelete
  16. ala kak..
    nnti akak pegi lg..
    gi la ambik gmbr kt tugu tu..
    kenangan tu kak..
    bangga kan keluarga sidek..

    ReplyDelete
  17. lama x dgr pasal keluarga sidek ni
    rumah tu masih ada org lagi duduk ke?
    alah nti uols boleh jer nak bergambar kat rumah tu..hehe

    ReplyDelete
  18. rumah haji sidek ni sebijik cm dalam komik anak2 sidek.. waa depan umah siap ada tugu badminton lagi ya..

    ReplyDelete
  19. saya pun ambik gambar dari dalam kereta je hari tu..

    malulak nak berenti dan bagi salam dan jumpa tuan rumah

    ReplyDelete
  20. menarik juga yer... siap ada tugu badminton bagai tu !

    ReplyDelete
  21. memang sejarah betul family ni..

    ReplyDelete
  22. rumah ni sama la yg mcm dlm katun tu kan.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang