Nuffnang saya

Followers

Thursday, July 26, 2012

Buah Kiwi kegemaran masa kini

Buah kiwi sebenarnya kesukaan akak dari dulu tapi entahlah dah lama tak makan. Lagipun kalau bawak budak dua orangni beli buah mesti diaorang nak buah epal merah dengan anggur. Jadinya ibu diani beralahlah.. Tapi semenjak suka dengan satu kedai buah di kawasan ofisni akak terfikir nak makan kiwi jugak. Memang suka sesangatler rasanya....

Banyak khasiatnya, menurut Pakar Nutrisi Pusat Perubatan Subang Jaya, Ho Wan Mi memberitahu, buah kiwi mengandungi dua kali ganda lebih banyak kandungan vitamin C berbanding buah oren dan lima kali ganda khasiat daripada epal. Boleh baca lanjut sini :-KOSMO . Jadi apa lagi carilah buah kiwi untuk berbuka puasa nanti....
Gambar ini sebelum Ramadhan, tapi memang sangat hodohlerkan sebab potong tak gunakan pisau..

9 comments:

  1. serius ckp ni..tak pernah mkn kiwi..huhuu..

    ReplyDelete
  2. ckp psl buah kiwi, teringat mase sek dulu. cikgu bwk mkn kt hotel sbb group netball kitorg dpt pergi peringkat negeri. so, ade dessert. rase kiwi mase tu, mmg pelik la. tp skang dh dewasa rase sedap je kan :D

    ReplyDelete
  3. mkn kiwi bila ada atas kek atau dessert je...:)

    ReplyDelete
  4. masammm...tapi saya suka jugak..

    ReplyDelete
  5. eh kak, nak tau cite dulu2 geli n takut nak mkn buat ni sebab berbulu2 wakaakakaka...skrang dah pandai kak, letak le sebesen pun...licinnnnn!!!

    ReplyDelete
  6. Yg kuninh lagi setapppp! tp lagi mahal huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. masa peknen dulu suke sgt mkn buah kiwi, tiap2 hari msti mkn sekurang2nyer sebiji

    ReplyDelete
  8. habis tu potong pakai apa tu..hehehe

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang