Nuffnang saya

Followers

Friday, July 20, 2012

Tempat mendaki di Puchong

Puchongpun ada tau tempat untuk mendaki bukit yang dikenali
 sebagai hutan simpan Ayer Hitam
atau Bukit Puchong atau akak suka sebut Bukit Wawasan.

Akak dengan kawan sebut Bukit Wawasan sebab
kaki bukitnya di Taman Wawasan Puchong.
Akak pernah cerita di dalam entry akak di sini :- Hutan Simpan Ayer Hitam Puchong .  
Seperti yang akak bagi tau yang tempatni ditutup untuk orang awam.

Tapi dengar ceritanya sekarang tempat itu telah
dibuka kembali kerana mendapat bantahan dari pendaki dan penduduk sekitar. Maalumler di Puchongni tidak banyak tempat rekreasi yang agak mencabar.
Akak akan hanya dapat mendakinya selepas bulan Ramadan,
maalumler sekarangni agak sibuk sedikit....
Gambar tiada kaitan dengan cerita, gambar Azalia main
kuda pusing2ni di IOI Mall Puchong.
Kalau pergi sini memang kena naik bendani, dulu akak susah hati
sebab akak kena naik sekali, pening ooooo...
Sekarangni diaorang dah boleh naik sendiri, lepaskanjer...

10 comments:

  1. terror nye akak mendaki bukit...hehehehe

    ReplyDelete
  2. huuu..itu maknanya org puchong ni rajin bersenam hehee

    ReplyDelete
  3. wah..seronokkan mendaki. saya teringin sesgt!

    ReplyDelete
  4. lieya tak tau pun kak...akak cite ni baru baru.....tapi lieya admire nak daki bukit broga tu heeheheh....ntah kuat ntah tidak stamina nieh ....

    salam ramadhan al mubarak kak....

    ReplyDelete
  5. kty pun baru tau bila baca entry nie..

    satu hari wajib ke sana..

    Selamat menyambut bulan ramadhan dan selamat berpuasa :)

    ReplyDelete
  6. Yg saya tau Broga hill. Yg kat puchong ni baru saya tau ☺☺

    ReplyDelete
  7. akk dulu2 suka jg daki mendaki ni..tp sekarang nak g jogging pun naik malas..seb baik lah bdn ni kurus kering je..tp riadah ni bukan kira kurus @ berisi..tujuannya utk kesihatan kan..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang