Nuffnang saya

Followers

Monday, July 16, 2012

Gambar macam-macam ada

 "A picture is worth a thousand words"
Betoikan kata-kata di atastu... Gambar adalah perkara terbaik untuk menerangkan keseluruhan kenangan yang terukir. Oleh itu pengajaran yang terbaik untuk akak sepanjang percutian ke Langkawi ini ialah kena beli kad memori yang lebih besar kalau percutian itu melebihi sehari.  Paling sedih ialah sudahlah memori di dalam kamera  penuh, akak boleh tersalah teknik pulak semasa memindahkan gambar. Sudahnya banyak gambar tiada dalam album, mungkin kena pergi lagi... kuang.. kuang.. kuang...

Sebenarnya impian akak ialah nak beli kamera baru  . Serius cakap yang akak sangat cemburu kalau tengok gambar yang dihasilkan oleh kamera yang canggihni.

Gambar di bawah macam rojak, macam-macam ada. Layankan sahaja yerk !!!!
Masani kononnya nak pergi pantai Tanjung Rhu yang cantik tapi masa nak masuk suami akak kata tak boleh masuk macam tak bukak untuk awam jadi jumpa pantainipun ambik gambar.. Padahal bolehjerkan masuk.. tak kisahlerkan mungkin nanti kita boleh tidur kat Tanjung Rhu Resort pulak...
Tempat makan tengahari hari pertama dan ketiga kami di Pulau Langkawi, berhadapan dengan Underwater World. Boleh tahan juga dari segi rasa dan harga...



Singgah sebentar ke kilang minyak gamat Nusantara. Belilah sikit sebab kalau dah sampai Langkawi tak bawak balik minyak gamat macam tak sah..
Kelakar muka dik Ya yang kepanasan, tapi sebab ibu dia nak jugak ambik gambar botol besartu terpaksalah dia posing.. isyh kalaulah besartu  memang pakai tak habis...
Singgah ke Telaga Harbour Park nak ambik gambar bot mewah tapi tengokler Dik Ya nak gak bergambar dengan tongni.. masani Atikah dah tak layan ibu, dia tak nak turun kereta...
Cuaca terikpun tidak dipedulikan asalkan ibu dia dapat ambik gambar di sini... nasib dik Ya layan

10 comments:

  1. betul tu kak...gambar lah kenangan tuk satu penceritaan....

    lieya kan kak, baru perasan, dok gi langkawi dah berkali2 tapi tak penah gi kat perusahaan gamat tu....nanti kalo ade peluang nak gi laaaa...nak cabar diri pegang gamat hidup2 hahaahahaha...

    ReplyDelete
  2. kalau gi sana memang x sah kalau x pi kedai gamat hehee

    ReplyDelete
  3. Gambar menceritakan segalanya..
    Gambar yg penug emosi perasaan hati..
    Kan kak kan.. Hi3!!!

    ReplyDelete
  4. Yup.. betul tu kak.. gambar kenangan yang terindah yg kita bleh ingat balik bila kita balik gambar tu.. kalau pergi lagi sekali pun.. kenangan yg sebelum nie tak kan sama..

    Perusahaan minyak gamat nusantara tu dah tukar kedai baru yerk kak.. lama dah tak ke langkawi.. sbb masa saya singgah dulu kedai kecik lagi

    ReplyDelete
  5. Selagi boleh bergambar selagi tu lah kan. Kalau tak rasa rugi je. Pertama kali pergi Langkawi dulu. Semua tempat kami pergi. Termasuklah perusahaan gamat ni ;)

    ReplyDelete
  6. eB akan tembakkkkkkkkkkkkkkkkk... x kiralah penoh memori card pn. hik3

    ReplyDelete
  7. kecik2 da pandai posing..hehe bestnya p jenjalan kat langkawi..sy xpenah lg jejakkan kaki kat langkawi tu..

    ReplyDelete
  8. amboi kakak, pandai nye dia bergambar..comey sangat...

    ReplyDelete
  9. x sabar nk kesana..cumil jer dik ya posing..sampai kecik mata panas kot ya..:)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang