Nuffnang saya

Followers

Monday, July 23, 2012

Atikah selamat berpuasa

Sudah selamat dua hari Atikah berpuasa dengan jayanya. Tahniah untuk Nurul Atikah...
Sebenarnya tak sangkapun yang dia boleh puasa sampai Maghrib
sebabnya sebelum mula dah tanya kalau dah tak larat macamana nak buat...
 Ibu diani rasa alamak belum cuba dah mengalahni...
rupanya bila akak balik dari seminar hari sabtutu Atikah masih mampu bertahan.. 
Dan hari ini kita tengok Azalia pulak nak cuba berpuasa
sebab dengki kakak dia dapat RM1 setiap hari..

Memang ikutkan tidak elok upah budak berpuasa macamtukan..
Tapi disebabkan dah berjanji (sebab ingat tak boleh) mestilah kena tunaikan...
Dulu masa akak kecik, atuk akak yang bagi duit kalau puasa penuh...
Tapi bila dah umur 9 tahun dia tak kata puasa penuh..
Kena tamat satu juz baru dapat RM1...
Mungkin pada setengah orang tidak elokkan  tapi
pada akak asalkan niat kita baik apa salahnyakan...

Teruskan usaha wahai anakku, semoga menjadi insan berjaya dunia dan akhirat...

14 comments:

  1. hhuuu x pe kot kak...upah duit..suruh dia masuk dlm tabung hehee...mas sy pun buat camtu gak dulu =p

    ReplyDelete
  2. Zila umpan pada dia buku yg dia suka satu cara lalaikan dia buang masa. Kakak rasa tak kisahkan upah macam mana pun tapi masing-masing ada cara mendidik anak utk belajar puasa.

    Tahniah azalia sayang... suka auntie.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. tahniah adik atikah..terus kan usaha ye adik...:)

    ReplyDelete
  5. salam zila..tak pe..acik dulu pun macam tu jugak..anak lelaki..umur 6 tahun baru dapat puasa penuh

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah...
    tahniah Atikah, tumpang bangga.. ^_^
    seronokkan tengok anak kecil2 dah mahu berpuasa.
    Teruskan usaha, semoga berjaya.

    ReplyDelete
  7. tahniah atikah..bagusnya dah belajar puasa penuh dahh

    ReplyDelete
  8. masa saya kecik2 dulu pun ayah upah puasa..hihi..

    ReplyDelete
  9. rasanya takpe bg upah tu,kecik2 dulu saya pun sama,bila dah besar sikit,dah faham dah,tak perlu upah lg..hehe

    ReplyDelete
  10. wahhh bgsnyer atikah... kan big girl...

    takpe kot kak bg upah ni kecik2, utk dorongan pd mereka... lama2 kang dh bsr dia tak perlu upah la tu

    ReplyDelete
  11. wahhh.. tahniah2..
    My Anis tak berjaya lagi nak pose.. tak sampai setengah hari dah tak tahan katanye.. :)

    ReplyDelete
  12. tahniah atikah!! dulu sy pun mcm tu achik.. arwah abah kate.. sape puasa penuh.. 1 hari 1 ringgit.. sebagai pembakar semangat selain mendidik diri utk berpuasa..

    ReplyDelete
  13. anak sy dulu pun camtu la juga..puasa penuh sy bagi upah..:)

    tapi sekarang dh besar2 xde la berupah lagi..:)

    ReplyDelete
  14. takde salah pun kak bgi upah kalau itu menggalakkan..
    eca msa kecil macam tu juga..sehari dpt RM1,,,cukup sebulan RM30..tmbh RM20 duti raya....pas raya happy la duit banyak.hahahaha

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang