Nuffnang saya

Followers

Saturday, December 28, 2013

Random Photos makan-makan di Perak

Entri random photos masa balik bercuti panjang di kampung halaman...
Jadi biarlah gambar yang menceritakan segalanya... 
Nasi Goreng simple dan murah tapi sangat sedap... 
Nasi goreng dan ikan rebus goreng.. ada sambal belacan dan sup kosong..
Cerita lebihpun tak guna harga murah tapi rasa sangat sedap... 
Kedai makan yang "bodo-bodo" tapi semuapun sedap..
Malam-malampun boleh makan roti canai dan bubur nasi...
Lepastu akak suka sebab ada jual kudap-kudap....
Nampak tak anak ibuyang sorangtu tah macamanaler cara makannyer... 
Wantan mee di Ipoh memang TERBAIK... 
Fish ball dan lain-lain boleh pilih-pilih... ehmmm sedapnyer... 
Sarapan yang sentiasa menjadi kegemaran akak sejak dari dulu-dulu....
Kue tiaw gorengnipun memang sedap bangat... 
Sarapan di Ipoh memang sangat best..
Macam kuetiawni dia goreng panas-panastau so dari segi rasanya sangat terjamin.. 

Pergi Ipoh kalini tak sempat nak makan mi kicap dan roti telur gegar...
Mi kari di Ipoh juga sedap dan lain dari cara penyediaannya..
Kalau di sini mi karinya boleh pilih fishball dan fishcake macam cara wantan mi di atas... 
Jadi kalau dari segi sarapan di Ipoh memang best banyak makanan berat...
Dan makananpun banyak pengaruh dari makanan cina, banyak mi, kuetiaw dan lain-lain... 

Pulut durian di bawahni pulak adalah hidangan mak untuk anak-anak... 
Pulut durian memang hidangan setiap masa kalau dah musim doyan di kampung... 
Oh kome doyan dah berbunge.. 
Moh kite pinang anak dare..
Ha.. ha... ha.... sedapnyer... 
makan lak dengan ikan masin... ehm... darah tinggi tanggung sendiri...

21 comments:

  1. Dlm byk2 tu terliur wantan mee. Hee

    ReplyDelete
  2. Hari sabtu yang amat melaparkan... kenapa semua orang tulis pasal makanan hahahaha..
    kudap2 tu apa ek?

    ReplyDelete
  3. adoi sedapnya koteaw goreng.wantan meeun mabeles..pendek kata semua pun buat terliur

    ReplyDelete
  4. tang mana kedai wantan tu kak? menariiikk

    ReplyDelete
  5. Balik ke tempat asal kita ni semua oun rasa sedap kan? Aii... mmabeles la..

    ReplyDelete
  6. ikan bakar tu,,, nampak sedap ooooooo

    ReplyDelete
  7. ikan bakar tu,,, nampak sedap ooooooo

    ReplyDelete
  8. Alamak terliur dengan semua makanan tu.. nom . nom.nom. .. nasi goreng ikan rebus tu pernah dengar gak.. yang paling buat air liur menitik tengok pulut durian.. sedapppp nyaaaa

    ReplyDelete
  9. Kedainya di mna ni kak? Mna tau bsok2 trun ipoh...bole le mncubanya...nmpk sedap tang mee2 dia tu...

    ReplyDelete
  10. ni memang betul-betul makan ni, sedap semuanya.. :)

    Boleh jenguk mama di sini.. Mamaniza.com

    ReplyDelete
  11. mmg best lah tengok makanan atas meja

    ReplyDelete
  12. assalam cho
    tgk gambar pun tau dah he hee
    kita kalu kat kg selera tak berenti he hee sampai tak larat dah semua sedap belaka
    ni seminggu rehat di kg rasanya naik dah 4 kg, dgn durian pulut tu memang tak tolaklah cho

    ReplyDelete
  13. kedai makan mana ye makan2 kat Ipoh tu? Nampak mmg sedap.

    ReplyDelete
  14. suka entry makan-makan akak.. macam-macam pun ada.. tapi lagi tergoda ngan pulut durian tu :)

    ReplyDelete
  15. tak pernah lagi g Perak.. teringin nak pergi :)

    ReplyDelete
  16. bestnya sis...saya pun suka makanan ala cina ni.....

    ReplyDelete
  17. bestnya sis...saya pun suka makanan ala cina ni.....

    ReplyDelete
  18. kalu balik kg wajib cari makanan feveret kan kak... kadang kt kl or tempat lain tak sama rasa kesedapan nyer.... terliur nengok wantan mee akak tuh... msti sedap kan

    ReplyDelete
  19. Tak de yg tak sedap ye....semuanya sedap sedap belaka CZ hehe.....adoi tengok ikan kembung rebus goreng tu pun dah tau sedap...dahlah gemuk gitu...susah nk cari ikan kembung yg gemuk dan kembung mvm tu CZ...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang