Nuffnang saya

Followers

Friday, July 27, 2012

Maman Kegemaran Akak

Saja nak bercerita makanan kegemaran akak iaitu maman jeruk. Memang tak boleh nak mengelak dari makan nasi kalau ada maman. Habis semua janji manis tak nak makan nasi sebab maman tak sedap makan ratah begitu sahaja. Kena ada nasi barulah kena... Makan maman jerukni mesti ada cili padi patah-patahkan tenyeh pada maman makan dengan ikan rebus bakar.. Terangkat, tak payah ada lauk lain. Makan macam ini tak payah nak bayar ratus-ratus berbuka di hotel sebab tidak ku pandang lauk yang lain... isyh perangai...

Inilah maman yang dibekalkan oleh apak dan emak
tercinta untuk anaknya yang dia tahu hantu maman jeruk...
Itulah perkara yang paling indah sebab diaorang memang tak boleh tahan
kalau kita kata isyh lamanya tak  makan bendani, mesti ada nanti... 

Keranamu maman akak tidaklah mampukan niat
untuk tidak makan nasi di bulan puasa ini..
Tak kisahlahkan janji bahagia.. bahagiaker???

14 comments:

  1. suka jeruk tp x leh makan,semput huu

    ReplyDelete
  2. Sedap yer kak...saya tak pernahh jumpa. Kalau jumpa nanti mesti try lah..

    ReplyDelete
  3. op kos bahagia la kak sebab dpt mkn maman...tak bahagianye bile berat naik n baju2 sendat wakakakaakak....tapi takpe kak, hal tekak didahulukan....

    kak, lieya tak penah mkn pun ...n tak tau pun rasenye camne....

    ReplyDelete
  4. tak pernah makan maman jeruk.. pernah dengar..jenuh la encik suami nak mencari kalau tetiba saya teringin kan..hahaha..

    ReplyDelete
  5. maman? nape saya x pernah dgr. huhuhu

    ReplyDelete
  6. tak makan maman..tp kalau yg minta memang tak akan pandang lauk lain

    ReplyDelete
  7. saya tak pernah makan, apa tah lagi dengar..hehehehe...

    ReplyDelete
  8. maman saya xpenah dgr,tp cili jeruk saya pnah mkn la..hehe

    ReplyDelete
  9. nama dia mamn eyh.. dni panggil jeruk je hehe

    ReplyDelete
  10. memang bahagia kalo dapat makan ape yang kita hajati~ sedapnye!

    ReplyDelete
  11. suka juga tapi dh susah la nk jumpa kt sini..x tahu nk cari kt mana...

    ReplyDelete
  12. masa kecik2 dulu suka jugak makan jeruk maman ni kak.. skrg dh susah nak carik..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang