Nuffnang saya

Followers

Wednesday, December 25, 2013

Tempat Menarik Bergambar di Bukit Larut

Sambungan entri Bukit Larut Kami Datang ...
Yang paling menarik di Bukit Larut adalah bergambar dan bergambar... 
Akak hanya pilih sekejapjer untuk berada di Bukit Larut...
Naik pukul 1.00 tengahari lebih kurang setengah jam dah sampai puncak...
Dia tanya pukul berapa nak turun kami kata pukul 2.30 petang nak turun...
Jadi cepat-cepat bergambar...  
Jambatan gantung wajib pergi sini.... 
Menara Tinjau dekatjer ngan jambatan gantung...
Anak-anak silakan bergambar... 
Lagi enam orang sepupu tak der di sini... 
Abang Danish dah nampak besar sekarangni...

Jambatan gantung dari menara tinjau... 
Nampak tak betapa berpusingnya jalan nak naik atas..
Gambar dari atas menara tinjau...
Ada buaian juga di sini... 
Gambarni masa nak turun dari stesen menunggu ke jambatan gantung tak letih lagi...
Bangku yang sangat klasik...
Mesti orang tahun 80-an dulu der yang pernah bercinta atas bangku ini... 
Mengah jugak nak menurun dan naik bukit.. 
ni jenuh akak berlari nak ambil gambar orang kat bawahtu... 
Bangunan kat belakangtu rasanya dah terbiar...
Inilah rupanya budak dah keletihan.. 
Tengoklah batutupun warnapun dah lain... 
Ada akuarium ikan juga di sini... 
Inilah cafe yang tutup masa hari kami datang...
Mungkin harinijer tutup kot sebabnya nampak cantikjer lagi kafeni... 
Itulah tempat menunggu jip kalau nak turun... 
Peta negeri Perak yang tercinta... 
Kampung tempat terletak di kawasan berwarna pink pekat sekali... 
Baru syiok bergambar jip kami untuk turunpun sampai...


Ikutkan akak nak jer akak naik Gunung Hijau yang terletak di atas sikitjer dari Bukit Larutni tapi dah pergi ramai-ramai dengan ada anak kecil macam tak sesuaijer... Dulu ada satu kafe kat atastu yang sedap sangat masakannya... tapi tak tauler sekarangni ada lagiker tak!! Dan yang paling terkejut jumpa dalam Berita Harian tak silap yang ada gambar dari Bukit Larut yang menang pertandingan gambar tapi tempattu akak tak jumpapun... Sekali akak google gambar Bukit Larut dan klik gambar yang lebih kurang gambar yang menangtu rupanya nama tempattu Cendana Hut ... kena naik atas sikit dari tempat perhentian jip yang kami menurun sebab nak pergi ke jambatan gantung... Inilah alasan nak pergi lagi... 

Cendana Hut yang tak sempat akak pergi masa haritu... 
Gambar dari FLYGIZ

Baca blog yang ini yang menarik tentang Bukit Larut... :- HADZIRAH99@Bukit Larut . Bak kata Hadzirah...   Bagi sesetengah orang Bukit Larut mungkin satu tempat yang membosankan keran a jauh dari kemudahan moden. Lain pula bagi saya, Bukit Larut memberikan suasana tenang, tenteram dan mendamaikan.Akakpun sama Bukit Larutni mempunyai daya tarikan yang tersendiri. 

15 comments:

  1. klasik sgt nampak dia punya menara tinjau tuu :)

    ReplyDelete
  2. wow..tempat ni menarik untuk dilawati..saya suka suasananya..

    ReplyDelete
  3. kg mak ayah sy dalam daerah kerian kak..., sy baru balik dari sana...:)

    x penah pun jejak bukit larut ni...selalu dok main tang kwsana taman tasik jer...

    ReplyDelete
  4. cantiknya pemandangan awan kat cendana hut .

    ReplyDelete
  5. Mendamaikan... best tuk sntai2 tenangkan fikiran :-)

    ReplyDelete
  6. Sape yg suka nature mestisuka gi sini... Hasben sy suka tapi sy kurang sket...hheee

    ReplyDelete
  7. Macam best je jambatan gantng tu.. tapi takut gayat plak..hehee

    ReplyDelete
  8. Bukit Larut tak pernah pergilah CZ....mungkin utk berehat dan bersantai oklah kot...

    ReplyDelete
  9. Kelihatan dari gambar-gambar pun dah nampak santai dan nyamannya..

    ReplyDelete
  10. tinggi betul tu kak cendana hut tu...nampak mcm ada awan2 lagi...bestnya kalau dpt smp situ kan

    ReplyDelete
  11. asyik gmbr anak2 je
    gmbr maknya mn? hikss

    eh cendana hut tu lawa la tmpt dia..

    ReplyDelete
  12. sm la mcm kita kak..kita rs ttmpt kita x de ummphhh tp bg org lain...kellasss uuu

    ReplyDelete
  13. permandangan cantik kt bukit larut ni..suka tgok pic bebudak ni..pandai posing

    ReplyDelete
  14. bestlah baca belog ni..rasa mcm dah pergi perak padahal baca entri je pon huhu!

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang