Nuffnang saya

Followers

Monday, December 30, 2013

Main air di rumah opah

Budak-budak kalau dapat main air semuanya seronok...
Kampung akakni bukannya dekat dengan kolam renang bagai...
Jadi pasanglah kolam kecikni depan rumah..
Itupun budak-budakni gembira habis...
Dua hari berturut-turut diaorang berendam...
Yang kecikpun kemain sukanyer..
Kolam kenit tapi siap bawak alat nak menyelam.. kah.. kah..
Lima budak comeljer dibenarkan masuk...
Syioknyer kami mandi... 
Si kecikpun tak nak keluar ... 
Opah memang suka tanam pokok... 
Opah siram  nak kacau budak-budakni.. 

20 comments:

  1. beh sungguh main air tengah laman rumah :)

    ReplyDelete
  2. Bestnya main air.. jadi itik berenang-renang :)

    ReplyDelete
  3. Budak budak kalau jumpa air mmg pantang tak berendam hehe...

    ReplyDelete
  4. Baik nnyer opah mereka.. kalau opah kita dulu.. bila dapat tahu main air kene piat telinga hahahaa :P

    ReplyDelete
  5. he..hee.. sooo happy semuanya..

    zaman depa ni mmg tak ingat apa. ingat happy je.

    ReplyDelete
  6. yang bestnya, tetap sarung swimming suit walaupun berendam dalam kolam rumah opah aja..heee...terbaikkk

    ReplyDelete
  7. hikss...seronok pulak tgk budak2 ni main air...

    ReplyDelete
  8. syok jek budak2 tu mandi kolam yek..dpt main air ramai2 cenggitu lagi happylah diorang kan..=D

    ReplyDelete
  9. Seronoknya budak2 mandi kolam. Kolam kecik pon jadi. Kat kampung mmg best sbb laman rumah luas.

    ReplyDelete
  10. amboi..kemain lai ye..berpesta air ye
    ..

    selamat tahun baru kak/..

    ReplyDelete
  11. kat rumah pon ada satu kolam macam tu, bukan setakat budak masuk lala pun sekali terjun haha :P

    ReplyDelete
  12. budak2 asal ada air ada kolam on je berkubang..besar jugak kolamnya ramai muat masuk dlm tu

    ReplyDelete
  13. Kawasan luas syok la depa dok main. Yg x bestnya bila budak budak ni main air habis becak sana sini. Nak nak rumah yang x de kawasan nak main.

    ReplyDelete
  14. wahhhhh...seronoknya mandi-manda ramai2kan :)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang