Nuffnang saya

Followers

Tuesday, October 22, 2013

Ukulele

Jom kita kenal dengan alat muzik yang satuni Ukulele yang meletup seiring dengan femesnya lagu 'Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang' nyanyian Tegar. Ala lagu yang menjadi siulan budak-budak sekarang.. Alkisahnya anak saudara akak yang nama Naufaltu dah jatuh hati dengan Ukuleletu dan mak dia belikan di internet.. Comel bangat sebab warnanya merah...

Ukulele

From Wikipedia, the free encyclopedia
The ukulele (/ˌjuːkəˈll/yoo-ka-lay-lee, from Hawaiianʻukulele [ˈʔukuˈlɛlɛ]oo-koo-le-le; British English: ukelele)[1] sometimes abbreviated to uke, is a member of the guitar family of instruments; it generally employs four nylon or gut strings or four courses of strings.[2]
The ukulele originated in the 19th century as a Hawaiian interpretation of the machete,[3] a small guitar-like instrument related to the cavaquinho, braguinha and the rajao, taken to Hawaii by Portuguese immigrants. It gained great popularity elsewhere in theUnited States during the early 20th century, and from there spread internationally.
The tone and volume of the instrument varies with size and construction. Ukuleles commonly come in four sizes: soprano, concert, tenor, and baritone.
BERBEKALKAN ukulele, Tegar yang dahulu menjaja muziknya di jalanan kini tidak menang tangan memenuhi undangan nyanyian. Sumber : KOSMO Online
Inilah budak yang nak jadi Tegar...
Dik Ya pun tak nak ketinggalan... 
Tapi muka masam amat.... 

26 comments:

  1. happynya dapat alat muzik ukulele tu yer...

    ReplyDelete
  2. uihh memang jadi kegilaan budak2 ni cho..anak zee blom la mintak lagi..hint2 tu ade la..hehehe..
    nape dik ya tu masam jer..rock ler skit..

    ReplyDelete
  3. Oooo nama alat muzik tu ukulele ye zila, ingatkan apa tadi... suka Sgt si abang tu dpt ukulele ni ;)

    ReplyDelete
  4. baru tahu gitar kecik tu namanya ukulele ...

    ReplyDelete
  5. tengah hangat tegar skrg ni.. rata2 corong radio skrg putarkan lagu dia.. kan dan tegar membawa contoh baik.. cari duit utk kebaikan.

    ReplyDelete
  6. Dik Ya muka serius sokmo. Mahal tak ukelele ni? Saya pun minat gak.

    ReplyDelete
  7. Ukulele ni famous semenyak si Tegar tu gunanya.

    ReplyDelete
  8. semua sebab tegar kan...sedap juga bunyinya..comel bila anak-anak kita main...rasanya

    ReplyDelete
  9. Sana-sini sibuk beli ukulele dek kerang Tegar.

    ReplyDelete
  10. Kalau di asah bakatnya tuh boleh jadi terkenal cam Tegar

    ReplyDelete
  11. alahai..nape masam tu dik ya.. hehe

    ReplyDelete
  12. katanya cara main ukulele ni, tak sama macam main gitar...entah la...saya gitar pun tak tau main..

    ReplyDelete
  13. Dik Ya macam kena paksa jer...hehehehee....

    ReplyDelete
  14. Dik Ya pun dapat ukulele jugak ke....wah.....kalaj lr Tegar macam ni hehe

    ReplyDelete
  15. Ukulele?..sekali pandang cam guitar kan..tapi mesti keluarkan bunyi yg berbeza sikit dok

    ReplyDelete
  16. okayh..baru tau nama tuh ukulele..hehehe..mula2 falsya dgr lagu tuh kan, suke2 hati je nyanyi "goyang dulu,bukan goyang sekarang"..pastu kene marah ngan husband sbb pandai2 tukau lagu org..hehehe

    ReplyDelete
  17. Kat opis saya, ada orang gunakan lagu ni sebagai ring-tone. So tiap kali hp dia bunyi, kami akan ejek, "dolo dolo!" hahahaha!comel!

    ReplyDelete
  18. Owh.. Ukulele ea nama alat muzik ni.. selama ni duk panggil gitar kecik.. Hehehe..
    ZON PERMAISURI CHOMEL

    ReplyDelete
  19. Ooo gitu namanya ye..igt gitar jugak, versi kecik :-)

    ReplyDelete
  20. hahahaha.. fenomena.. fenomena... semua nak jadi tegar

    ReplyDelete
  21. aritu nk je beli ukulele tu dgn groupon tp pastu da lupa...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang