Nuffnang saya

Followers

Monday, March 3, 2014

Hari yang sibuk

Harini sibuk sangat...
Hari isnin yang kelam kabut....
Banyak 'benda' mengganggu fikiran...
Apa yang nak dibuat serba tak kena...

Meja akak penuh makanan ...
Ada yang bawak kepejabat...
Dia letak kat meja akak....
Tapi harini akak puasa...
Puasa ganti, Ramadhankan dah dekat

Habis kisah meja kerja akak yang dah  penuh dengan makanan...
Jom cerita pasal kisah hujung minggu pulak...
Hujung minggu yang lepas hanya bawak mak mertua berurut di Morib...
Rumahnya di taman yang berdepan dengan Pantai Morib... 
Nasiblah sekarang nak ke Morib semakin mudah..
Kami dari Putrajaya ikut lebuhraya SKVE..
Masa perjalanan lebih kurang sejam (itu kalau bersantai)
Seronok lalu pekan Banting yang macam-macam ada...
Singgah di Pantai Morib hanya beli 'coconut shake'...
Bolehler nak membasah tekak di musim panasni... 
Terbaca puisini masa dirumah tukang urut...
Parittu kan dekat dengan kampung akak...
Seronok membacanyer teringatkan Pekan Parit... 
Singgah makan di kedai mamak Presint 8 sebelum ke rumah adik ipar..  
Atikah bergaya dengan baju sejuk baru beli...

Harini dapat berita adik kepada emak mertua akak pulak masuk CCU, Hospital UiTM Sungai Buluh... Semoga Mak Jang cepat sembuh. Semalam ada jumpa dia yang singgah selepas hadir kenduri kahwin di Putrajaya.. Memang nampak letih tapi sihat... Begitulah janji Allah moga kita sentiasa menjaga kesihatan...

17 comments:

  1. Ujian sakit Allah bagi tanpa diduga.. moga cepat baik mak jang nya...

    ReplyDelete
  2. membizi dihari senin tu biasa tambah2 kalo cuti panjang sebelum tu pepagi lagi bos mencarik...
    kemain tersusun lagi makanan siap ader gegula tu yang best tu...
    moga makjang cepat sembuh yer..

    ReplyDelete
  3. bestnya kalau rumah berdepan dengan pantai..kan??hari2 tenang je rasa..

    ReplyDelete
  4. Rutin harian akan sedikit berubah bila ada keluarga yg sakit/tak sihat. Anak-anak juga yg senang.. sambil ikut jalan dpt makan sedap.

    ReplyDelete
  5. mak mertua akak dah ok ke? rajinnya akk ganti pose. saya rasa mcm dah abis ganti tp nnt nak pose jugak la...betul la dh nak dekat dah ni

    ReplyDelete
  6. oo akak puase semalam yeak..same laa ngan lieya..skrang ni lieya dah culas buat atkins so amalkan puase isnin kamis jek...bile buka makan telor jek....tapi ari lain sentuh gak nasi segenggam heheheeh...dah tua2 ni tak larat betul nak beratkins betul2 kak...

    uih dah lame lieya tak makan mamak kak...lapo lak tgk hah...

    ReplyDelete
  7. main layang-layang best kat Morib tu..

    ReplyDelete
  8. alamakkk... puasa belum habis ganti. banyaknya makanan atas meja akak. satu masa dulu, meja saya pun penah jadi food station. hehehe... asal ada org nak wakafkan makanan, letak kat meja saya. pastu sape nak makan, dtg ke meja saya. tak faham kenapa meja saya jadi pilihan.

    ReplyDelete
  9. amboi kak..candy stick pun ado haaaa hahahaha
    kenyang petang2 lau ada kudap2 ni hehehe

    smoga mak jang akk cepat sembuh k

    dah lalu dah jambatan kedua..tp tulah jerebu teruk sgt smpi x npk ape pun bila lalu situ..

    ReplyDelete
  10. Macam2 peristiwa dalam seharian ya.. semoga saudara akak tu cepat sembuh. SKVE mmg dekat kalau nak ke Morib, jalan pun tak banyak kereta kan

    ReplyDelete
  11. assalam sis..lama sudah su xjrngguk sini..sis sihat yerr..smg makjang sihat sihat slalu ya :)

    ReplyDelete
  12. biasanya hari first berkerja mmg hari monday blues,sebab dan penat dengan aktiviti weekand tu yg lemau jer time awal keje ni :)

    sebut puasa..dah hampir nak ramadan balik,puasa berganti tertangguh lagi..tapi tak banyak lagi pon..but wajib ganti hehe :D

    semoga mak jah diberikan kesihatan amin..

    ReplyDelete
  13. Abg ipar saya org Perak juga. Kita panggil kakak dia Kak Cho juga. Lupa lak orang mana. Orang Parit juga kot.. Lupalah susur galur abang ipar maklumlah dah berzaman jadi abg ipar dah tak heran nak ambil tau dah. Oh, gini rupanya high way gi Morib. Sebenarnya tak pernah sampai lagi ke Morib maklumlah lama sangat dok obersi @_@

    Semoga Mak Jang cepat sembuh, ya!

    ReplyDelete
  14. OKje pun banyak gak yg belum ganti puasa lagi ni CZ....adoi...la ni nak puasa malas sungguh!
    Berapa bayaran berurut tu kat Morib ek

    ReplyDelete
  15. lollipop chuppa chup tu mmg akak beli satu balang dia ker ? mcm kt kedai pulok akak cucuk kt atas penutup dia.. hahahaahaha

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang