Nuffnang saya

Followers

Tuesday, July 17, 2012

Laman Padi Langkawi

Laman Padini akak singgah semasa dalam perjalanan balik dari Oriental Village sebelum balik ke Langkapuri Inn. Pandangan akak tempatni boleh kata cantik cuma tidak dijaga dengan elok. Oleh kerana memori kamera sudah tidak membenarkan kami berposing lebih-lebih dapatlah ibu dia mengabadikan dua keping gambar sahaja di sini.

Sebenarnya dua orang budak kepenatan jadinya dapat jejakkan kaki di sinipun kira oklahkan.. Jom tengoklah ...
Dik Ya kata cantik tempatni tapi sunyijer...
Bila tengok lawa pulak ambik gambar di sini alangkah baiknya kalau balik kampung nanti bolehlah pergi ke sawah yang dekatjer dengan rumah.
Laman Padi Langkawi

Laman Padi Langkawi is Langkawi's latest attraction and one that should not be missed for agro-tourism lovers. Located at Pantai Cenang, in the vicinity of the island's popular beach resorts and just 10 minutes from the airport, Laman Padi Langkawi showcases the history, heritage and development of the nation's rice growing industry.

Among the attractions here is a rice museum displaying artifacts, charts and photographs showing the significance of padi cultivation to the country. Visitors have the opportunity to enjoy a bird's eye view of the fields from a roof-top garden. For the uninitiated, try your hand at -padi planting using both traditional as well as modern methods of cultivation. There is also a restaurant offering popular traditional Malay recipies and local delicacies which are prepared using rice as the main ingredient.

Open Hour: Daily: 10.00am - 6.00pm
Entrance Fee: Adult - RM2.00
Child - Free (below 12 year old)
Akak pergitu tak kena bayarpun tapi mungkin kalau nak masuk ke dalam lagi kena bayar kot. Masa akak pergitu tak jumpapun orang jadinya tak tahu nak bertanya pada siapa.. Jadinya kalau tinggal di sekitar Pantai Chenang bolehlah datang sinikan....

NEXT ENTRY : TEMPAT MENARIK LANGKAWI

18 comments:

  1. Cantik!!!.... Dpt tgk kehijauan padi.... Bagus gak akak kesini so anak2 dpt kenal pokok padi.... Skrang payah nak tunjuk mcm lieya pun kg johor ngan melaka mane ade pokok padi....

    ReplyDelete
  2. salam zila..memang cantik tempat ni..boleh bawak anak2 yang tak pernah tengok padi..boleh kenal.

    ReplyDelete
  3. Kakak dah tua nie pun tak pernah ke bendang zila. Entah bila dapat jejak kaki ke bendang. Nampak sejuk dan nyaman je... cantilah:)

    ReplyDelete
  4. Salam Zila..
    Makchaq pun rasa laman padi ni macam tak berpenghuni dan berjaga..
    patutnya meriahkan la sikit..
    kalau meriah mesti ramai tourist datang kan..

    ReplyDelete
  5. wah..seronok sgt! dh lame x menikmati kehijauan sawah padi. hehehe..dulu g langkawi mandi kt pantai chenang, bersih sungguh!

    Jom vote for me! http://m.facebook.com/photo.php?fbid=470409726303119%26id=294357500575010%26set=a.470077823002976.115444.294357500575010%26refid=8%26_ft_=qid.5764545462290944014:mf_story_key.-4214720707673601770

    ReplyDelete
  6. kan kak? masa saya pergi dulu tak de pulak kena bayar, lepas tu mcm takde org je kat dlm tu..tak tau nak tanya siapa, sudahnya kami posing sampai lebam kat sawah padi tu....hehe...

    ReplyDelete
  7. bulan 11 nnti sy akan kesana..x sabar rasa nk gi tempat ni..:)

    ReplyDelete
  8. seronoknya dapat pergi kat sini ..rindu rasanya nak jelajah langkawi lagi ..

    nice entri sis ..muahhh

    ReplyDelete
  9. cntiknye..tenang je tngk sawah padi..sejuk mata

    ReplyDelete
  10. lawanya sawah padi..kalau tgk sawah dlm citer film cun tuh mmg come sangat..bukan senangkan nak maintain ada padi dlm negaranie=)

    ReplyDelete
  11. pemandangannye saujana mata memandang..mmg cantik tmpt tu..nmpk sunyi dan tenang je..

    ReplyDelete
  12. Yelah..masa saya pegi dolu2 pun sepi je. ingatkn tak beroperasi dah.

    ReplyDelete
  13. sesuwai sesgt utk org2 yg x penah tgk padi or pokok pd..cantik!

    ReplyDelete
  14. waowwww....

    sgt2 teringin nk duk tgh2 sawah padi n ambik gambar.

    ReplyDelete
  15. Memang cantiklah dengan kehijauan sawah padi tu.. Mendamaikan jer nampak.. =)

    ReplyDelete
  16. tak pernah pergi langkawi..teringin nak g..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang